سلامت و تندرستی

اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومانی برای تردد خودروهای شهرهای قرمز در جاده‌ها

وزیر کشور از اعمال جریمه 500000 تا 1 میلیون تومانی برای تردد خودروهای شخصی با پلاک قرمز شهر در جاده ها خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، عبدالرضا رحمانی فضلی در تشریح آخرین اخبار مربوط به محدودیت های جدید از شنبه اول آذرماه اظهار داشت: پس از هشت ماه فعالیت های مختلف ، به مرکزی برای هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای قانون و پیگیری مصوبات در سراسر کشور نیاز بود. این موضوع به وزارت کشور نیز سپرده شد ، زیرا وزارت امور کشور مسئولیت کلیه موارد کشور را که نیاز به هماهنگی بین بخشی دارند بر عهده دارد.

وی افزود: در این مرحله که با موج سوم بیماری بیماری کرونا قلب روبرو هستیم و مسئله در همان وضعیت در سراسر جهان اتفاق می افتد ، نقش محوری توسط مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و دولت مورد تأکید قرار گرفت و تنظیم شد. مصوبات حدود نه ماهه برای تعیین اینکه کدام تصمیمات موفقیت آمیز و کدام ضعیف بوده اند.

وزیر کشور ادامه داد: جلسات مختلفی برای ایجاد هماهنگی با وزارت بهداشت برگزار شد. همچنین جلساتی با فرمانداران ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی ، فرمانداران و رهبران مناطق برگزار شد و کمیته های مختلفی برای هماهنگی اردوگاه تشکیل شد.

رحمانی فضلی در تشریح آخرین مصوبه ستاد تاج ملی و طرح جدید اجرایی در 22 دسامبر گفت: این طرح از تجربیات محلی سایر کشورها و همچنین دانش ، علم و دانش استفاده کامل می کند. و ممنوعیت مسائل مربوط به طراحی ، مطمئناً نمی تواند به تنهایی موفق شود مگر اینکه همه م componentsلفه های اصلی با هم اجرا شوند. هدف اصلی این طرح مدیریت و کنترل ویروس کرونو است ، به همین دلیل ما باید تعداد بیماران و پذیرش در بیمارستان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح چندین م componentsلفه دارد ، افزود: غربالگری یا شناسایی عمومی بیمار در مقیاس وسیعی انجام می شود که هم اکنون در چندین منطقه از تهران و کرمانشاه در حال آزمایش است. ما باید سعی کنیم بیماران را در محله ها شناسایی کنیم. این در شرایطی اتفاق می افتد که امروز همه بعد از سه روز که علائم بیماری ظاهر می شود ، آلوده می شوند و نتایج آزمایش دو روز طول می کشد و بنابراین این فرد به مدت پنج روز در جامعه راه می رود و با افراد مختلف در تماس است. بنابراین در این طرح شناسایی در زمان کوتاه تری انجام می شود و کلیه افرادی که با فرد آلوده در تماس بوده اند شناسایی و آزمایش می شوند.

وزیر کشور تأکید کرد: تا هفته گذشته هر روز 22000 آزمایش در کشور انجام می شد اما امروز تعداد آزمایشات به 42000 آزمایش در روز رسیده است و تا روز سه شنبه با آزمایش های 20 دقیقه ای به راحتی به 100000 آزمایش در روز خواهیم رسید و به این ترتیب از تکثیر بیماری و جلوگیری از ابتلا به بیماری جلوگیری می شود رفتن به بیمارستان

فرمانده پایگاه ضد عملیات کرونا در بخشی دیگر از سخنرانی به موضوع قرنطینه اشاره کرد و افزود: مردم آموزش لازم در مورد قرنطینه و نحوه انجام آن را ندیده اند و اصولاً آپارتمان های مردم به دلیل وسعت آنها گاهی قرنطینه نمی شوند. بنابراین مجوزهای لازم برای استفاده از هتل ها و سایر امکانات این قرنطینه اخذ شد. وزارت گردشگری وظیفه کمک به وزارت بهداشت را در این زمینه دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: مسئله دیگر مسئله ردیابی است که قبلاً معرفی شده بود اما از طریق اپلیکیشن ماسک ادامه پیدا نکرد ؛ شرط شده است که هر بیمار با شماره موبایل ثبت می شود و ترافیک وی روزانه کنترل می شود.

وی در مورد سفر با قطار و اتوبوس گفت: برای بیماران بلیط قطار و اتوبوس صادر نمی شود.

وزیر کشور در مورد اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای این طرح گفت: در این مرحله مشارکت مردم در پیشگیری ، معالجه و نظارت بسیار مورد نیاز است و هماهنگی های لازم با مقامات ، هیئت های مذهبی و سازمان های مردم نهاد صورت گرفته است.

رحمانی فضلی در تشریح محدودیت ها و ممنوعیت های مندرج در طرح جدید گفت: ما در طول این 9 ماه تجربه های مختلفی داشته ایم و گاهی محدودیت ها به صورت موردی اعمال می شود که برای همه این موارد نیاز به مجوز از ستاد ملی بود. تصمیم بر این شد که یک برنامه جامع برای عملکرد معقول ، پویا و کارآمد تهیه شود. این طرح براساس شهرها و عمدتاً استان است. در گذشته ، یک سوم شهرهای استان می توانستند مشکلاتی داشته باشند ، اما محدودیت ها برای همه شهرها اعمال می شد. در طراحی جدید ، شاخص پا رنگ شهر را تعیین می کند. بنابراین ، مرگ چهار نفر در هر 100000 نفر زرد ، شش نفر در هر 100000 نفر نارنجی و 10 نفر در هر 100000 نفر شهرهای قرمز را شناسایی می کنند. در دفاتر و م agenciesسسات اجرایی و همچنین ارائه خدمات ، فعالیتهای تجاری و آموزشی بر اساس این رنگها تعیین می شود. وزارت بهداشت همچنین لیست قرمز شهرها را روز دوشنبه اعلام می کند و اختیارات فرمانداران برای اجرای این طرح افزایش یافته است.

وی با تأکید بر آمادگی برای اجرای طرح گفت: در همه این موارد سه رکن اصلی وجود دارد. این ستون اول وزارت بهداشت است که طی 9 ماه گذشته بسیار کار کرده است. ستون دیگر موضوع تبلیغات ، آموزش و اطلاع رسانی است. بدون شک اگر می خواهیم جلوی آن را بگیریم ، مردم باید از نحوه برخورد با آن آگاه باشند و رکن سوم خود مردم هستند که ستون اصلی هستند. همه ما باید در رسیدن به اهداف این طرح کمک کنیم.

وزیر کشور تأکید کرد که در شرایط فعلی ، هیچ کس از اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها راضی نیست ، اما اقلیتی که به قانون توجه نکنند ، مجبور به اعمال محدودیت ها می شوند. بدون شک این طرح بدون همکاری انسانی عملی نخواهد شد و مردم باید توجه داشته باشند که همه این محدودیت ها با سلامتی آنها مرتبط است.

رحمانی فضلی ، در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی از شنبه ، 22 دسامبر ، در 21.00 تا 4.00 ، گفت: “ما در شرایطی هستیم که بین بد و بد تصمیم می گیریم.” از طرف دیگر ، تصمیمات ما هزینه های اقتصادی ، اجتماعی و انسانی دارد. بنابراین ، در طول اجرای طرح ، ما نیاز به برنامه ریزی و تغییر مداوم برنامه داریم. این طرح همکاری حداکثری بین مردم و رادیو ، تلویزیون و رسانه را برای تلاش برای ترغیب مردم فراهم می کند. ما تخمین می زنیم که بین 50 تا 60 درصد مردم با این موضوع مطابقت داشته باشند ، اما بعضي از آنها بعنوان مثال ، در حدود 40 درصد افراد شاغل در دستگاه های اجرایی و نوبت دوم هستند كه باید شماره پلاك خود را به پلیس گزارش دهند. اگر این کار تا روز شنبه انجام نشود ، این احتمال وجود دارد که پلاک ها به پلیس گزارش شوند تا جریمه شوند. خودروهایی که این محدودیت را رعایت نکنند 500000 جریمه می شوند. کل پارک تاکسی ، آژانس ها و تاکسی های اینترنتی در این ساعات به کار خود ادامه می دهند و شهروندانی که در این ساعات مجبور به ترک خانه هستند می توانند از پارک استفاده کنند.

فرمانده پایگاه عملیاتی کرونا گفت: “در شهرهای سرخ تقریبا می توان گفت که تعداد مشاغل بسته به استثنای یک گروه شغلی مانند سوپرمارکت ها و نانوایی ها بسته است.” همچنین ورود یا خروج از شهرهای قرمز ممنوع است ، اما بیمارستان ها ، پلیس ، بانک ها ، آب و برق و خدمات بسته نیستند. از طرف دیگر ، صنایع و محصولات در هر سه سطح باز خواهند بود. اما آنها می توانند تا یک سوم نیروی کار خود را افسون کنند. ما سعی کرده ایم با تجربه 9 ماه گذشته از هیچ چیز غافل نشویم. بخشهایی که کار مورد نیاز آنها فعال است و سایر بخشها می توانند شخصاً حداکثر یک سوم کارمندان را استخدام کنند. در مورد بخش خصوصی ، این بخش نیز تعریف شده و به محل کار اختصاص یافته است. دفاتر تجاری که مشتری ندارند می توانند کار خود را طبق پروتکل انجام دهند ، اما اگر مشتری داشته باشند ، دستورالعمل های طرح جدید را شامل می شوند.

وی ادامه داد: در دانشگاه ها و مدارس ، کارمندان اداری در شهرهای سرخ بسته هستند ، به غیر از افرادی که سیستم های هوشمند را اجرا می کنند. تمام افرادی که با قطار ، هواپیما و اتوبوس مسافرت می کنند در صورت سلامت از نظر پروتکل بررسی می شوند. در این زمینه ، از برنامه “Mask” برای یادگیری در مورد سلامتی انسان استفاده می شود. به گفته دوستان وزارت ارتباطات ، در دو روز گذشته ، 400 تا 500 راننده حمل و نقل عمومی بیمار شناخته شده اند اما با استفاده از سیستم ماسک کار می کنند. به پیمانکاران هشدار داده شد که تحت هیچ شرایطی کار نکنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره مغایرت ممنوعیت سفر با ماشین شخصی و ادامه حمل و نقل ریلی ، هوایی و اتوبوس گفت: ترافیک ریلی ، هوایی و اتوبوسی بسیار ناچیز است و بیشتر سفرهای تجاری ، اداری و تجاری است. بدون شک تعداد این سفرها در ایام تعطیل کاهش می یابد و مطمئناً در طول آزمون ها تست ها کاملاً کنترل می شود. مسافرت با این وسایل قابل مقایسه با مسافرت با ماشین نیست. در طرح جدید پلاک های قرمز شهر نباید از شهر خارج شوند و اجازه ورود به شهرهای دیگر را ندارند. اگر این اتومبیل ها به گونه ای در جاده ها قرار بگیرند و در جاده ها نمایان شوند ، شهرهای قرمز یک میلیون گوجه فرنگی و شهرهای زرد و نارنجی تا 500000 جریمه می شوند. در این طرح ، تهران و کارایی به عنوان یکی در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت در مورد انطباق با پروتکل های بهداشت عمومی ، گفت: قبل از ایجاد پایگاه عملیاتی علیه کرونا ، انطباق با پروتکل ها در یک مرحله به 85 درصد رسید اما بعدا به 40 درصد و 45 درصد کاهش یافت. بر اساس گزارش ها ، این رقم اکنون به 70 درصد رسیده است و طبق گزارش استانداران در مورد تعطیلی مشاغل بعد از ساعت 13:00. ساعت 18:00 در روز اول با رعایت این حد 40٪ ، 50٪ در روز دوم ، 60٪ در روز سوم و در برخی از شهرها به 80٪ رسیده است. تداوم و جدیت قطعاً در طرح جدید است.

وی ادامه داد: عابران پیاده برای پوشیدن نقاب در خیابان ها به زمان احتیاج داشتند ، با توجه به اینکه مانند اتومبیل پلاک ندارند و از داشتن نقشه ملی محروم می شوند ، بنابراین پلیس برای تجهیز خود به زمان نیاز داشت. البته همه اینها به احترام به مردم و همکاری بستگی دارد. البته پلیس و بسیجی که در این پروژه کمک خواهند کرد ، به گونه ای عمل می کنند که نشان دهنده جدیت و استمرار کار باشد. خودروهایی که از محدودیت های ترافیکی پیروی نکنند از ساعت 21:00 تا 4:00 500،000 تومان جریمه می شوند.

وزیر کشور در پاسخ به این سال که اگر برنامه جدیدی معرفی شود و نتیجه ای نداشته باشد ، برنامه دیگری در دستور کار قرار خواهد گرفت ، گفت: ما برنامه دیگری نداریم. دو هفته دیگر وزارت بهداشت گزارشی ارائه می دهد و در صورت قرمز ماندن شهر ، این طرح تمدید می شود و اگر به نارنجی و زرد منتقل شود ، فشار کمتر خواهد شد. هرچه جلو می رویم ، از پیشنهادها و پیشنهادها و همچنین تغییراتی در برنامه بهره مند خواهیم شد.

رحمانی فضلی همچنین درباره برگزاری انتخابات سال آینده در شرایط بیماری کرونا گفت: انتخاباتی که در مرحله دوم مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تجربه خوبی بود که در شرایط بیماری کرونا اتفاق افتاد. سال آینده چهار انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای شهر و روستا ، کارشناسان مدیریت و مجلس شورای اسلامی داریم. چهار انتخابات با چهار قانون که مطمئناً کار بزرگی برای وزارت کشور محسوب می شود ، اما ما تجربه سایر کشورهایی را که در شرایط بیماری کرونا انتخابات را برگزار کرده اند مشاهده خواهیم کرد و مجموعه ای را آماده خواهیم کرد تا با هیئت امنا تصمیم بگیریم که در این شرایط انتخابات چگونه برگزار شود. نگرانی ما مشارکت در اوضاع کرونا است و ما باید از جنبه های مختلف اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: قانون ما مواردی مانند تاج را پیش بینی نکرده است ، بنابراین ما باید قوانین لازم برای اجرای کار را که مجلس آماده تصویب سریع چنین قوانینی است رد کنیم.

فرمانده پایگاه عملیاتی پیشخوان کرونا در مورد بازخورد و پیش بینی های اجرای کامل طرح جدید گفت: “اگر این طرح با موفقیت اجرا شود ، انتظار داریم 70٪ اجرا شود. یکی از مواردی که این طرح به عنوان هدف به آن دست خواهد یافت این است که یک فضای تنفس کارکنان ایجاد کنید. ” این یک درمان است. ما باید از کادر پزشکی تشکر کنیم و از خدا بخواهیم که به آنها قدرت ، استقامت و صبر عطا کند. بدون شک ، هنگامی که ما زندگی زیبا مردم را نجات داده و از مرگ عزیزان مردم جلوگیری کنیم ، تشکر واقعی شما خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا