ورزش و نشاط

اعتراض باشگاه پرسپولیس بی‌مورد است/استقلال نیازی به قرنطینه ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، تیم فوتبال پرسپولیس با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی مسابقات گروه E در لیگ فوتبال آسیا برای بازی در برابر کنفدراسیون فوتبال آسیا به هند رفت. الریان قطر ، الوحده امارات و گوا هند را به طور متمرکز در آنجا نگه دارید.

این تیم در گروه اول مقام اول را کسب کرد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت نهایی این مسابقه هند را در ایران ترک کرد تا خود را برای ادامه بازی های لیگ برتر آماده کند. اما ، به دلیل شیوع ویروس جهش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هند تصمیم گرفته شد که کاروان به مدت یک هفته قرنطینه شود سفید گرفت. این موضوع اعتراض مقامات پرسپول به این حادثه را در پی داشت محل افشین پیروانی ، سرپرست تیم در فرودگاه پرسپولیس فرودگاه تهران ، این اقدامات را “چشمگیر” خواند.

علاوه بر این آره گل محمدی سرمربی پرسپولیس همچنین از چگونگی قرنطینه تیمش در هتل تهران سedال کرد.

خبرنگار آنلاین برای بررسی قرنطینه تخت جمشید با محسن فرهادی ، معاون فنی مرکز بهداشت ، محیط زیست و کار وزارت بهداشت مصاحبه ای انجام داده است. جزئیات این مصاحبه به شرح زیر است:

* خبرگزاری آنلاین – ابتدا می توانید دلیل قرنطینه شدن پرسپولیس پس از بازگشت از هند را توضیح دهید؟

– محسن فرهادی: در هند تحویل یک تاج قوی وجود دارد. ویروسی جهش یافته که به ویروس هند معروف است. از همین رو تصمیمی برای قرنطینه تیم گرفته شد. ما می دانیم که تیم ها در هند هر سه روز به طور منظم آزمایش های تاج را انجام می دهند. ولی بار دیگر در بیانیه مستقیم وزیر بهداشت نمکی به علی نژاد معاون وزیر ورزش ، قرار بود تمام اعضای تیم پرسپولیس و همچنین همه همراهانی که در هند بودند برای یک هفته قرنطینه شوند. وضعیت ویروس کرونا در هند خاص و از همین رو تصمیم گیری در مورد این قرنطینه شده بود


مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس اتفاق می افتد بازرسی ویروس کرونا

* روند قرنطینه چیست؟

در این مدت ، آنها باید تحت آزمایش PCR قرار بگیرند و اگر چنین است ، بازرسی آنها منفی شدند ، می توانند تمرین کنند. این تست ها تا آخرین روز ادامه دارد. ذکر این نکته برای عموم مردم نیز واضح است که هرکسی که از پروازهای خارجی برگردد باید از نظر تست منفی آزمایش شود و همچنین در فرودگاه امام خمینی نیز تست PCR انجام دهد.

* مراحل آزمایش کاروان پرسپولیس چه مدت طول می کشد؟

– آنها تا آخرین روز بررسی می شوند و تمام شرایط آنها بررسی می شود.

* کدام مقام مسئول نظارت بر اجرای قرنطینه است؟

– ما ناظر عالی (وزارت بهداشت) و اجرای آن هستیم مسئول وزارت ورزش حالا که پرسپولیسی ها به ایران نرسیده اند!

* روز گذشته پرسپولیس به ایران بازگشت.

– (با مکث) بله در واقع دارم! رسیده است ولی من گزارشی در مورد نقض پروتکل های قرنطینه دریافت نکرده ام.

س: بنابراین اعتراض پرسپولیسی ها را بی معنی می دانید؟

– بله دقیقا. صورتجلسه را نوشتم. این موارد نیز با نظر مسئولان وزارت ورزش نوشته شده است و با همکاری آنها به نتایج زیر رسیده ایم. ما حتی در مورد اتوبوس ها ، غذا و نحوه سفر آنها به چند نکته اشاره کرده ایم. آخرین باری که از شرایط آنها پرس و جو کردیم ، مورد خاصی گزارش نشده است.

* اما به نظر می رسد قرنطینه رعایت نمی شود. جاحجا گل محمدی ، سرمربی پرسپولیس اعلام کرد که مسافری در حال سفر به هتل آنها در تهران است و هیچ اطلاعی از راننده اتوبوس که آنها را به هتل منتقل کرده وجود ندارد. آیا این س questionsالات را می دانید؟

– آنها باید از خود بپرسند که راننده اتوبوس کجاست! طبق آخرین تحقیقات من ، پرسپولیسی ها در قرنطینه کامل بودند. ما گزارش نکردیم که راننده اتوبوس قرنطینه را نقض کرده است. ما تمام اطلاعات قرنطینه را به فدراسیون پزشکی ورزشی منتقل کرده ایم.

* آیا می دانید در آخرین روز قرنطینه پرسپولیس ، این تیم باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود؟

– کاملا حق با شماست در واقع اینکه باید جنبه های مربوط به ورزش را در نظر بگیریم. از همین رو ما همچنین با وزارت ورزش مشورت کردیم و صورتجلسه را نوشتیم. آنها دانش بیشتری در این زمینه دارند و ما نظرات آنها را گرفتیم و به طور کلی به پروتکل اجرایی تبدیل شد. پرسپولیس می تواند تا 25٪ از طول داشته باشد کاروانش وی بیماری عروق کرونا ویروس نداشته و در حین قرنطینه از ورزشگاه خارج شده است.


محسن فرهادی

* آیا قرنطینه شامل کاروان استقلال ، تراکتور و فولاد تهران نیز می شود؟

– کلیه مسافران ورودی به کشور باید بررسی شوند کرونا منفی است ما همچنین آنها را در فرودگاه بررسی می کنیم. وقتی جواب منفی است ، آنها می توانند بروند. اوضاع پرسپولیس به دلیل حضور در هند متفاوت بود و هیچ مشکلی با حضور استقلال و تیم های دیگر در کشورهای دیگر گزارش نشده است تا بتوانیم آنها را قرنطینه کنیم.

* اگر بازیکنی از پرسپولیس قرنطینه را رعایت نکند ، چه می شود؟

قطعاً با آن کنار خواهیم آمد. ابتدا با وزارت ورزش و سپس با فدراسیون پزشکی ورزشی. ما در سطح وزارت صحبت می کنیم. پرسپولیس باید یک هفته قرنطینه شود و تعداد روزها کم نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا