حوادث

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات این سازمان برای تعیین علت مرگ مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به اطلاع می رساند، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران، همکاران مجرب این سازمان را جهت رسیدگی ویژه به این پرونده اعزام و در بیمارستان و همچنین در مراحل تشکیل، رسیدگی کامل به آنان انجام داد. خبر فوت وی در کمیسیون تخصصی دریافت شد. با اطلاع از فوت متوفی و ​​به دستور مقام محترم قضایی تیمی از کارشناسان مجرب پزشکی قانونی تشکیل شد و پس از انتقال جسد متوفی جهت معاینه فیزیکی به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران. و کالبد شکافی بر روی جسد انجام شد.

هنگام حل این پرونده، بررسی دقیق و کامل در کارشناسی و کالبد شکافی انجام شد و تمامی معیارها و شاخص های تعیین علت مرگ، معاینه خارجی و اندام های داخلی بدن و نمونه های لازم گرفته شد. از بافت‌های بدن و اندام‌های داخلی و ارسال به آزمایشگاه‌های تخصصی. نظریه تخصصی در مورد مناطق مورد نظر در قالب کمیسیون ویژه پزشکی منصوب از سوی دادستان محترم در اداره کل معاینات پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شد، برای اطلاع از علت فوت و نتیجه اقدامات بعدی انجام خواهد شد. به مرجع محترم قضایی ارسال خواهد شد.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که چهارشنبه هفته گذشته توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر شد و گفته می شود در همان روز بازداشت در بازداشتگاه وزارتی تهران دچار سکته مغزی شده است. مهسا امینی که در بیمارستان کسری در کما بود، بعدازظهر جمعه درگذشت.

روز پنجشنبه پلیس تهران با تایید سکته قلبی مهسا امینی توسط یکی از گشت‌های پلیس آگاهی، توضیح داد: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از کلانتری‌های تهران اعزام شد و ناگهان به یکباره به یکی از کلانتری‌های تهران اعزام شد. مشکلات قلبی داشت.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داد تا حادثه تلخ مهسا امینی را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امینی امروز در رابطه جنسی تشییع شد. علاوه بر خانواده و بستگان آن مرحوم، جمع کثیری از مردم و تنی چند از مسئولان شهرستان سکا نیز در مراسم تشییع جنازه آن مرحوم حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا