جامعه

کمربندی قلعه نو ظرف مدت ۳ سال و با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان احداث می گردد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از تهران، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری باحضور در محل احداث پروژه کمربندی شهر قلعه‌نو، از روند اجرایی و پیشرفت عملیاتی پروژه بازدید بعمل آورد.

در حاشیه این بازدید فرماندار ویژه شهرستان ری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر قلعه نو گفت: طی سال های گذشته یکی از مشکلات اصلی و دغدغه های مهم مردم منطقه ایجاد ترافیک های سنگین در محدوده شهر قلعه نو بوده که مستقیماً بر کیفیت زندگی شهروندان و رانندگان عبوری اثرگذار بوده و هر روزه موجب اتلاف حجم زیادی از وقت و هزینه آنها می شود.

وی افزود: با توجه به درخواست های مکرر مردم شریف شهرستان های ری، قرچک و ورامین مبنی بر حل مشکل چندین ساله ترافیک در محدوده شهر قلعه نو، در سفر پر برکت حضرت آیت الله رئیسی به قبله تهران اعتبار لازم جهت احداث کمربندی قلعه نو تخصیص داده شد و مقدمات کار تاحدودی فراهم گردید. اما متأسفانه اجرای پروژه به دلایلی تاکنون مسکوت مانده بود‌.

باب الحوائجی ادامه داد: به کمک خداوند تبارک و تعالی و همت کلیه مسئولین و کارشناسان مربوطه از جمله مدیرکل محترم اداره راه و شهرسازی استان تهران و پرسنل مربوطه و نیز حمایت ویژه رئیس محترم حوزه قضائی بخش قلعه نو، در حال حاضر ۱۰ روز می باشد که عملیات عمرانی پروژه آغاز و نیروها و تجهیزات مستقر در محل پروژه درحال خاکبرداری، تسطیح و رفع عوارض طبیعی می باشند.

معاون استاندار تهران افزود: این پروژه همانگونه که قبلا ذکر شده احداث کمربندی شمالی جنوبی شهر قلعه نو همراستا با محور ری قرچک و به طول ۲۵۰۰ متر می باشد. درحال حاضر موضوع تملک اراضی معارض پروژه بر مبنای مواد قانونی صورت گرفته و در بخشی از اراضی که موضوع تملک انجام شده با هماهنگی مرجع محترم قضائی و مالکین گرامی پیمانکار طرح درحال فعالیت می باشد.

وی درخصوص میزان و چگونگی تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه عنوان کرد: این طرح بر اساس مطالعات و طراحی های انجام شده توسط مشاورین نیازمند اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان بوده که مقرر است از محل اعتبارات نهاد محترم ریاست جمهوری، تملک دارایی های استانی و بخشی نیز از اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری ویژه شهرستان ری تخصیص یابد.

باب الحوائجی افزود: درجهت تکمیل این پروژه طرح دیگری نیز در نظر گرفته شده است که در مرحله مطالعه و طراحی می باشد. بر اساس این طرح اصلاحات هندسی، نصب علائم و اشکال ایمنی و راهنما و ساماندهی و ایجاد ورودی ها و خروجی هایی در محدوده شهر قلعه نو نیز اجرا خواهد شد و انشاالله با اجرای کامل پروژه کمربندی قلعه نو ظرف مدت ۳ سال شاهد حل مشکل و رضایتمندی اهالی شریف ۳ شهرستان ری، قرچک و ورامین باشیم‌.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان به دلایل ایجاد وقفه طولانی مدت در آغاز این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل عدم پیشبینی و توجه درست به موضوع تملک اراضی و معارضین پروژه در مرحله مطالعاتی و طراحی بوده است و دلیل مهم دیگر نیز عدم دریافت مجوزهای ماده ۲۳ از مراجع مربوطه بوده که خوشبختانه هر دو این موارد با تلاش و پیگیری مسئولین و دستگاه های مربوطه رفع و اجرای پروژه آغاز گردید.
انتهای پیام/

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا