جامعه

نگرانی وزارت بهداشت از ویروس جهش یافته کرونا /ادامه اعمال محدودیت‌ها در نقاط قرمز و نارنجی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت که کاهش محدودیت های بیماری کرونا در مناطق نارنجی و قرمز اتفاق نخواهد افتاد. بیماری را مدیریت کنید.

مصاحبه با تیتر اول دکتر سیما سادات لاری وی در مورد رفع محدودیت های بیماری کرونا به دلیل روند نزولی در کشور اظهار داشت: وقتی تعداد روزانه مرگ عروق بیماری کرونا در کشور به 500 نفر رسید ، مهمترین اقدام ایجاد محدودیت های دقیق در همکاری با مردم ، مسئولان و کلیه اصناف بود. این محدودیت ها خسارت اقتصادی زیادی به اصناف وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در هر صورت برخی از این خسارات اقتصادی به روش های مختلف توسط دولت جبران می شود ، افزود: اما محدودیت ها نمی توانند برای همیشه ادامه داشته و شرکت ها تعطیل نشوند. در نتیجه ، ما باید به سمت حاکمیت قانون و اقتدار عمومی برای مدیریت اوضاع حرکت کنیم. در حال حاضر ، جامعه به محدودیت های اعمال شده در ماه دسامبر متعهد است و مطابقت با پروتکل های بهداشتی بسیار خوب افزایش یافته است. استفاده از ماسک در حال حاضر قابل مقایسه با بهار و تابستان نیست و بخش عمده ای از مردم از ماسک استفاده می کنند و این روش خوبی برای فرهنگ سازی از طریق رسانه ها بود.

لاری ادامه داد: البته شاید بهترین راه برای وزارت بهداشت این است که بگوید هنوز محدودیت های شدیدی وجود دارد ، اما این محدودیت ها از نظر اقتصادی و حتی اجتماعی آسیب های زیادی می بیند. از طرف دیگر ، باید توجه داشت که اگر حضور انسان کاهش یابد ، به روزهای سخت گذشته باز خواهیم گشت و این تجربه در تمام 19 ماه جنگ Covid تجربه شده است.

هیچ محدودیتی در مناطق نارنجی و قرمز وجود ندارد

نماینده وزارت بهداشت تأکید کرد که کاهش محدودیت ها فقط در مناطق زرد و آبی کرونا وجود دارد ، جایی که سطح بستری شدن در بیمارستان پایین تر است: در منطقه نارنجی یا قرمز معرفی نخواهد شد.

لری گفت: پروتکل های دقیق نیز برای کارهای پرخطر در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال ، پرسنل مواد مخدر تحت آزمایش های تشخیصی سریع و قانون رفتار ملی برای افرادی که آزمایش های عروق بیماری کرونا را انجام می دهند و اینکه آیا آزمایش آنها مثبت است یا خیر ، قرار می گیرند. محدودیت های ظرفیت نیز برای کارهای پر خطر در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: همچنین نگرانی هایی در مورد جهش ویروس کرونا وجود دارد و هرگونه کاهش در سلامت عمومی می تواند خطرناک باشد و منجر به شیوع جدیدی شود. با این حال ، مهمترین چیز همکاری مردم ، مسئولان و اصناف است و تا زمانی که واکسیناسیون عمومی تاج انجام نشود و تعداد زیادی از مردم نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز علیه ویروس واکسینه شوند ، باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود. در نظر گرفتن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا