استان ها

بسیج امکانات برای خدمات رسانی به زلزله زدگان خوی

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان در بازدید از مناطق زلزله زده خوی افزود: خوی یکی از توانمندترین شهرستان ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه است و تاکنون از سایر استان ها کمکی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: علاوه بر این بازدید و حضور مستمر مسئولان استانی، مقامات کشوری از جمله وزیر بهداشت، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در گذشته از منطقه بازدید کرده اند. 24 ساعته و تمامی امکانات برای کمک به مردم زلزله زده مهیا است.

z1 (43)

استاندار آذربایجان غربی همچنین از آغاز روند تعیین میزان خسارت ها خبر داد و یادآور شد: با توجه به تاکید وزیر کشور مبنی بر جبران خسارت، کارشناسان صندوق مسکن در حال بررسی و ارزیابی خسارت ها هستند. زلزله اخیر در واحدهای مسکونی

معتمدیان ادامه داد: چندین واحد مسکونی به ویژه در مرکز خوی بر اثر این زلزله آسیب دیدند و از روز گذشته کانکس های اضطراری در این مناطق راه اندازی شده و هلال احمر بین مردم چادر توزیع کرده است.

z1 (47)

وی گفت: واحدهای نیازمند تعمیر جزئی به سرعت تعمیر می شوند و صاحبان واحدهایی که خسارت زیادی دارند برای بازسازی مسکونی در نظر گرفته می شوند.

معتمدیان تاکید کرد: البته چادرهای زیادی در استان به صورت جمعی برای اسکان زلزله زدگان در نظر گرفته شده است، اما روستاییان ترجیح می دهند به صورت مستقل در حیاط خود زندگی کنند و این خواسته نیز محقق شده است.

دکمه بازگشت به بالا