استان ها

کاشت ۵۰۰۰ هکتار آپونتیا در فارس

تیتر اول/پرس رئیس اداره محیط زیست و بهداشت مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در نظر داریم 5 هزار هکتار کاکتوس آپونتیا در مناطق آسیب دیده این استان کاشت کنیم که مقدمات آن در حال انجام است.

محمدمهدی گیاشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در قالب رویداد استارت آپ ارزش آفرین در کاکتوس های خوراکی گونه آپونتیا گفت: در فاز اول سطح زیر کشت این نوع کاکتوس ها به 2500 هکتار می رسد.

به گزارش تیتر اول، گیاهی با اشاره به جهاد کشاورزی استان فارس، ورود به بحث گیاهان دارویی را از سیاست های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: آب یکی از چالش های اساسی در حوزه کشاورزی است که تاکنون همچنین عوارض بسیار گسترده ای ایجاد کرد و بنابراین کشت کاکتوس برای این سوال مناسب است.

قیاشی با اشاره به اینکه بهره وری نیز یکی دیگر از چالش های مهم برای بخش کشاورزی محسوب می شود، گفت: توسعه کشت آپونتیا می تواند ما را به سمتی سوق دهد که فضای اقتصادی مطلوبی را فراهم کند و بحث استفاده از مواد اولیه برای کشاورزی باشد. بخش شامل آب و خاک مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی ارزش آفرینی در کاکتوس های خوراکی آپونتیا با هدف ارتباط با مجامع علمی و دانشگاه ها برنامه ریزی شده است، افزود: در این رویداد برای شناسایی کارآفرینان و استارتاپ هایی که علاقه مند به فعالیت در این صنعت هستند، به معرفی فناوری نیز می پردازیم. در جذب سرمایه گذار نقش دارند.

سرپرست تیم محیط زیست و سلامت غذا جهاد کشاورزی فارس افزود: امیدواریم توسعه کشت آپونتیا به زودی به خوبی پیش برود و گام های خوب و اساسی در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا