جامعه

آموزش و پرورش صاحب یک شبکه شاد است / انکار شبکه جدا نمی شود



وزارت آموزش و پرورش بیانیه ای را توضیح داد و توضیح داد: فرایندی که منجر به تشکیل شبکه آموزش (خوشحال) دانش آموزان شد.

به گزارش تیتر اول ، در این باره آمده است: “به دنبال شیوع تاجی ویروس در کشور و به دنبال تصمیم ستاد ملی مبارزه با کورنا ، کلیه مدارس کشور در هفته اول اسفند تعطیل شد.” اگرچه گزارش شده است که این اقدام تأثیر مستقیم و مثبتی در کنترل و کنترل شیوع بیماری 30 تا 50 درصد داشته و مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است ، اما حوزه ارتباطات و ارتباط چهره به چهره بین معلم و دانش آموز بیش از 700000 کلاس ها و 100 هزار مدرسه خراب شد.

این وزارتخانه افزود: از ابتدای کار ، این وزارتخانه در تلاش است تا ارتباط بین معلم و دانش آموز را با شعار “تعلیق تعطیل کند”. وی ادامه داد: “در مرحله اول با هماهنگی و همکاری سازمان رادیو و تلویزیون ، پخش مستقیم دوره های باقی مانده برای دانشجویان از این طریق دنبال شد. گرچه این اقدام توانست کنترل جو غالب در بین خانواده ها و نگرانی ها را کنترل کند. تا حدی نیازهای آموزشی دانش آموزان را به هیچ وجه برآورده نکرده است. مهمترین نقطه ضعف این فضا عدم توانایی تعامل معلم و دانش آموز و کنترل و هدایت فضای آموزشی و خروج سیستم آموزشی کشور از مدیریت سیستم آموزش کشور است. بنابراین ، وزارتخانه تصمیم گرفت با همکاری نزدیک با کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش و فضای مجازی ، یک “شبکه جامع ارتباط بین معلمان و دانش آموزان” راه اندازی کند.

“در ابتدا ، اعتقاد بر این بود كه تعامل با پیام رسان های داخلی می تواند این نیاز را برآورده سازد.” عدم تخصص در این فضا ، عدم برقراری ارتباط صحیح بین پیام رسان ها و گروه فنی برای انجام آزمایش های لازم ، عدم ارائه کارکردهای لازم در آموزش پیام رسان ها و بروز موارد مهم فنی و انتقاد مناسب از سوی برخی کارشناسان در مورد فرصت شبکه خصوصی برای مالکیت آموزش و پرورش مورد توجه معلمان و متخصصان فنی و آموزشی بود. بنابراین ، آموزش و پرورش تصمیم به ایجاد یک شبکه اختصاصی ، مستقل و جدا از مالکیت خودش گرفت. در پی این تصمیم ، کلیه شرکتهای پیام رسان مشارکتی ، از جمله Rubika ، Gap ، سروش ، بله و iGap که خدمات آموزشی خود را برای بررسی ارائه داده بودند ، از مطالعه خارج شدند که این امر در روابط قراردادی کارفرما رایج است.

در این اطلاعیه تأکید شده است: “به دنبال مطالعات تخصصی برای یافتن بستر اختصاصی ، حمرا آوال و ایرانسل به عنوان مناسب برای ایجاد چنین ظرفیتی شناخته شدند.” با تعیین شرایط فنی بسیار سخت و پذیرش آن توسط Hamrah-Awal ، بین دو طرف توافق شد برای ایجاد “شبکه آموزش دانشجویی” به نام “Shad” و پروانه بهره برداری (مجوز) برای همه سیستم عامل های خوشحال مطابق با اجتماعی اپراتور مسئولیت. ابتدا آن را به طور نامحدود به وزارت آموزش و پرورش داده شد. سرانجام ، پنجشنبه 12 آوریل ، شبکه تعاملی شاد به همراه ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) ، توانمندی کارشناسان جوان و نخبه کشور را پیدا کرد ، تلاش های روزانه و شبانه ای از طرفین و موفقیت با آزمایش های دقیق برای جلوگیری از حداکثر تلاش خطا.

در بیانیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: در حالی که این شبکه در کمتر از 8 ساعت کار در تعطیلات راه اندازی شد ، اما تعداد نصب این نرم افزار در زمان نوشتن این پیام به بیش از 1 میلیون و 700000 نفر رسیده است. است. بیش از 90٪ مدیران مدارس ابتدایی به این سامانه مراجعه کرده و محیط مجازی را برای کلاسها در این مدت کوتاه اجرا می کنند که حاکی از تصمیم صحیح و سریع در مورد آموزش در این زمینه است.

در این بیانیه آمده است: “خوشبختانه ، برای اولین بار در آموزش و پرورش کشور ، وزارت آموزش و پرورش یک بستر اختصاصی و اختصاصی را راه اندازی کرده است که به معلمان و دانش آموزان اجازه می دهد تا در یک محیط امن مانند فضای مدرسه ، به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.” ما معتقدیم که نیاز به حاکمیت در حوزه سکو وجود دارد ، اما در سطح خدمات ما آماده همکاری کامل با بخش خصوصی و ارائه دهندگان آموزش مجازی هستیم تا بتوانیم برای ارتقاء کیفیت آموزش دانش آموزان به بستر شاد وصل شویم ، اما اجازه می دهیم انحصار هیچ کس. نوع آن به هیچ بخش یا گروهی از جمله پیام رسانها داده نمی شود. جزئیات مشارکت در روزهای آینده منتشر می شود.

در پایان این اخطار ، برخی اخبار جعلی مبنی بر عدم تملک آموزش و یا عدم اختصاصی بودن یا عدم جداسازی شبکه یا موارد مشابه این ادعاهای دروغین تضمین شده است: این نرم افزار توسط مؤسسات دانشگاهی کشور بررسی و تأیید شده است. ضمن دعوت از کارشناسان واجد شرایط در این زمینه برای بررسی این نرم افزار ، حق آموزش برای پیگیری حق این ادعاهای دروغین محفوظ است و در صورت تکرار چنین ادعاهای دروغین ، اقدامات حقوقی انجام می شود.

انتهای پیام


انتشارات سایت بر پایه پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، لذا مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده سایت های منبع بوده و پایگاه اینترنتی تیتر اول هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله ندارد.

دکمه بازگشت به بالا