استان ها

نخستین واحد مسکونی در منطقه زلزله زده قطور خوی افتتاح شد

تیتر اول / آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بازسازی مناطق تحت تأثیر زلزله باید قبل از فصل سرما به پایان برسد.

امروز 7 ژوئن ، محمد مهدی شهریاری به همراه جمعی از رهبران استان در جریان 5 ساعت بازدید از مناطق زلزله زده قوتور خووی ، پس از ساخت خانه های زلزله زدگان ، به خواسته ها و نگرانی های زلزله زدگان گوش فرا دادند. این انجام شده است، اما از آن است دور از رضایت و شکایات مردم در مورد تاخیر در فرایند مسکن درست است.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته ، عواملی از قبیل تاخیر در کرونا و برخی دستگاه های اجرایی از جمله شرکت های بیمه و روند بازسازی در مناطق زلزله زده مطابق برنامه انجام نمی شود.

او یک شرکت بیمه برای تعهدات خود را انجام نمی انتقاد شده است: “ما انتظار داریم شرکت بیمه به پرداخت توجه جدی به انجام تعهدات و جبران خسارت کامل و کامل برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله، در غیر این صورت ما را به دادگاه بروید.”

فرماندار گفت: جمعیت مناطقی که از زلزله آسیب دیده اند به اندازه کافی رنج کشیده اند و دستگاه اجرایی وظیفه دارد دسترسی مردم به مسکن را تسهیل کند.

شهریاری به بنیاد مسکن و فرمانداری خوی دستور داد در اسرع وقت نسبت به سرعت بخشیدن به هماهنگی مراحل ساخت و فعالیت های بانکی اقدام به پرداخت بازسازی و معیشت خود کنند.

به گزارش تیتر اول ، استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و زنان مسن بدون سرپرست شد و افزود: دفتر فرمانداری باید این افراد را برای حمایت از نهادها شناسایی و معرفی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا