ورزش و نشاط

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر. محمدمهدی طهرانچی در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان جنوبی از واحد پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با تاکید بر توجه گروه های دانشگاهی به مقوله امنیت غذایی و غذایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چشم به راه این حوزه است و دانشجویان کشاورزی ما بدانند که رشته کشاورزی در حوزه اسلامی است. دانشگاه آزاد مثل قبل است.» خیر، اما با راه اندازی دانشکده های موضوعی، کشاورزی به صورت مجموعه ای ارائه می شود که شامل رشته های علوم پزشکی، شیمی مواد غذایی، حقوق زمین، کشاورزی و سایر رشته های مرتبط می باشد.

وی از راه اندازی دانشکده پردرآمد در دانشگاه آزاد اسلامی در استان هراسان جنوبی با محوریت واحد بیرجند خبر داد و افزود:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد راه اندازی آزمایشگاه استاندارد زعفران در بیرجان خاطرنشان کرد: دانشکده فراسودمندا در حال انجام تحقیقات در بخش های خلفی و قدامی زرشک، زعفران و عناب است و ثبت گیاهی و ژنتیکی زعفران را در این شهرستان آغاز کرده است. منطقه و غیره انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، تأسیسات پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در زمینی به مساحت 29 هکتار در مجاورت واحد بیرجند واقع شده است که تقریباً 4 هکتار آن به کشت زعفران اختصاص دارد.

دکتر. طهرانچی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی واقع در واحد بیرجندا و غرفه جواهرسازی سنگ های نیمه قیمتی واحد طبا نیز بازدید کرد.

وی در بازدید از غرفه طلا و جواهر بر لزوم توسعه صنعت سنگبری تاکید کرد و پیشنهاد داد که دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در طبا برای انجام تحقیقات راه اندازی شود. در این زمینه انجام دهید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشکده مهارت و بازرگانی تراش سنگ های نیمه قیمتی باید شامل کارگاه طراحی، رشته طراحی سنگ های تزئینی و … باشد. رویکرد واحد تابو نباید تقلیدی باشد، بلکه با توجه به حمایت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد با بهره گیری از توان شبکه علمی دانشگاه باید به مرجع ملی سنگ های زینتی تبدیل شود.

دکتر طهرانچی از شعبه تابا خواست بسته پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه کنند.

این بازدیدها را علی سروری مجد مشاور رئیس دانشگاه، رئیس مرکز هماهنگی امور ریاست جمهوری، روابط عمومی و استان ها و سعید آزادیان دبیر توسعه، برنامه ریزی و برنامه ریزی همراهی می کردند. شورای بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی در دیدار با محققان دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای استانی خراسان جنوبی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا