استان ها

امام جمعه اهواز: می‌گویند فلان فرد را گرفتیم ،بعد می‌گویند مرده است؛ این تناقض‌ها چیست؟

امام جمعه اهواز با انتقاد از برخی جنجال ها در خصوص حادثه کلانشهر آبادان تاکید کرد که یک نماینده در این خصوص وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان مروری بر اخلاق و معارف این آقایان است. در زمان امام صادق (ع) قیمت گندم افزایش یافت. مردم تحت الشعاع اضطراب و وحشت بودند. در آن روزگار مردم گندم های مورد نیاز خود را چند ماه یا چند سال نگه می داشتند، امام صادق (ع) وقتی به آنها خبر دادند گندم را از خانه به بازار می بردند و به مردم تحویل می دادند و هر روز سفارش می کردند. روز گندم باید آماده شود.

وی با تأکید بر سیره و اخلاق امام صادق (ع) در رصد احوال مردم، گفت: برخی از شما مؤمنان، نمازگزار، صاحب خانه یا مغازه دار هستید، در شرایط سخت اقتصادی مراقب مردم باشید و با مردم همدردی کنید. ..

موسوی فرد با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت (ذی القعده از اول تا یازدهم ماه) گفت: جلسه ای در تاریخ 19 خرداد در ورزشگاه فولاد برگزار می شود، دیداری در دهه 80 و 90. “

امام جمعه اهواز ادامه داد: درباره کریمه اهل بیت (علیهم السلام) بسیار گفته شده است. با وجود سن کم، شانس آنها بسیار زیاد است و در وصف این قهرمان می خواهم بگویم این قهرمانی است که زیارت با معرفت او بهشت ​​را بر مردم واجب می کند. از زیارت دور و نزدیک غافل نشوید.

سخنگوی ولی فقیه در خوزستان با تسلیت به همه آسیب دیدگان حادثه دلخراش آبادان گفت: وزیر کشور از روز دوشنبه شب و روز اوضاع را مدیریت می کند. مسئولان استانی هستند. معاون اول رئیس جمهور امروز به همراه هیئتی برای پیگیری این موضوع وارد آبادان شد. من چندین بار آنجا بوده ام. در چنین حوادثی برخی فکر می کنند که صد یا صد و پنجاه جوان برای مردم عادی کار می کنند. کار این جوانان ستودنی است اما بدانید آنهایی که زیر ویرانه هستند یک درصد بیشتر احتمال دارد زنده بمانند.

وی افزود: وقتی با چند جوان صحبت می کنیم می گویند از همان ساعات اول فقط ما بودیم و نبودیم. در همان ساعات اولیه که این اتفاق افتاد، فرصت های زیادی از کامیون ها و جرثقیل های شهرهای مختلف به دست آمد. از آنها خواستیم که بروند. بیرون آوردن جسد ده ساعت طول می کشد. این وسایل آماده انجام کار 5000 نفر است اما برخی اجازه نمی دهند و می گویند خانواده های داغدار نگران هستند. ما به این خانواده ها تسلیت می گوییم.

امام جمعه اهواز افزود: عده ای که ما را می بینند می گویند آمده اند عکس بگیرند و می روند. باور داشته باشید که حکومت نظم دارد. آقای مخبرا الان در آبادان است و وزیر هم دارد، اما برخی می گویند جا نیست. خواهش من حالا که جنازه ها زیر خرابه است، کنار می رود تا چند ساعت دیگر بیرون بیایند. آنجا از مردم می خواهیم که کنار بروند، اغلب کنار می روند، اما برخی گوش نمی دهند. جاده های منتهی به جمعیت شلوغ است. من می خواهم بگویم که این به ما بستگی دارد که برخی موارد را گسترش دهیم. خیابان های اطراف ساختمان مملو از وسایلی است که مردم تهران، شیراز و چند استان دیگر تجربه کرده اند. ابزارهای پیشرفته ای وجود دارند که می توانند یک ستون را در چند ثانیه قطع کنند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در هوستستان ادامه داد: موضوع دیگر این است که نباید مسئولان را به چالش کشاند تا زبان باز کنند. مثلا می گویند فلانی را بردیم بعد می گویند فلانی مرده است. این تناقضات چیست؟ من نمی توانم جزئیات نهایی را ارائه دهم. باید یک نماینده برای گزارش این حادثه وجود داشته باشد. آنجا می خواستند با من مصاحبه کنند، اما من مصاحبه را رد کردم. برخی می گویند مدیریت واحد وجود ندارد. مدیریت واحد وجود دارد. وزیر اینجاست تو نمیری

وی در ادامه اظهارات خود درباره ذخیره سازی گفت: گزارش های صدا و سیما نشان می دهد چند هزار تن برنج و برنج در یک انبار کشف شده است. اکنون که 5000 تن برنج و شلتوک انباری کشف شده است، به برخی از مغازه های بزرگ استان اشاره کنید و به جای تحویل گرفتن، آنها را به مردم تحویل دهید، اما با افتتاح فروشگاه، قیمت ها تغییر نمی کند. مردم حق دارند بپرسند بعد از جمع آوری این مجموعه چه شد؟ برخی فروشگاه ها را شناسایی کنید و قیمت ها را کنترل کنید تا مردم بتوانند آنها را ببینند.

موسوی فرد تاکید کرد: نظارت باید مستمر باشد، برخی نانوایی ها در فواصل زمانی معین نان می پزند و بعد تعطیل می کنند و نان و آرد را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار نمی دهند. این معیشت مردم است. اگر معیشت مردم به خطر بیفتد، اخلاق و امنیت مردم به خطر می افتد. مدام باید منتظر باشیم تا ماموران پارسا کوله هایشان را پر کنند تا این کارها درست شود. ما به عنوان دادستان استان خوزستان می خواهیم با این سهام، دلال ها و مغازه هایی که اجناس مردم را انبار می کنند برخورد قاطع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر امام صادق(ع) انباشت بر اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش و امنیت اجتماعی تأثیر می گذارد. مشکل دیگر انباشت داخلی است. از مردم می خواهیم کالاهای خود را در صورت نیاز تحویل دهند. گاهی اوقات خودمان مشکلات را مطرح می کنیم.

2323

دکمه بازگشت به بالا