ورزش و نشاط

هندبال در ایران ریشه‌دار است/ بعد از کرونا کار سختی پیش رو داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاري آنلاین ، به نقل از سايت خبري وزارت ورزش و جوانان ، مهدي علي نژاد معاون وزير ورزش و قهرماني جوانان و ورزش هاي حرفه اي در پايان جلسه عمومي سالانه فدراسيون هندبال گفت: هندبال در سال هاي اخير چندان خوب نبوده است. این رشته از زمین های توپ دیگر عقب مانده است و انتظارات را برآورده نکرده است و رتبه ما آن را نشان می دهد. دلایل مختلفی برای این وضعیت وجود دارد که یکی از آنها عدم ثبات مدیریت است.

وی افزود: هندبال بسیار ریشه در ایران دارد و پاکدل از زمان پیوستن به فدراسیون گام های خوبی برداشته است ، هرچند که وی در شرایط خوبی فدراسیون را تصاحب نکرده است. اگر می خواهیم از رهبری پاکدل قدردانی کنیم ، باید 4 سال به او اختصاص دهیم ، به خصوص که موقعیت کرونا در ماه های اخیر در ورزش تأثیر گذاشته و تقریباً تمام مسابقات را بسته است. مسیر هندبال مسیری مناسب است ، اما برای گلزنی زمان لازم است. ما باید یاد بگیریم که با شرایط عروق بیماری کرونا مقابله کنیم و پا به پا کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سه رکن برای ورزش قهرمانی وجود دارد ، اظهار داشت: ستون اول این ورزشکار است و باید تلاش کنیم تا ورزشکاران خوبی را تربیت کنیم که این کار با شناسایی مداوم و نظارت بر استعداد آنها انجام می شود. در سطح ملی نیز باید در انتخاب ورزشکاران منصف باشیم. ستون دیگر مربی خوبی است. اگر ورزشکاران خوبی داشته باشیم و نتوانیم آنها را به درستی آموزش دهیم ، نمی توان انتظار داشت که ورزشکاران ما پیشرفت کنند. ستون سوم پشتیبانی و لجستیک است که باید با دو ستون دیگر همزیستی داشته باشد و در صورت توجه کافی به هر سه مورد ، این مثلث کار خواهد کرد.

علینژاد گفت: “ما مکانیسمی را برای اجرای فدراسیون ها در دست داریم.” مبنای اعطای بودجه به فدراسیون ها ارزیابی عملکرد آنها خواهد بود و هر فدراسیونی که در مسابقات قهرمانی عملکرد بهتری داشته باشد مطمئناً بودجه بیشتری دریافت می کند. عملکرد فدراسیون ها ارزیابی می شود و براساس امتیازات دریافت شده می توانند از وزارت ورزش و جوانان بودجه دریافت کنند. هدف ما جلب توجه افرادی است که به درون خود حرکت می کنند.

وی ادامه داد: کارکنان جدید فدراسیون هندبال در مسیری صحیح حرکت می کنند و من به خانواده هندبال که پاکدلا را انتخاب کردند تبریک می گویم. او یک مدیر جوان و دارای توانایی کاری عالی است. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی هندبال المپیک روزهای بهتری در آینده داشته باشد و زودتر به حالت عادی برگردد. باید به گونه ای کار کند که تمام برنامه های فدراسیون اجرا شود. قطعاً کار دشواری پیش روی مجموعه ورزشی در روزهای پس از کرون.

دکمه بازگشت به بالا