حوادث

به وقت سیاهی برف/ یک ایسنایی دیگر آسمانی شد

رئیس فدراسیون کوهنوردی و نجات از کشف جسد متوفی دکتر سید مصطفی فاطمی در ارتفاعات اهر تهران خبر داد.

حمید مساجدیان در گفت وگو با فدراسیون کوهنوردی تیتر اول ، در مورد بهمن و زندانی شدن کوهنورد در اهارا به تیتر اول گفت: دیروز در منطقه اهارا قلعه دختر شاهد بهمن بودیم که متأسفانه یکی از کوهنوردان در زیر بهمن زندانی است. متأسفانه کوهنورد جان خود را از دست داد و تیم های امداد و نجات جسد وی را به پایین کوه منتقل کردند. دکتر سید مصطفی فاطمی ، دندانپزشک و دندانپزشک ، کوهنوردی بود که در زیر بهمن جان خود را از دست داد.

یک تیتر اول عزیز دیگر ما را تنها گذاشت

بهمن در زمستان مردم را بر نمی گرداند ، زیرا امید زنده ماندن در سرمای برف به تدریج به خواب می رود. حتی اگر فرصتی برای بازگشت به کوهنوردی وجود داشته باشد ، این بازگشت را باید یک معجزه قلمداد کرد و اگر چنین نباشد ، یک مرگ ابدی مانند مرگ دوست جهادگر و همکارمان “دکتر مصطفی فاطمی” …

وی به خط چهاردهم کوهنوردانی که به تازگی دوره مربیگری کوهنوردی را گذرانده بودند ، فراخوانده شد. “دکتر سید مصطفی فاطمی” یکی از کوهنوردان مصمم و خوش اخلاقی بود که همیشه در اوج بود ، اما متأسفانه در جمعه سیاه ، بهمن ، بهمن ، مصطفی را قورت داد و دست درازش را به ابدیت بست.

از دیروز که بهمن در ارتفاعات تهران گزارش شد ، بسیاری از خانواده ها و کوهنوردان با حوصله مطابق چرخش دست خود عمل می کنند ، جایی که جای کنه ندارد. در این فضای زمستانی می توانید هوای زندانی را حس کنید که در کوهها بوی جاودانگی می دهد.

برای کوهنوردان ، برف فقط ابزاری برای قمار نیست ، بلکه گاهی تهدید واقعی و فاجعه است. حالا قلبم می تپد. سرنوشت قضاوت نهایی خود را انجام داده و سلام و احوالپرسی روح اجتناب ناپذیر است.

ساعتی می گذرد که فدراسیون کوهنوردان و کوهنوردان به طور رسمی حکم نهایی اسارت دکتر سید مصطفی فاطمی را اعلام کرد. کسانی که کوهنورد هستند می دانند که بهمن عزیزان ، همکاران و همراهان از دست رفته جایگزینی ندارد ، زیرا دوستی هایی که در سختی و دشواری ایجاد شده اند کیفیت متفاوتی دارند و دیگر تکرار نخواهند شد.

به گزارش تیتر اول ، مدیر اجرایی سابق باشگاه کوهنوردی تهران “کمال برمکی” که به همراه 21 کوهنورد این باشگاه به قلعه دختر اهارا رفته بود ، تیتر اول آخرین وضعیت دکتر را بیان کرد. فهمیدیم که بهمن در راه است. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنورد برف است.

سید مصطفی فاطمی دندانپزشک و دندانپزشکی است که در اوایل دهه 80 سردبیر تیتر اول بود و در سالهای اخیر با عضویت در باشگاه کوهنوردی تهران بسیار افزایش یافته است.

وی عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و مدتی رئیس دانشگاه پزشکی جهاددانشگاهی بود.

دکتر فاطمی طی دهه گذشته دستاوردهای بسیاری کسب کرده است. او همچنین به سنگ نوردی و اسکی علاقه زیادی داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (تیتر اول) این ضایعه را به خانواده آن مرد متوفی ، پدر مهربان و همکار سابق ما ، خانواده آن مرحوم و جامعه دندان پزشکی ایران ، کوهنوردان و سایر دوستان و آشنایان تسلیت می گوید.

به گزارش تیتر اول ، در حوادث روز جمعه در ارتفاعات بهمن و بوران در تهران حداقل 7 نفر دیگر کشته شدند که بیشتر آنها در کوچال و کالکال بودند که توسط بهمن دستگیر شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا