استان ها

کتاب ارزیابی تطبیقی شهرهای جدید به نگارش میلاد سلگی رونمایی شد

آنطور که این خبرگزاری گزارش داد تیتر اول از تهران؛ میلاد سلگی با رونمایی از کتاب خود با عنوان معیار شهرهای جدید خود گفت: این کتاب به منظور بررسی چگونگی ظهور و تجسم شهرهای جدید در یک تجربه جهانی نوشته شده است.

وی افزود: هدف کلی این پژوهش بررسی عملکرد شهرهای جدید در شهرهای پاریس و تهران است. هدف خاص این مطالعه نیز مقایسه شهرهای جدید اطراف تهران با شهرهای جدید در محیط شهری پاریس، به منظور کسب تجربه موفق در ساخت این شهرهای جدید است.

میلاد سلگی همچنین گفت: این پژوهش با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به ارزیابی شهرهای جدید اطراف تهران و پاریس می پردازد. در این پژوهش، این شهرهای جدید از طریق تحقیقات اسنادی و کتابخانه ای مورد بررسی قرار می گیرند. این مطالعه به مقایسه میزان موفقیت در جذب ساکنان جدید شهری در اطراف تهران و پاریس می پردازد نشانگر موضوعات انتخاب شده به همان اندازه مهم هستند. شهرهای جدید پاریس توسط دولت مرکزی برای ایجاد جوامع متعادل با فرصت های جدید برای اشتغال، تحصیل، تفریح ​​و مسکن ایجاد شدند. بنابراین می توان گفت ایجاد فرصت های شغلی برای جذب افراد اضافی از شهرها و ایجاد تعادل بین جمعیت و استخدام یکی از اهداف اصلی ساخت شهرهای جدید است.

وی در پایان با بیان اینکه شهرهای جدید می توانند با ایجاد شهرهای جدید برای جذب هجوم شهرهای بزرگ و رسیدن به اهداف خود، نقش مهمی در سلسله مراتب شهری ایران در جذب مردم در سال های آینده داشته باشند، بیان کرد. استخدام و موارد دیگر وجود دارد.

لازم به ذکر است میلاد سلگی از فعالان جوان فرهنگی و اجتماعی، دانشجوی دکتری شهرسازی و همچنین مسئول بسیج می باشد. رسانه های جمعی این سپاه در منطقه حضرت روح الله (ره) مستقر است.

foto_2021-12-07_16-54-22

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا