اقتصادی

«اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو» نیازمند اصلاح است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: این طرح برای تأمین منابع و مصارف لازم برای اجرای این طرح که هنوز منابع ندارند ، نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش تیتر اول نیوز ، مهندس حمیدرز صالحی ، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ، در مصاحبه با برنامه رادیویی درباره “اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو” گفت: “اگر برنامه سوم توسعه را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه سالانه 83 میلیارد دلار برای انرژی در ایران یارانه پرداخت می شود ، گفت: در ایران بعد از ایران ، چین فقط 32 میلیارد دلار یارانه در سال برای منابع انرژی خود می پردازد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: درست است که نیمی از ایرانیان از یارانه بنزین استفاده نمی کنند و مجبورند یارانه خود را پرداخت کنند اما مجلس باید یک طرح جامع ارائه دهد که شامل برق ، آب ، گاز و سایر موارد باشد منابع انرژی.”

صالحی با بیان اینکه این پروژه نیاز به اصلاح و تمرکز زیادی دارد ، گفت: منابع و هزینه های لازم برای اجرای این پروژه باید تأمین شود که هنوز منابع ندارد.

این مقام مسئول خواستار تلاش مضاعف برای تحریک رقابت و کاهش رانت شد و گفت: در اقتصادی بدون رقابت سالم ، مردم به جای مشارکت به دنبال سوداگری و میانجیگری هستند.

صالحی افزود: با ارزان كردن سوخت ، ما در واقع فرصت قاچاق را فراهم می كنیم و به این واقعیت توجه نمی كنیم كه این منطقه می تواند برای جوانان ما شغل ایجاد كند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن تأکید بر لزوم افزایش شیب قیمت حامل های انرژی قاچاق مانند گازوئیل ، گفت: ما می توانیم در مدت چهار سال قیمت بنزین و گازوئیل و همچنین سایر انرژی ها را واقعی کنیم منابع

صالحی با بیان اینکه رونق شرکت های خورشیدی نیاز به درک قیمت انرژی دارد ، گفت: کاهش قیمت گوشت و برنج نکته اصلی نیست ، اما باید با کنترل تورم قدرت خرید و درآمد را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا