فرهنگ و هنر

آقایان این کاره نیستند، رسانه شوخی نیست!

یکی از منتقدین می گوید: “بسیاری از افراد حتی از هیچ سریال ماه رمضان خبر نداشتند.” رسانه هیچ شوخی نیست. وی در حال حاضر بازیگر ، کارگردان و تهیه کننده علم است و یک کلاس دارد. آقایان ، این طور نیست. فاجعه وقتی اتفاق می افتد که برای افرادی که متخصص نیستند پیش می آید.

محمدتقی فهیم ، منتقد فیلم و تلویزیون از عملکرد تیتر اول در تلویزیون و سایر مجموعه های تلویزیونی ماه رمضان انتقاد کرد. امسال نتیجه را دیدیم. در حالی که این سریال مکانی قابل مقایسه با ماه رمضان نداشت ، تلویزیون نتوانست به جذابیت چشمگیر ، تأثیرگذاری و درگیری مخاطبان دست یابد. آنها نباید در یک دفتر کار کنند. نتیجه یک فاجعه است. امسال افراد زیاد درباره سریال صحبت نکردند و برای آنها مهم نبود که آنها آن را دیدند یا نه.

وی گفت: مناسبت های مختلف یکی از راه های خوب تلویزیون برای جذب و جلوگیری از افت مخاطب است. هر سال که توجه بیشتری به این پرونده می شود ، آنها در یک تقویم کار می کنند و با توجه به این موضوع ، تلویزیون موفق تر شده است. اکنون می بینیم که سالهاست ، این سریال که توسط مردم در شبکه iFilm پخش می شود ، هنوز توسط مردم دیده می شود. به نظر می رسد این تقویم چندین سال است که ریخته می شود و تلویزیون خیلی مناسب کار نمی کند و همه چیز را در جیب و دم شما پخش می کند.

فهیم افزود: “ماه رمضان به قلب جشنواره رسانه ملی تبدیل شده و به قضاوت مردم ، به جشنواره ای کوچک تبدیل شده است.” بدون کم کردن سرعت ، صدا و سیمای آزادی با 80 میلیون داور به جشنواره ای تبدیل شده بود و در پایان ماه رمضان ، نتایج توسط سخنان مردم مشخص می شد ، اما ما جشنواره را از دست دادیم ، و اکنون نه مردم و نه رسانه ها نمی خواهند درباره این سریال صحبت کنند.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در جهان ، اظهار داشت: هر زمان تلویزیون تمایل داشته باشد فکر کند اگر آنتن پر شود ، کافی است تا زمینه ای برای خرابی کنترل رسانه ایجاد شود. در مورد جهان هم همینطور است. رسانه های جهانی از مخاطبان خواستار کنترل این موضوع هستند که چرا مخاطبان را از دست دادیم. در یک محیط پویا و قابل توجه ، همزمان با کاهش مخاطبان ، تغییرات مدیریتی روی می دهد. به همین دلیل است که رسانه ها در سراسر جهان حاکم بودند.

فهیم با تأکید بر لزوم تحقیقات جدی در مورد این شرایط ، گفت: “ما استعفا داده ایم و نسبت به آنچه نیاز به بررسی جدی دارد بی تفاوت هستیم.” اکنون که ماه رمضان به پایان رسیده است ، آنها فرصت خوبی برای نشستن دارند و می بینند که چرا برخی از این سریال ها باید در ماه رمضان پخش شوند. برخی سریال ها حتی ضد فرهنگی کار می کنند و بودجه ای برای همه وجود دارد. آنها باید دریابند که چرا آنچه با چنین بودجه زیادی تولید می شود بازخورد است.

وی گفت: “ما رویدادهای مذهبی و ملی زیادی داریم و همه این مهم و یک فرصت خوب است.” در این دوره ، مردم توجه بیشتری می کنند و می خواهند ثروت خود را افزایش داده و ثروت خود را آزمایش کنند.

وی گفت: “تلویزیون همیشه باید حداقل دو سری تأثیرگذار و سرگرم کننده را نشان دهد.” “اگر اتفاق خوبی در بخش مدیریت شبکه رخ ندهد ، ما شاهد بدتر شدن خواهیم بود.” با افزایش تلاش های جهانی ، همیشه برای حرکت به افق آینده با مشکلات بیشتری روبرو می شویم. ما باید بتوانیم در رقابت داخلی خود به نتایج بهتری دست یابیم تا بتوانیم با تلاشهای خارجی روبرو شویم. اکنون مردم گزینه های بسیاری دارند. ما نباید عقب بمانیم. همیشه باید حداقل با یک یا دو سریال خوب و تأثیرگذار در هوا باشیم. اگر دو سری نداریم که روی آنتن اثر بگذارد ، به این معنی است که یک شغل از دست می رود و همه این کاستی ها مربوط به بخش مدیریت است.

سریال های تلویزیونی زیرزمینی

در پایان ، به عنوان مثال ، فهیم در مورد سریال زیرکاکی اظهار داشت ، که امسال از سایر سریال های ماه رمضان محبوب تر به نظر می رسید: اولین قسمت های زیرکاک به خصوص مسری نبود ، اما به تدریج با پیشرفت اوضاع به طنز ، خنده دار و بسته شد. او بین فریبرز و پاریس و کاوه خوب کار کرد.

در ابتدای سریال ، نمی توانستم چهره و فرم بدنی پژمان جمشیدی را تحمل کنم ، اما به تدریج از آن قالب بیرون آمد و به تدریج حل و فصل شد و پذیرفته شد.
وقتی می خواهیم شوخی کنیم ، لازم نیست در قالب یک فیلم فارسی مانند سینما باشد که نتیجه سینمای فاجعه و کمدی سطحی و ناقص است. تلویزیون باید مراقب باشد. تحقیر یک زن ، تحقیر کودک و حتی شخصیت اصلی از ویژگی های بارز یک فیلم فارسی است.

این منتقد تأکید کرد: “زیر زمین” از لحاظ شکل و ساختار قابل قبول نبود. این یک کار سطحی بود ، نه مهم و نه خیلی مهم. اما سرگرم کننده بود سرگرمی مهم است اما کافی نیست. سرگرمی باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کند. “این ممکن است در قسمت های بعدی رضایت بخش تر باشد ، اما تاکنون این فیلم ایرانی بوده است که به یک سریال تبدیل شده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا