جامعه

بیانیه خانواده مهسا امینی – تیتر اول

در بیانیه خانواده مرحوم مهس امینی که در اختیار وکلای این خانواده قرار گرفت، آمده است:

به نام خدا

بلبل خون دل را خورد و گلی آفرید
باد حسادت دلش را خار کرد

حال آن دستگیری نادرست و پیامدهای فاجعه بار آن؛ در حالی که درگذشت عجیب دخترمان مهسا (زینا) امینی وارد چهارمین هفته می شود، بر خود لازم می دانیم از تمامی هموطنان و هموطنان خود در سراسر کشور و خارج از ایران و همچنین کسانی که از طرف دولت تسلیت گفته اند تشکر کنیم. . و موسسات خصوصی امیدواریم پس از این هیچ خانواده ای در کشور ما چنین فاجعه وحشتناکی را تجربه نکند.
مهسا الان در جمع ما نیست و برنمی گردد، اما ما به عنوان خانواده او موظف هستیم که اتفاقات رخ داده را پیگیری کنیم.
پیگیریی که موجب خشنودی پروردگار و شادی روح فرزند عزیزمان و آرامش دل ما می شود، بیان حقیقت و کمک به آشکار شدن حقیقت، پرهیز از کتمان حقایق و جلوگیری از اصل حقیقت این جنایت است.
ما مسیر دادخواهی در دادگاه ها را انتخاب کرده ایم. از نهادها و مسئولان مربوطه می خواهیم؛ طبق قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه و با توجه به وعده های صریح ریاست محترم موسسه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حقیقت علت این مرگ وحشتناک و نحوه برخورد با فرزندمان مهسا از بازداشت غیرقانونی و انتقال وی به کلانتری موسوم به گشت ارشاد و با این کار هم برای جلوگیری از تکرار چنین فجایع و هم حفظ حقوق والدین.
اساسی ترین درخواست ما از دستگاه قضایی رسیدگی کننده به این پرونده رسیدگی دقیق و شفاف به جزئیات پرونده و درخواست اساسی و اجتناب ناپذیر خانواده ما برای حضور استاد برجسته مغز و اعصاب و قلب و روانپزشک است. برای رسیدگی به این پرونده در کمیسیون کارشناسی قانونی برای بررسی علت یا علل فوت، دانش و تجربه پزشکان معتمد علمی کشورمان و خانواده ما که در رشته های تخصصی خود سرشناس هستند را بپذیرند.
هم اکنون بنا به بررسی و مشورت و اعتماد استاد ارجمند دکتر سید علی طباطبایی، دکتر. کاظم عباسیو، دکتر. هوشنگ معین، دکتر. علی مشکینی، دکتر. موسی تقی پور، دکتر. دکتر محمد فرجی راد خسرو پارسا، دکتر. بابک زمانی، دکتر. غلامرضا بهادرخان و دکتر. رضا باقری از ریاست محترم دادسرای امور جنایی استان تهران اکیداً تقاضا داریم با دعوت از حداقل 5 نفر از اساتید فوق‌الذکر در رشته مغز و اعصاب، جلسه کمیسیون پزشکی قانونی را تشکیل دهند. دکتر سیف الله عبدی، متخصص قلب و عروق و روانپزشک. محمد صانعی.
بدیهی است بدون دعوت و حضور پزشکان عالی رتبه و معتمد در جلسات کمیسیون جهت اطلاع از علت فوت فرزندمان با توجه به نوع مراقبت های اولیه پزشکی که جزئیات آن به اطلاع محترم رسیده است. آقای رئیس دادسرای جنایی، ما اعلام می کنیم که “به هیچ عنوان” نظریه پزشکی قانونی را تایید نمی کنیم.
شایان ذکر است که ما و وکلای منتخب قصد دخالت در پرونده های تخصصی پزشکی را نداریم و دعوت این اساتید و پزشکان ارجمند را برای حضور در جلسه کمیسیون تحقیق و تفحص از علل فوت مهسا نمی دانیم. انکار باشد و نفی وظیفه قانونی سازمان پزشکی قانونی کشور، اما این الزام اساسی که در واقع بر غنای و اعتبار نظریه پزشکی قانونی می افزاید و اعتماد عمومی را افزایش می دهد و به ما اطمینان قلبی می دهد.
در پایان از وکلای محترم و وکلای محترمی که تمایل خود را برای پذیرش وکالت خانواده ما در پرونده قتل مهسا عزیزمان ابراز داشته اند تشکر می کنیم. ضمناً از آنجایی که از ابتدا آقایان صالح نیکبخت و علی رضایی را به عنوان وکلای دادرسی و تعقیب این پرونده انتخاب کردیم، قدردانی می کنیم در صورت داشتن نظر حقوقی مراتب را به وکلای خانواده منتخب اطلاع دهند.

مژگان افتخاری، امجد امینی
مادر و پدر مهسا

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا