استان ها

راه‌اندازی 2 مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی «توریسم مذهبی» و «اربعین‌پژوهی» در ایلام

حامد حجتی ، خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، از دیدار با مدیران مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل روابط صنعتی جهت ایجاد دو مرکز تحقیقاتی و پژوهشی برای تعالی انسان دوستانه و هنری به عنوان اولین مراکز تحقیقاتی در استان ایلام خبر داد.

وی افزود: با توجه به مأموریت هدفمند اتاق فکر استانها ، بر اساس تعالی در علوم انسانی و هنری در سه حوزه (بومی سازی ، قانونی سازی و به روزرسانی) ، دو مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی بر اساس ظرفیت های هیئت علمی و منطقه ای و استانی ایجاد می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در حال افتتاح دو مرکز تحقیقاتی و پژوهشی است

رئیس شورای اندیشه و تعالی انسان دوستانه در علوم انسانی و هنری آزاد ، استان اسلامی افزود: در همین راستا و در مرحله دوم انقلاب اسلامی و براساس توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “دستور کار نهایی جمهوری اسلامی پیروی از پیشرفت های ایران و اسلامی است ، ما نمی خواهیم غرب دنبال کرده و به جلو حرکت کرده است: “پیشرفت غربی افراد با وجدان مدرن را جذب نمی کند.”

حیاتی توضیح داد: با توجه به ظرفیت منطقه ای استان ایلام و ظرفیت عظیم اربعین حسینی ، طولانی ترین مرز مشترک با عراق (460 کیلومتر) برای زائران امام حسین (ع) در استان ایلام است. بنابراین با توجه به رسالت این اتاق فکر مهم و مشخص ، مجوزهای لازم برای تأسیس مرکز تحقیقات گردشگری مذهبی و مرکز تحقیقات اربعین اخذ شده است که طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای گزارش / 4103/462 /

دکمه بازگشت به بالا