فرهنگ و هنر

“سوو” تمثیلی از بهشت در جاده های کردستان

تیتر اول / کردستان برای ما معمول است که بدون توجه به این واقعیت که بیشتر زیبایی های سفر به جهتی انجام می شود ، توجه داشته باشیم که لحظاتی را که به مقصد سفر می کنیم و به زیبایی هایی که در مقصد در انتظار ما هستند فکر کنیم. ما خواهیم

کردستان ، سرزمینی با طبیعت باستانی و سرسبز ، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است ، اگر با اتومبیل از جاده های کردستان عبور می کنید ، در ابتدای سفر می توانید گوشه ای زیبا از طبیعت را ببینید و از آب و هوای کهن لذت ببرید. در بهار از هزار رنگ زمین لذت ببرید.

یکی از جاذبه های گردشگری در راه کردستان که در فصل بهار زیبایی خیره‌کننده دارد و مردم را با خوشحالی روبرو می کند ، مسیر “چام سو” در جاده 20 کیلومتری سنندج به کامیاران است که طبیعت سرسبز و زیبا آن واقعاً در بهار است. شگفت انگیزه.

اگر در این مسیر زیبا به این ماشین سفر می کنید ، به آنجا بروید و زیبایی های این منطقه بی نظیر را ببینید.

تا آنجا که چشم می بیند ، سرسبز و آبدار است ، کوه های بلند در اطراف این محیط زیبا و دلپذیر مانند حصاری در اطراف آن کشیده شده اند و همین امر زیبایی بی نظیری را به این نقاشی زیبا هنری اضافه کرده است.

جاده با درختان متراکم ، باغات ، باغها و مزارع مزرعه احاطه شده است و جریان رودخانه ها بین درختان متراکم و همچنین صدای آواز پرندگان و نهرها در هوا شنیده می شود.

در کردستان جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که هنگام بحث درباره گردشگری مورد غفلت واقع شده است و اگر به آنها توجه ویژه ای داشته باشیم ، نقش مهمی در جذب گردشگر به استان کردستان خواهد داشت.

استاد گردشگری درباره نقش جاذبه های جاده ای در گردشگری استان صحبت می کند: هر دو مقوله جهانگردی و سرمایه گذاری در بحث جهانگردی از نزدیک مرتبط هستند.

وی در مصاحبه با تیتر اول سوران احمدی زاد اظهار داشت: در اکثر کشورهای توسعه یافته توانسته اند از نظریه قطب محیطی به نفع حاشیه استفاده کنند ، این بدان معناست که قطبهای محیطی مسیرهای توسعه یافته و توسعه یافته به مقصد و از مقصدهای اطراف را دارند. آنها سرزمین ها را آسان تر کرده اند.

وی گفت: “جهانگردی فراملی معمولاً در کشورها و کشورهایی مورد بحث قرار می گیرد که توانسته اند آن را به خوبی مدیریت کنند. این کشورها تمام سرمایه خود را در مرکز مقصد یا سرمایه گردشگری جمع نکرده اند بلکه بخشی از سرمایه در مسیرهای منتهی به آن است.” این کشور در قطبی سرمایه گذاری کرده است که می تواند از بسیاری از مناطق گردشگری با پتانسیل توسعه و رشد گردشگری بهره مند شود.

احمدیزاد افزود: امروزه وقتی در مورد گردشگری صحبت می شود ، اغلب به مقصد فکر می کنند ، در حالی که هنگام مسافرت توجه به مسیری که انتخاب می کنیم بسیار مهم است ، بنابراین اغلب به مسافران توصیه می شود از طریق زمین یا قطار مانند قطار سفر کنند. برای دیدن مسیرهای منتهی به سفر خود با ماشین ، دوچرخه و موتور سیکلت سفر کنید ، و حتی اغلب مقصد اصلی یک مسیر توریستی فقط یک مقصد توریستی نیست.

وی اظهار داشت: امروز دنیا گردشگری جدید را توسعه داده است به نام گردشگری آرام یا گردشگری را می توان گردشگری کم سرعت نامید.

احمدیزاد افزود: گردشگری کمیاب گردشگران را ترغیب می کند تا مقصد های نزدیک تری را انتخاب کنند و از طریق زمین با کمترین آلودگی سفر کنند ، مانند قطارهایی که جمعیت زیادی با حداقل آلودگی ممکن دارند و یا با دوچرخه و موتور سیکلت سوار شوند. دوچرخه سواری و مسافرت با ما بسیار ممنوع است ، زیرا بالاترین سطح آلودگی هوا در مسیر توریستی مربوط به ترافیک هوایی است.

به گفته این کارشناس گردشگری ، گردشگری کم سرعت حرکتی بود که به دنبال آن حرکت سریع غذای فست فود که در دهه 1970 در ایتالیا مستقر شد و مردم به سمت غذاهای خانگی روی آوردند و از غذاهای آماده و فست فودها اجتناب کردند.

وی افزود: با گذشت زمان ، جهان گردشگری آهسته یا کند ایجاد کرده است ، به این معنی که در طول سفرهای ما نیز در مسیرهای میانه حرکت می کنیم و از مسیر لذت می بریم ، نه فقط می خواهیم به مقصد برسیم ، بنابراین گردشگری کم سرعت نیز خود مهم است. مسیر توریستی به ما نشان می دهد که این اهمیت چقدر است.

سوران احمدی نژاد ادامه داد: معمولاً گردشگرانی که از نظر تعداد اندک نیستند و نوعی سرمایه گذار در گردشگری هستند ، وقتی قصد سفر به نقاط مختلف کشور را داریم ، از آنها با استفاده از راه آهن و قطار برای دیدن همه نقاط ایران و آن استفاده می کنیم. در حمل و نقل ریلی ، این نشان دهنده سطح بالای امنیت ملی است.

وی گفت: “امنیت منطقه ای در مورد سرمایه گذاری در سرمایه گذاری مرزی بسیار مهم است. وقتی ما در مورد گردشگری مرزی صحبت می کنیم ، منطقه به امنیت نیاز دارد و کلیه شاخص های توسعه مانند پروتکل های بهداشتی و آموزش نیروهای با تجربه و بیمار است.”

احمدی زاد در پایان سخنان خود یادآور شد: مهمترین مشکلی که می توان از آن مزایای گردشگری قلمداد کرد ، توجه به وسعت کشور است که به دلیل فاصله گرفتن از مرکز گردشگری باعث ایجاد مناطق مختلفی از جمله گرم ، خشک و مرکزی شده است. آنها در جاده بی اثر هستند اما مکان هایی مانند شمال ایران یا برخی از غرب ایران از نظر گردشگری بین جاده ها و ساخت اماکن استراحت و بهزیستی گام های خوبی برداشته اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا