جامعه

اعمال جریمه یک میلیون تومانی خروج خودروها از شهرهای قرمز، هر 24 ساعت یکبار

دبیر کمیته انضباط اجتماعی ستاد اداره ملی کرونا گفت: ترک هر 24 ساعت اتومبیل با پلاک قرمز در شهرهای قرمز در صورت مشاهده توسط پلیس یا دوربین به یک میلیون تومان جریمه منجر می شود.

به گزارش تیتر اول ، حسین قاسمی با تشریح محدودیت های دقیق در طرح جدید ستاد ملی در برابر تاج که از شنبه اول دسامبر اجرا می شود ، گفت: “محور اصلی طرح جدید شهرهایی است که به سه گروه زرد ، نارنجی و قرمز تقسیم شده اند. این طبقه بندی براساس بنابراین چهار شهر به ازای هر 100000 نفر در شهرهای زرد ، شش نفر به ازای هر 100،000 نفر در شهرهای نارنجی و 10 نفر به ازای 100000 نفر در شهرهای قرمز بستری در نظر گرفته می شوند.

وی اضافه کرد: در این طرح محدودیت هایی در زمینه های آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و ترافیکی در نظر گرفته شده است که هرکدام دارای شرایط خاصی برای دفاتر در شهرهای زرد و تجهیزات اولیه مورد نیاز برای ارائه خدمات اساسی برای ادامه فعالیت و ارائه خدمات ضروری است. کارکنان آنها کاملاً حضور دارند و سایر بخشها سومین نفر را استخدام می کنند.

در بخشی دیگر از سخنرانی درباره تشکیل جلسات و مأموریت ها در طرح جدید ، دبیر کمیته انضباط اجتماعی ستاد اداره ملی کرونا گفت: مأموریت های غیرضروری و همه جلسات ، اگر در محل قرار دارند ، باید چهار متر فاصله داشته باشند. گردش هوا باید شش بار در ساعت در محیط داخلی انجام شود و حداکثر تعداد افرادی که در جلسات در شهرهای زرد شرکت می کنند باید 30 ، در شهرهای نارنجی 20 و در شهرهای قرمز 15 باشد.

وی تأکید کرد: ضمانت عملکرد برای انطباق با محدودیت های موجود در طرح جدید بخشنامه ای است که سازمان امور اداری و استخدامی در شهریورماه درمورد مجازات متخلفان صادر کرده است و در آن مسئول هر اداره و ناظر تعیین شده است. به عنوان مثال ، در وزارتخانه ها ، معاون توسعه منابع و استانداران ، معاون توسعه منابع برای این کار منصوب شده اند.

وی ادامه داد: یکی از الزامات طرح جدید در ستاد ملی تدوین بسته حمایتی صنفی است که به اتاق اصناف و وزارت صمت سپرده شده است تا نسبت به خدمات ، عوارض و بازرسی های دولت اقدام کند. این موضوع در کمیته امنیت خلاصه شده و پیشنهادات آن ارائه شده است. بدون شک آنچه دولت توانایی و امکان آن را دارد انجام خواهد شد و دریغ نخواهد کرد.

قاسمی در تشریح چگونگی برخورد با مجرمان در طرح جدید گفت: جدی بودن پروتکل ها و نظارت بر اجرای آن موضوع مورد توجه وزارت بهداشت خواهد بود ، زیرا مباحث پروتکل از نظر تخصصی در وزارت بهداشت است و هیچ دستگاه بهتری نمی تواند آنها را رصد کند. درخواست دادن. اما حوزه اداری از اخطار تا اخراج تعیین می شود. منطقه صنفی نیز از هشدار تا آب بندی طراحی شده است. در زمینه آموزش ، از توبیخ تا پایان خدمات ، علاوه بر جریمه برای مدارس خصوصی ، جریمه نیز در نظر گرفته شده است. در زمینه ترافیک نیز به دلیل عدم رعایت قوانین شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و برای شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: لازم به ذکر است که این جریمه ها هر 24 ساعت اعمال می شود ، زمانی که پلاک خودرو از طریق دوربین و پلیس به عنوان ضمانت انطباق با طرح مشاهده می شود.

دبیر کمیته انضباط اجتماعی ستاد اداره ملی کرونا با تأکید بر لزوم مشارکت عمومی در اجرای صحیح طرح جدید ، گفت: “این طرح یکی از هفت معمایی است که توسط وزارت بهداشت به وزارت بهداشت ارائه شده است. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری هیچ علائمی ندارند و بیشترین خطر را در آنها قرار دارد و ما امیدواریم که با افتتاح خط تولید تست سریع در روز سه شنبه ، تعداد آزمایشات به 100000 در روز افزایش یابد و بنابراین ما به سمت مدیریت بیماری حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا