استان ها

احداث نخستین مزرعه تحقیقاتی آبزی‌پروری استان هرمزگان در سال آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس ، احسان کامرانی در جلسه شورای تخصصی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان اظهار داشت: پرورش آبزیان در آبهای شیرین و مزارع و باغات استان هرمزگان از چند سال پیش در حال انجام است ،

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با ظرفیت زیادی برای اساتید شیلات در یکی از مزارع تحقیقاتی خود پروژه آبزی پروری آب شیرین را اجرا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت این پروژه برای بهره وری از منابع آب شیرین گفت: فاضلاب حاصل از پروژه های پرورش آبزیان منابع فراوانی برای مزارع و باغات و همچنین توسعه این پروژه ها دارد. ایجاد اشتغال پایدار می تواند به افزایش کمی و کیفی محصولات کمک کند. کشاورزی در استان هرمزگان و کاهش استفاده از کودهای شیمیایی.

پروژه های آبزی پروری اساس تولید محصولات ارگانیک است

کامرانی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ها علاوه بر منافع اقتصادی ، می تواند زمینه ساز تولید محصولات ارگانیک باشد ، زیرا کود مورد نیاز مزارع و باغات از پساب استخرهای آبزی پروری تأمین می شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما در توسعه مزارع تحقیقاتی آبزی پروری تأمین نیازهای تحقیقاتی کشاورزان است.

وی تأکید کرد: در زمینه کشت بذر ، مرکبات ، گلخانه و نخل در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان فعالیت های خوبی انجام شده است و امیدواریم سال آینده اولین مزرعه تحقیقاتی پرورش آبزیان در استان احداث شود “

رئیس شورای تخصصی تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: ما از پروژه های دانش بنیان در زمینه کشاورزی و شیلات حمایت می کنیم.

علیرضا سایبانی در ادامه توضیح داد: بوروکراسی دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای پروژه های دانش بنیان کمتر از سایر م institutionsسسات آموزش عالی است و پس از تهیه طرح منطقی ، آن را به شورای اقتصاد دانش بنیان و سپس به شورای اعتماد استان هرمزگان ارائه می دهد. ما اجرا را تأیید می کنیم.

به گزارش آنا ، در این جلسه ، چندین مجری و مشاور طرح آبزی پروری ، با استقبال از ورود علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این گروه ، نظرات خود را در مورد اجرای این پروژه ارائه دادند.

انتهای پیام / 4078 /

دکمه بازگشت به بالا