اقتصادی

تأمین خدمات شناوری با استفاده از توان داخلی

مدیر سرمایه گذاری و بازرگانی شرکت ملی نفت ایران ارائه خدمات شناور از داخل کشور را دلیل رونق بازار شناور، اشتغال زایی و توسعه مناطق فقیرنشین دانست.

به گزارش تیتر اول، فریدون کردزنگنه امروز در همایشی با ارائه فرصت های سرمایه گذاری در طرح های خدماتی شناور شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به برگزاری همایش سال گذشته این شرکت با حضور فعالان بازار پول و سرمایه برای اجرای این سیاست گفت: دولت سیزدهم قانونمداری توسعه و فقرزدایی برای تامین منابع نشست با فعالان بازار پول و سرمایه شرکت ملی نفت ایران، نتیجه این اقدامات ایجاد شرکت “دشت آزادگان اروند” با همکاری بانک ها و بانک ها بود. شرکت های اکتشاف و تولید برای توسعه یکپارچه میدان آزادگان.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز همین رویکرد را برای ارائه خدمات شناور با استفاده از انرژی بومی دنبال می کند که می تواند منجر به رونق در بازار کشتی سازی، اشتغال زایی شود، گفت: این قراردادها تضمین کننده خرید خدمات به مدت 10 سال که می تواند منجر به اشتغال پایدار و مطمئن شود.

وی با اعلام اینکه مدل قراردادی خرید خدمات شناور در قالب قراردادهای ساخت، بهره برداری و مالکیت (BOO) خواهد بود، گفت: سرمایه گذاران باید به حداکثر رساندن کشتی سازی در بازار داخلی فکر کنند. اجرای این طرح باعث می شود تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و با جلوگیری از استفاده از خدمات اجاره خارجی، توسعه مناطق ساحلی کشور شکل گیرد.

1% رشد سود با استفاده از توان محلی

در این همایش امیر مقیسه معاون سرمایه گذاری و امور بازرگانی شرکت ملی نفت ایران نیز به اولویت استفاده از نیروهای بومی در ارائه خدمات شناور اشاره کرد و گفت: اگر شرکت های ایرانی ارائه دهنده خدمات شناور از نیروهای بومی استفاده کنند. از جوامع ساحلی به ازای هر نفر یک درصد به مبلغ کل قرارداد خدمات شناور اضافه می شود.

وی با اعلام اینکه در پرداخت قرارداد بین شرکت ایرانی و خارجی تفاوتی وجود نخواهد داشت، گفت: هزینه شرکت های ارائه دهنده خدمات ایرانی به صورت ارزی محاسبه می شود و در زمان پرداخت معادل ریالی کارمزد خواهد بود. به سرمایه گذار، شامل نصف نرخ.

معاون سرمایه گذاری و امور بازرگانی شرکت ملی نفت ایران از دیگر مزیت های این مدل قراردادی تشریح کرد: در صورت تصویب، قطعات شناور (در دوره عملیاتی) باید از خارج از کشور خریداری شود که در دوره بهره برداری هزینه های آن خواهد بود. به واحد پول کشور تامین کننده قطعه پرداخت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا