بهترین های کسب و کارعمومی

تأثیر استودیوهای انیمیشن بر تبلیغات و بازاریابی

باور کنید یا نه، استاپ موشن با قدمت ترین نوع انیمیشن سازی است که حتی با وجود گزینه‌های بسیار پیشرفته‌‌ در حوزه فیلم‌سازی، همچنان به محبوبیت آن اضافه می‌شود. وقتی این سبک دوست داشتنی و منحصر به فرد هنوز بعد از این همه سال سرپا و پرطرفدار هست، پس روشن است که اگر از آن برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید؛ چه اثر شگفت انگیزی خواهد گذاشت!استاپ موشن (StopMotion) یک تکنیک فیلمسازی است که در آن انیماتور اجسام را به صورت فیزیکی حرکت می‌دهد و از هر موقعیت جدید عکس می‌گیرد. هنگامی که این عکس‌ها پشت سر هم پخش می‌شوند، به نظر می‌رسد که اشیا جان گرفته‌اند و در حال حرکت هستند.

15 شخصیت انیمیشن‌های استودیو جیبلی که هرگز فراموش نمی‌شوند • دیجی‌کالا مگ

جایگاه جهانی استاپ موشن

با وجود اینکه فرآیند ساخت StopMotion زمان‌بر و دشوار است اما همچنان در کل دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبان دارد. انیمیشن‌های کلاسیک کانون پرورشی فکری، سریال پت و مت و حتی بره ناقلا همگی با استاپ موشن ساخته شده اند و هنوز بعد از سال‌ها توجه کودکان و جوانان را به خود جلب می‌کنند. استودیوهای معروفی مثل لایکا و آردمن به طور مداوم استاپ موشن‌های سینمایی و تبلیغاتی پرخرجی می‌سازند که سر و صدای زیادی در جهان به پا می‌کند.

چرا باید در تبلیغات از استاپ موشن استفاده کرد؟

استاپ موشن زیبایی‌های منحصر به فرد و پایان ناپذیری دارد. حس دست ساز و ارگانیک بودن در همه چیز نمایان است؛ از شخصیت و کاراکتر‌ها گرفته تا اکسسوری‌ و دکورهای صحنه؛ همین ویژگی آن را از سایر اشکال انیمیشن سازی متمایز می‌کند و به آن قوت می‌بخشد.

در استاپ موشن سازی، همه چیز را می‌توان به حرکت درآورد؛ بله درست شنیده اید همه چیز! خمیر، غذا، پلاستیک، کاغذ، عروسک‌های ساخته شده و حتی انسان! تقریباً هر شی بی‌جان و جان‌داری را می‌توان انیمیت کرد. این امکان، برای تبلیغ محصولات فیزیکی عالی است؛ زیرا می‌توانید آنها را زنده کنید و محصول واقعی را به روشی کاربردی و در عین حال خلاق به مخاطب خود نشان دهید.

با این روش شما از محصولات خود می‌خواهید تا داستان خودشان را بدون درگیر کردن بازیگر روایت کنند. هر کسی می‌تواند از یک ساک در حال حمل توسط بازیگر فیلم بگیرد؛ اما اگر آن ساک خودش حرکت کند علاوه بر جذابیت بیشتر محتوا، تمرکز به صورت کامل بر روی ساک (محصول) قرار خواهد گرفت و از پرت شدن حواس مخاطب به بازیگر و ظاهر آن پیشگیری خواهد شد.

ایده پردازی برای سناریوی استاپ موشن می‌تواند یک فرآیند بسیار تخیلی باشد. وقتی تکنیک را درک کنید، متوجه می‌شوید که چقدر دستتان برای ایده‌پردازی و خلق موقعیت باز است. شناخت بهترین استودیو‌های انیمیشن سازی به علاقه‌مندان این حوزه کمک شایانی می‌کند.

کلیپ‌های استاپ موشن با جذابیت بی‌نظیر خود مخاطب را مسحور می‌کنند. این تکنیک در چشم و ذهن مخاطب متفاوت از سایر اشکال ویدیویی ظاهر می‌شود و شاید این همان مزیتی باشد که برای متمایز شدن از سایر رقبا به آن نیاز دارید!

معمولاً تبلیغ‌کنندگان از استاپ موشن برای بیان یک داستان کوتاه استفاده می‌کنند. کلیپ های کوتاهی که مخاطب دوست دارد چندبار آن را تکرار کند و دوباره ببیند. اگر می‌خواهید بینندگان تمام محتوای تبلیغاتی را بدون پلک زدن و تا انتها تماشا کنند، سفارش یک استاپ موشن، شما را تا حد زیادی به هدف نزدیک خواهد کرد!

علاوه بر موارد گفته شده، ویدیوهای کوتاه داستانی بینندگان را بهتر و بیشتر با جزییات برند و محصول شما آشنا می‌کنند؛ این برای کسب و کار شما عالی است! زیرا این آگاهی و شناخت باعث ایجاد حس اعتماد و در نتیجه ترغیب برای خرید محامروزه استفاده از انیمیشن در تبلیغات به یک روش و ابزار محبوب و موثر تبدیل و عضو ثابتی از کمپین های تبلیغاتی برند ها شده است.

انیمیشن ها دنیایی از رنگ و افکت و تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با هر سناریو و شکلی که می‌خواهید از آن ها برای تبلیغ و معرفی خود استفاده کنید. طیف وسیع مزایایی که ارائه می دهند می تواند تأثیر و اثربخشی کمپین های تبلیغاتی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در اینجا به دلایل ضروری و مزایای استفاده از انیمیشن در تبلیغات اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از انیمیشن در تبلیغات

جلب توجه:

انیمیشن قدرت جلب توجه و متمایز شدن را در فریم تبلیغاتی شلوغ دارد. انیمیشن با رنگ‌های پر جنب و جوش، حرکات روان و جلوه‌های تخیلی خود، می‌تواند فورا توجه بیننده را به خود جلب کند و تاثیری به یاد ماندنی ایجاد کند.

خلاقیت و انعطاف پذیری:

انیمیشن امکان خلاقیت و انعطاف بی حد و مرز در داستان سرایی را به شما داده و تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد تا هر مفهوم یا ایده‌ای را بدون در نظر گرفتن امکان‌پذیری آن در دنیای واقعی زنده کنند. استفاده از انیمیشن در تبلیغات فرصت‌های بی‌پایانی را برای خلق روایت‌های منحصربه‌فرد و جذابی که با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند، ایجاد می‌کند.

ساده سازی و وضوح:

انیمیشن می تواند مفاهیم یا پیام های پیچیده را ساده کند و درک و هضم آنها را آسان تر کند. از طریق استعاره‌های بصری، تصاویر و شخصیت‌های متحرک، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اطلاعات را به شیوه‌ای واضح و مختصر منتقل کنند و اطمینان حاصل کنند که پیام به طور مؤثر به مخاطب منتقل می‌شود.

جذابیت عاطفی:

انیمیشن توانایی برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط عاطفی قوی با مخاطب را دارد. با استفاده از شخصیت‌های رسا، جلوه‌های بصری جذاب و داستان‌گویی جذاب، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از احساسات بیننده بهره ببرند و تبلیغات را به یاد ماندنی‌تر و تاثیرگذارتر کنند.

ثبات برند:

انیمیشن امکان برندسازی ثابت در پلتفرم ها و کمپین های مختلف را فراهم می کند. تبلیغ‌کنندگان و صاحبین برند ها می‌توانند شخصیت‌های متحرک یا عناصر بصری یا کاراکتری بسازند که با برندشان مترادف شده و شناخت برند و یادآوری آن را در بین مخاطبان تقویت می‌کند.

تطبیق پذیری:

انیمیشن را می توان به راحتی با قالب ها و پلتفرم های مختلف از جمله تلویزیون، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و دستگاه های تلفن همراه سازگار کرد. می توان آن را تغییر اندازه داد، ویرایش کرد، و بدون از دست دادن کیفیت تغییر کاربری داد و اطمینان حاصل کرد که تبلیغات در کانال های مختلف بدرستی به مخاطبان هدف می رسد.

جذاب و سرگرم کننده:

انیمیشن دارای ذات سرگرم کننده است که می تواند بینندگان را مجذوب و خود کند. استفاده از انیمیشن در تبلیغات می تواند یک مفهوم پیش پا افتاده یا معمولی را به یک تجربه هیجان انگیز و لذت بخش تبدیل کند و مخاطب را مدت ها درگیر برند شما کند.

خاطره‌انگیز و قابل اشتراک‌گذاری:

احتمال به یاد ماندن و اشتراک گذاری انیمیشن ها بسیار بیشتر از تیزر ها یا سایر محتوا های تبلیغاتیست. ماهیت جذاب بصری آن باعث می‌شود که احتمال اشتراک‌گذاری آن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی افزایش یابد و بدین ترتیب بازدهی تبلیغات شما بالا برود.

درخواست جهانی:

انیمیشن از موانع زبانی فراتر رفته و برای کمپین های تبلیغاتی بین المللی مناسب است. داستان سرایی بصری می تواند توسط مخاطبان در سراسر جهان قابل درک و قدردانی باشد و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا به مخاطبان گسترده تر و متنوع تری دست یابند.

 

دکمه بازگشت به بالا