عمومی

برگزاری مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،در این رویداد، نماینده هیئت داوران با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: یکی از شاخصه توسعه فرهنگی در هر جامعه‌ای، شاخص ساعت مطالعه اعضای آن اجتماع برگزاری مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای در فارساست.
سید محمد برفر با بیان اینکه جوامعه توسعه یافته، سرانه بالایی در مطالعه دارند، بر لزوم برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی در مسیر توسعه و ارتقا کتابخوانی برای رسیدن به شاخص‌های توسعه یافتگی را متذکر شد.
وی با اشاره به جدیدترین آمار مقایسه‌ای نرخ مطالعه در جهان، سرانه مطالعه هر ایرانی در روز ۱۳ دقیقه است، گفت: این رقم را وقتی با سرانه مطالعه برخی کشور‌های توسعه یافته نظیر ژاپن با ۹۲ دقیقه، فرانسه با ۶۸ دقیقه، سوئد با ۵۷ دقیقه و حتی ترکیه با ۵۰ دقیقه مقایسه می‌کنیم، متوجه ضرورت ارتقا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور می‌شویم.
در پایان این رویداد، محمد صداقتی‌جهرمی، زینب محبی و مرضیه تابع‌بردبار، به عنوان نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقه کتاب سه‌دقیقه‌ای از استان فارس انتخاب شده و به مرحله بعد راه یافتند.
هیئت داوران این دوره از مسابقه کتاب سه‌دقیقه‌ای فارس را، سید محمد برفر، مسعود عباسی و سمیه رضایی برعهده داشتند.
مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای فارس با همکاری دانشگاه فرهنگیان شیراز، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس و شرکت نوار، برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا