عمومی

بود و نبود جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تیتر اول ،

دکتر مصطفی جلالی فکر یک منتقد سینما در گفتگو با شهر فرنگ در مورد جشنواره فیلم فجرا به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی در کشور گفت: سینما تقریباً یک سال است تعطیل است و سینما نمایش داده نمی شود. کرونا سینما را دشوار کرده و مشکلات روانی بسیاری را برای سینما و مردم به وجود آورده است.

جلالی فکر افزود: تاکنون جشنواره فیلم فجرا حضور سینمای ایران را اعلام کرده و این موضوع هیجان انگیز بوده است. جشنواره فیلم فجر امسال بیانیه ای درباره وجود و نشاط صنعت فیلم است که هنوز هم با گسترش تاج تاجگذاری می شود.

وی گفت: “برگزار كردن هر جشنواره بدون اعلام اعلام ختم تاج گل توسط وزارت بهداشت ، اشتباه بود ، حتی اگر تعداد كشته شدگان كمتر باشد.”

پزشک داخلی و منتقد سینما گفت: “کرونا علاوه بر اینکه مانع سینمای ما شده است ، روان انسان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.” برای برگزاری هر نوع جشنواره فیلم ، باید منتظر پایان رسمی کرونا در وزارت بهداشت باشیم.

دکتر مصطفی جلالی فکر گفت: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا ، باید بهترین تصمیم برای تعطیلی سینما گرفته شود. اگرچه ، از نخستین روزهای شیوع کرونا (مارس 1998) ، من مخالف ایجاد فیلم و تولید فیلم بوده ام ، اکنون 110 فیلم ساخته شده است که باید مورد توجه قرار گیرند.
این منتقد سینما گفت: جشنواره باید با حضور یک پنجم مردم برگزار شود.

سعید الهی ، کارشناس فیلم با تأیید مخالفت دکتر جلالی فهرا با جشنواره فیلم فجرا گفت: تاکنون جشنواره بهانه ای برای اعلام حضور و ارتقا promotion سینمای ایران بوده است.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در ویدئویی با بیان اینکه 110 فیلم برای جشنواره اعلام شده است ، افزود: سرانجام لیستی از 62 فیلم در زمان اکران های انجام شده توسط دبیرخانه جشنواره اعلام شد.

وی گفت: “می توان نتیجه گرفت که با تولید 110 فیلم در سال گذشته ، سازمان سینمایی به عنوان حافظ سینما هیچ تلاشی برای اجرای پروتکل های بهداشتی نکرده و تولید فیلم را متوقف نکرده است.”

مسعود نجفی یکی از دلایل انتخاب 62 فیلم متقاضی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (4 تا 9 بهمن 1378) را مجوز تولید عنوان کرد.
وی درباره نحوه انتخاب 7 داور جشنواره فیلم فجر گفت: این تعداد داور 62 فیلم منتخب را برای اعلام فیلم های برگزیده خود تماشا می کنند.
نجفی گفت: پیش بینی می شود در نهایت 20 فیلم برای بهترین فیلم های امسال معرفی شوند.

دکمه بازگشت به بالا