استان ها

دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود

حفاظت از قدیس یک آزمایش بزرگ برای ملت و دولت بود

تیتر اول / اردبیل نماینده عالی ترین مقام معظم رهبری استان و امام جمعه اردبیل گفت: حفاظت مقدس آزمون بزرگی برای مردم و دولت بود و نظام جمهوری اسلامی کارآمدی خود را در حفاظت مقدس اثبات کرد.

سخنگوی مقام معظم رهبری استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع مقدس آزمون بزرگی برای ملت و دولت بود و نظام جمهوری اسلامی کارآمدی خود را در دفاع مقدس اثبات کرد.
آیت الله سید حسن عاملی به خطبه نماز جمعه 17 سپتامبر افزود: “ما در جهان به چند چیز معروف هستیم ، که یکی از آنها حفاظت مقدس است و دشمنان ما قبل از همه به حفاظت از مقدسین توجه می کنند. آنها می خواهند انجام دهند. “
وی با اشاره به اینکه اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی در دفاع مقدس قید شده است ، افزود: در واقع ، اگر ایالات متحده 8 سال اقتدار مردم ما را نمی دید ، در سال 2003 به جای حمله به عراق ، حمله می کرد. ایران “
عاملی ادامه داد: “به مدت هشت سال ، با دفاع مقدس از هویت خود و چارچوب تصویر مردم ما ، ما هنوز بر سر یک میز ، آقای اوز کوکونون اوست دژانار ، نشسته ایم.”
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و اهداف دشمن ، موقعیت فعلی ما و وضعیت دشمنانی که چهل سال بعد جنگ را آغاز کردند ، واقعاً آموزنده است ، گفت: صدام در مقابل حمایت غرب از عراق و کشور ما بسیار ضعیف بود ، بنابراین آنها قطعنامه 1975 الجزایر و دو ابرقدرت ، پاسخ اعراب به حمایت مالی و مانع لجستیکی حداقل 34 کشور با فناوری نظامی را به طور کامل پشت صدام جلوی دوربین های تلویزیون پاره کردند. در مقابل آن کشوری با ارتش و محاصره غیر مسلح قرار داشت که حتی سیم خاردار به دشمن نمی فروخت و هواپیماهای فوق استاندارد با خلبانان مناسب و موشک Exo-3 می داد.
وی خاطرنشان کرد: البته بسیاری نگران بودند ، حتی در مورد مقامات دولتی. اما یک امام روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و با آرامش گفت: “هیچ تقصیری در دادگاه نیست که آمد و سنگ ها را پرتاب کرد و معلوم می شود که مردم در یک جنگ کامل شرکت می کنند.”
به گفته امام جمعه اردبیل ، در آن زمان دشمن با نهایت استکبار ، خودخواهی و تجاوز برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود ، هواپیماهای بدون سرنشین قاره ای ، هواپیماهای جنگی صاعقه و برق ، زیردریایی ها و کشتی های جنگی محلی هستند.
عاملی گفت: در این جنگ ما بهترین جوانان خود را از دست دادیم ، 220 هزار شهید را برای عزت ، استقلال و تمامیت ارضی دولت اسلامی تقدیم کردیم. این گرما را فراموش نمی کنیم ، ما آمریکا را قاتل اصلی می دانیم.
وی افزود: وزیر دفاع آمریکا یک روز با صدام وارد عراق شد ، فردا به صدام دستور حمله داد.
عاملی گفت: “این روزها آمریکایی ها و اروپایی ها به معجون گدایی و تهدید تبدیل شده اند. ایران تعهد خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد کاهش داده است و آنها هلاک شده و از همه وسایل استفاده کرده و هیچ تهدیدی برای آنها باقی نگذاشته است.” اگر دولت قبل در ابتدای کار تعهدات خود را پس از مشاهده نقض توافقنامه امضا شده توسط شورای امنیت کاهش می داد ، اکنون همه چیز حل می شد.
وی افزود: عجیب است که آنها هنوز مردم ما را نمی شناسند و با ناامیدی مردم ما را تهدید می کنند و فکر می کنند امروز زمان آن است که مصدقا او را از هر طرف محاصره و خفه کند.
امام جمعه اردابل افزود: “سه سال پیش ، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که ما آنقدر ایران را خفه می کنیم که همه چیز را با هر دو دست به ما می دهد و 40 سال به ما می گفتند که ما خفه می شویم. من کلمات ناگزا را می گویم: گفته می شود که یک چاقوی بسیار پیچیده در دست کودک بود و مردی می خواست او را فریب دهد و چاقو را از دست او بیرون آورد ، بنابراین چشم ها و ابروهایش را خم کرد و اخم کرد به طوری که کودک ترس از دادن چاقو به بدکاران گفت: نترس ، من تو را سر نمی برم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا