اقتصادی

افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری/”الکل” چالش تولیدکنندگان

با استفاده از محوطه کرونا صندوق نوآوری و رفاه ، یکی از شرکتهای دانش توانسته است توان تولید دست و محلول ضدعفونی کننده مواد را از 10،000 بطری در روز به 75000 بطری در روز افزایش دهد.

الیاس کوهزادی ، معاون مدیرعامل شرکت دانشبونیان ، با تیتر اول مصاحبه کرد وی گفت: با رهاسازی خط ضد عفونی کننده ، ما روزانه 75000 تا 240 بطری بطری برای مصارف عمومی و 1300 20 گالن گالن برای خدمات درمانی و بیمارستان ها در دو شیفت تولید کرده ایم. این درحالی است که حجم محصولاتی که قبلاً در روز تولید می شده 10،000 لیتر بوده است.

وی نبود الکل را چالشی برای تولید محلول های ضد عفونی کننده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت تأمین الکل ، می توانیم ظرفیت تولید این شرکت را دو برابر کنیم تا نگرانی های مربوط به کمبود مواد ضد عفونی کننده در کشور کاهش یابد.

کوهزادی به استفاده چند منظوره از این محلول اشاره کرد و گفت: “محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح تولید شده حاوی الکل است و ترکیبات آن شامل” اتیل الکل “و” ایزوپروپیل الکل “است ، همچنین از محصولات ضد عفونی کننده دستها و کلیه سطوح فلزی ، شیشه و پلاستیک استفاده می شود.

مجری پروژه خاطرنشان کرد: این محلول طیف وسیعی از میکروبها ، باکتریها ، قارچ ها و ویروس ها را تحت تأثیر قرار داده و آنها را در مدت زمان کوتاهی از بین می برد. وی گفت: “زیرا ویروس ها روی سطوح می نشینند و به راحتی با دستی حمل می شوند.” استفاده از این محلول در جلوگیری از انتقال کروناویروس و سایر بیماریهای ویروسی بسیار مؤثر است. در مواردی که دسترسی به آب وجود ندارد ، بهترین راه حل استفاده از ژل و محلول های ضد عفونی کننده است و این نوع محصولات می توانند همان اثر صابون و آب روی دست ها را داشته باشند و همچنین کاملاً تمیز و ضد عفونی شوند.

کوهزادی با اشاره به خاصیت ضد عفونی کننده ضد عفونی کننده های دستی و سطحی شرکت ، گفت: “” این ویروس ایجاد می شود و دست ها و سطوح را بدون نیاز به شستشو ضد عفونی می کند.

وی با اشاره به منابع کرونری اختصاص یافته به صندوق نوآوری و رفاه گفت: 20 میلیارد واحد تجهیزات برای شرکت ما تصویب شد که برای مواد اولیه مانند الکل هزینه شده است. درمجموع 12 تا 15 میلیارد گوجه فرنگی الکلی خریداری شده است و ما 6 میلیارد گوجه فرنگی وارداتی کردیم.

کوهزادی در خصوص برنامه آینده شرکت برای حداکثر ظرفیت تولید گفت: “اگر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به راه حل ضدعفونی کننده نیاز داشته باشد ، تولید همچنان ادامه خواهد یافت.” ما در حال حاضر به دلیل شیوع کروناویروس کاهش مرگ و میر را تجربه می کنیم و یکی از دلایل آن مشاهده مردم و کاهش ترافیک در شهرها است. با شروع فصل سرما در پاییز ، موج دیگری از بیماری در انتظار ما است که باید قبل از بحران برای آن آماده شویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا