جامعه

برای داوران مردودی جایگزین داریم/ از باشگاه‌ها می‌خواهیم که به سمت بیانیه‌نویسی نروند

مدیر اجرایی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: از باشگاه ها می خواهیم که هیچ اطلاعیه ای ندهند.

گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، غلامرضا سلیمانی در حاشیه سمینار آموزشی دستیاران و سرپرستان تیم های لیگ برتر اظهار داشت: این جلسات با داوران باید در طول سال برگزار شود تا مدیران با رفتار خود داوران را بشناسند. آقای افشاری هم قرار بود در این جلسه حضور داشته باشد اما به دلیل مشکل ایشان حضور داشتم. البته برای درگیری های حاشیه ای، داوران ما آموزش های لازم را برای مقابله با چالش های پیش آمده دیده اند و با یک مربی خارجی که هم برای داوران و هم برای ناظران کلاس برگزار می کند، به روز بوده اند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل اختلافات در فوتبال ما عدم اطلاع از قوانین یا عدم اجرای آن است، تصریح کرد: همین اظهارات قبل از مسابقات به شدت بر روحیه و رفتار داوران تاثیر می گذارد و فرقی نمی کند. چقدر تلاش می کنیم، متاسفانه این موارد روی داوران اثر منفی می گذارد و از تیم ها می خواهم که به هیچ وجه وارد بیانیه نویسی نشوند. بیشتر استرس از بیرون ناشی می شود و عوامل خارجی باید کمی کنترل شده تر عمل کنند. ضابطان انتظامی و قضایی بهتر می توانند در این امر کمک کنند. در فوتبال دنیا هم همین‌طور است و اگر اشتباهی از سوی عوامل تیم انجام شود به سخت‌ترین شکل برخورد می‌شود و اگر در فوتبال ما رخ دهد به تیم داوری هم کمک می‌کند.

مدیرعامل دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به عدم حضور یکی از اعضای اجرایی فدراسیون فوتبال در این جلسه گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، شاید از آنها دعوت نشده است. باید در این زمینه پاسخ سهیل مهدی را داد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که نگران رد شدن چند قاضی در تست پزشکی نیستند؟ وی تصریح کرد: متأسفانه 5 تا 6 داوری که تست ها را پس ندادند داوران ممتازی بودند و غیبت آنها قطعاً جای نگرانی دارد، اما با توجه به تعداد زیادی داوری که در کشور داریم، جایگزین هایی داریم، اما می خواهیم. این کار را بکن.” دوست داشتم داورانی که در تست ها مردود شده بودند حضور داشته باشند. طبق استانداردها این داوران باید حدود 45 روز طول بکشد و در صورت تایید هیئت داوران باید دوباره آنها را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا