استان ها

لزوم ایجاد رضایت‌ در دانشجویان با ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش/ تولید اولیه 2 محصول دانش‌بنیان در سال 99 انجام شد

گروه استانی خبرگزاری آنا – مجتبی آزادیتیس؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در تاریخ 2 نوامبر 1989 تاسیس شد و تحصیلات خود را در ترم دوم سال تحصیلی 1989-1990 آغاز کرد و تقریباً 130 دانشجو را در دو منطقه ترجمه انگلیسی و آموزش مقدماتی در یک ساختمان اجاره ای جای داد. حدود 700 متر مربع. تجهیزات لازم آغاز شد.

همزمان با گسترش دانشگاه و گسترش رشته های جدید ، سعی در ساخت مجتمع دانشگاهی در امتداد جاده آسیا شد که مرحله اول آن در دهه فجر 1997 در زمینی به مساحت 15 هکتار در 4 کیلومتری قوچان آغاز شد. . جاده مشهد ، یک ساختمان آموزشی به مساحت 8000 متر مربع ، و مورد استفاده قرار گرفت.

فاز 2 (با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان واحدهای محلی و پرستاری هستند و از آنجا که این شهر ساختمانهایی با کاربری مناسب اجاره نمی دهد) ، ساخت خوابگاه مرکزی فاز 1 با ظرفیت 3800 متر مربع در اولویت بعدی بود. در ژوئن 2001 ، با مقامات رفاهی مناسب آماده و مورد بهره برداری قرار گرفت. همزمان با ساخت خوابگاه ، ساخت ساختمان دفتر دانشگاه با زیربنای 2800 متر مربع در فاز 3 آغاز شد و سرانجام در دسامبر 2002 تکمیل و به بهره برداری رسید.

خوابگاه شماره 2 نیز ساخته شد. 4 فاز 4 با ظرفیت 350 نفر و زیربنای 2800 متر مربع. متعاقباً ، ساختمان 2238 متر مربع دانشکده پرستاری و مامایی ، ساختمان 2200 متر مربعی سلف سرویس و مجتمع مدرسه سما 4800 متر مربع (شامل سه دانشکده) ، و همچنین تحقیق و آموزش دکتر جوانبخت ساختمانی با زیربنای 5000 متر مربع ، در سال 2007 ساخته و در فوریه راه اندازی شد.

در مراحل بعدی توسعه دانشگاه ، دانشکده علوم انسانی به مساحت 4632 مترمربع و مسجد دانشگاه به مساحت 1882 مترمربع و مجموعه ورزشی شهید کلاهدوز به مساحت 7 169 متر مربع و یک تعمیرگاه و پارکینگ به مساحت 800 متر مربع

خبرنگار این خبرگزاری با این مقدمه با غلامرض کاظمی ، رئیس این دانشگاه صحبت می کند تا آخرین دستاوردها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی کوهان در سال 1399 و اهداف ، برنامه ها ، ماموریت ها و چشم اندازهای 1400 را شرح دهد.

آنا: عمده فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه قوچان در سال 1995 ، به ویژه در زمینه تحقیقات و فناوری چیست؟

کاظمی: ارائه و انتشار چندین مقاله از اساتید در مجلات و مجلات با طبقه بندی Q1 و Q2 ، افزایش ثبت نام دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سالهای گذشته ، آماده سازی و آماده سازی زمینه برای آموزش دانش آموزان مبتنی بر مهارت ، تقویت و افزایش ظرفیت دانشگاهیان و کارکنان بخشی از فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه در سال 1399 ، سازماندهی کلاس ها و سمینارهای مختلف ، سازماندهی چندین وبینار تخصصی و گروه های آموزشی سمینارهای مختلف ، تقویت و گسترش روابط بین سازمانی با سایر دانشگاه ها. شهرها و سایر شرکت های خصوصی

تأسیس کارگاه تولید آزمایشی ضدعفونی کننده ها و ضد عفونی کننده های “سدیم ایزوکلروسیانوریت و مشتقات آن” توسط شرکت دانشبانیان واقع در مرکز رشد آساک شیمی گستر ، ایجاد کارگاه تولید آزمایشی تولید روان کننده های نسوز ، چربی ها و ماستیک های “حفاری” “و مصرف عمومی توسط بخش فناوری در مرکز رشد مبتنی بر شیمی الماس ، از دیگر فعالیتها و دستاوردهای واحد قوچان بوده است ، به ویژه در زمینه تحقیق در سال 1399.

آنا: ما 99 سال را با شرایط کرونا و مبارزه با این ویروس سپری کردیم. دستاورد واحد یا محصولات شما در برابر این بیماری در این زمینه چیست؟

کاظمی: با مجوز از ستاد بیماریهای کرونای قوچان دانش دانش بنیان و واحد ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده سدیم دی کلرید سدیم و سیانور و غیره واحد فناوری Asak Shim Gostar تولید این واحد دانشگاهی در مرکز رشد در غلظت های مختلف و عمومی ، بیمارستانی و .. ، جامعه شناسی و پزشکی موضوعات ، شیوع ویروس کرونا ، ضد عفونی مساجد و مدارس روستایی در شهر قوچان و میزبانی کارگاه های آموزشی توانمند سازی مجازی برای سایر ادارات و ارگان ها. شهر ، از جمله رویدادها. و محصولات تولید شده مطابق با تاج است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با شیوع بیماری کرونا قلب در شهر قوچان ، بلافاصله اقدامات مقابله با ویروس انجام شد که شامل نتایج خوب و بازخورد در مبارزه با این بیماری بود.

مهمترین فعالیتها ایجاد بیش از 20 تیم بهداشتی برای ضد عفونی مدارس ، مساجد ، خوابگاهها و سایر مراکز اجتماعی در کوچان و درگزا ، فاروج ، شیروان ، چناران ، مشهد و روستاها و همچنین عملکرد آنها با محلول ضد عفونی کننده تهیه شده توسط دانشکده. تهیه و توزیع بیش از 5000 بسته بهداشتی از جمله ماسک و ژل ضد عفونی کننده برای کارمندان ادارات ، دبیرستان ها و سایر ساکنان این مکان ها و همچنین تولید و استفاده از محلول ضد عفونی کننده برای معلمان در مبارزه با ویروس کرونا از ابتدا از بیماری …

آنا: با فرا رسیدن سال 1400 و تأکید مسئولان بر انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان اولین انتخاب داوطلبان در سال 1404 ، چگونه و با چه سیاست ها و برنامه هایی باید به این هدف نزدیک شویم؟

کاظمی: این امر در مورد نرم افزارهای آموزشی اتفاق نخواهد افتاد. برای دستیابی به این هدف لازم است تدابیری مانند ایجاد رضایت بیشتر برای دانش آموزان از طریق بهبود کیفیت آموزش و پژوهش ، دیدگاههای مسئله محور و حل مشکلات اجتماعی به ویژه در روش تدریس و برنامه درس معلمان انجام شود.

پس از تقریباً چهار دهه زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی ، همراه با تمام نقاط قوت موجود ، متأسفانه هنوز اشکالات و کاستی هایی در پایه های این مرکز بزرگ علمی وجود دارد که باید مورد بررسی جدی و دقیق قرار گیرد. اگر دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در بین دانشگاه های کشور و حتی منطقه به یک برند تبدیل شود و بتواند متقاضیان را با موفقیت در دانشگاه جذب کند ، باید مسیری طولانی را طی کند.

در این مسیر ، هرم معلمان دانشجویی باید اصلاح شود ، هرم روابط کارکنان و دانش آموزان اصلاح شود ، سیستم آموزش و پرورش باید به صورت سازمان یافته و یکپارچه تقویت شود و همچنین انحصار نگرش ها و اقدامات. تعداد رهبران و تصمیم گیرندگان باید تقویت شود. دامنه تحقیق ، غنی سازی دانش به فعالیتها و دستاوردهای فارغ التحصیلان ، حفظ شأن و منزلت استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ، تقویت مالی و معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ، تقویت و حمایت از دانشجویان با قدرت مالی ضعیف و گسترش فرهنگ اعتماد به نفس ، در میان اساتید و کارمندان دانشگاه به عنوان نخبگان و آینده پژوهان این مرز و بوم.

آنا: برنامه های آموزشی شما برای ایجاد و افزایش تعداد دوره های گروه در سال 1400 چیست؟ آیا دوره های جدیدی در راه است؟

کاظمی: در سال 99 ، بسیاری از رشته ها در استان به دلیل فرصت های زیادی که در واحد قوچان وجود دارد ، ارائه می شود که امیدواریم با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه به آنها دست یابیم. با توجه به شرایط موجود در سطح دانشگاه به دلیل بروز و شیوع بیماری کرونا قلب و کاهش نرخ ثبت نام به دلیل کاهش درآمد خانوار ، دانشگاه باید به دنبال اطمینان از شرایط جذب داوطلبان دانشجویی در رشته های مورد نیاز باشد. گذشته توسط تیمی از متخصصان اجرا شده است و تلاش می شود تا با آزمایش و شناخت رشته های محبوب این بستر فراهم شود.

واحد قوچان همچنین درخواست های زیادی برای جذب و اداره زمینه های تجاری به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق استان و سازمان مرکزی ارائه داده است که تا حد زیادی تأیید اولیه برای راه اندازی چندین منطقه در این سطح را دریافت کرده است که به زودی اعلام خواهد شد.

آنا: چه اتفاقی در سال 1400 در منطقه مدارس و آموزشگاه های مهارت رخ خواهد داد؟

کاظمی: افتتاح خانه قرآن سما جهت ارائه خدمات و آموزشهای قرآنی به همه ساکنان ، ایجاد پیش دبستانی پسرانه ، تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای دخترانه و پسرانه ، نوسازی دانشکده سما به دانشکده و دوره های جدید برخی از موارد خوبی است که در سال 1400 اتفاق خواهد افتاد.

آنا: با کدام اولویت و برنامه اصلی دهه 1400 را شروع می کنید؟

کاظمی: در صورت امکان ، با جذب هسته های فناوری و واحدهای فناوری و هدایت ایده های ارسالی برای صدور مجوز و تولید برخی از محصولات و معرفی واحد تجاری به دانشگاه ، افزایش رضایت دانشجویان ، ارتقا the کیفیت آموزش و تحقیقات ، افزایش مناطق محبوب ، تلاش برای ایجاد بهینه و استفاده مطلوب از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه خدمات متقاضی ، توسعه همکاری دو جانبه بین صنعت و دانشگاه و معرفی آنها به امکانات و محصولات دانشگاه ، حمایت از اساتید و تشویق آنها به انجام پروژه های صنعتی ، تلاش ما در جهت بهبود کیفیت پایان نامه ها و پایان نامه ها در دوره های تحصیلات تکمیلی ، و نتایج پایان نامه ها را به محصولات تبدیل کنید.

تلاش برای ارائه خدمات بهتر در زمینه های مختلف پژوهشی ، حمایت از کارآفرینان و اندیشمندان و همچنین پشتیبانی و راهنمایی برای تبدیل ایده ها به عمل ، افزایش فعالیت های فوق برنامه و شروع کارگاه های تخصصی در گروه های مختلف آموزشی ، تشکیل کارگاه های تخصصی در دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه و دفتر فرصت و مرکز رشد برای تقویت قدرت علمی و عملی استادان ، دانشجویان و کارکنان ، دعوت از صنعتگران و فارغ التحصیلان ماهر با مهارت برای ارائه خدمات و مهارت های فنی به سایر دانشجویان ، ایجاد تعاملات با کارخانه ها و شعب در شهر و استان و معرفی دانشجویان از جمله اولویت های 1400s برای اشتغال و ایجاد اشتغال و تلاش برای برآورده سازی برخی از نیازهای استادان در زمینه فعالیت های تحقیقاتی خود است.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا