فرهنگ و هنر

قاضی مرادی در چند سریال رمضانی بازی کرد؟

ساعتی پیش خبر درگذشت محسن قاضی مرادی ، بازیگر قدیمی که در بیش از 40 سریال تلویزیونی ایفای نقش کرد ، منتشر شد. قاضی مرادی شروع به حضور در تلویزیون کرد و در تئاتر از راه دور ایفای نقش کرد. وی در ادامه جنبه های دیگری را به این حضور اضافه کرد و البته بیشترین علاقه را به ژانر کمدی نشان داد. از میان مجموعه هایی که قاضی مرادی در آنها کار کرده است می توان نام سه سریال ماه رمضان و چندین سریال نوروزی را مشاهده کرد.

به گزارش تیتر اول ، آخرین سریال با بازی محسن قاضی مرادی در شبکه نمایش خانگی “هیولا” مهرانا مدیری به تاریخ 1997 بود. در واقع این سریال آخرین نقش قاضی مرادی در مقابل دوربین پروژه ویدئویی است.

اما بازی در آخرین مجموعه تلویزیونی این بازیگر مرده در سال 1994 و نقش سروش صحت در پروژه “شمعدان” به پایان رسید. اواخر عمر از بیماری پارکینسون رنج می برد ، وی در سالهای اخیر به دلیل عوارض بیماری نمی تواند چشمگیر باشد و سرانجام بر اثر بیماری درگذشت.

پیش از شمعدونی ، قاضی مرادی به عنوان بازیگر مهمان در سریال ماه سنگین ماه رمضان ظاهر شده بود. این سریال ماه رمضان در سال 2014 از شبکه 3 پخش شد و به کارگردانی علیرضا بذرافشان انجام شد. مرحوم پرویز پورحسینی که سال گذشته به دلیل بیماری ویروس کرونا قلب از دست دادیم ، بازیگر دیگر فیلم “هفت سنگ” بود.

هفت سنگ تنها پروژه ماه رمضان نبود که مرحوم قاضی مرادی در آن جلوی دوربین خود رفت. وی پیش از این در فیلم “رمضان 81” ساخته آساریس فرهادی در سریال پشت معادن به کارگردانی قاضی مرادی با بازی پدر محسن (با بازی برزو ارجمند) ایفای نقش کرده بود.

سیروس بازیگر فقید گرجی که سال گذشته حضور در دنیای تصاویر ممنوع شد بازیگر دیگری بود که در این سریال ایفای نقش کرد.

“چمدان” مجموعه دیگری از ماه رمضان است که حدود 9 سال پیش در مقابل دوربین قاضی مرادی درگذشت. این سریال در ماه رمضان 91 پخش شد و داستان یک “چمدان” را دنبال کرد که دست به دست هم داد و ماجراهای جالبی را پشت سر گذاشت. مهران غفوریان ، شهره لرستانی ، فتحعلی اویسی ، اکرم محمدی ، ارژنگ امیرفضلی ، فلور نظری و یوسف صیادی دیگر شرکت کنندگان در این مجموعه بودند.

“اردوگاه مسکونی” به کارگردانی سعید آقاخانی (1388) “عید امسال” ، سید جواد رضویان (2008) و توهم پاز طوبا (2002) از جمله سریال های نوروزی است که در سال های اخیر توسط محسن قاضی مرادی سپری شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا