فرهنگ و هنر

منابع طبیعی مجوزی برای جاده‌کشی در کوه الوند صادر نکرده است

در روزهای اخیر ، تصاویر کامیون هایی که در بالای الوندا کار می کنند ، کوه را نابود می کنند ، منتشر شده اند. اگرچه گفته می شود این عملیات با اجازه اداره منابع طبیعی انجام می شود ، اما مدیرکل منابع طبیعی استان همدان می گوید که این اداره مجوز این کار را صادر نکرده است و اکنون در حال بررسی است که آیا این جاده ترک خورده است یا تعمیر شده است. آی تی.

اسفندیار خزاعی در مصاحبه با تیتر اول وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان همدان مجوز احداث راه‌های موجود در مسیر کوه الوندا صادر نکرده است. البته لازم به ذکر است که مدیریت بخش همدان شهر براساس تصمیم شورای عالی معماری بر عهده اداره راه و شهرسازی استان است. بر این اساس ، حریم خصوصی برقرار شده است که مدیریت حریم خصوصی با اداره راه و شهرسازی و مدیریت خارج از آن با وزارت منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه این بخش از جاده در اداره راه و شهرسازی و دیگری در حوزه منابع طبیعی صورت گرفته است ، گفت: منابع طبیعی استان همدان هیچ مجوزی برای ساخت این جاده صادر نکرده است.

خزاعی اعلام کرد که همکاران من در اداره منابع طبیعی بلافاصله پس از اطلاع از ساخت جاده دشت میسان در مسیر قله الوند قرار گرفتند: “در حال حاضر این ساخت و ساز به حالت تعلیق در آمده و تصاویر گرفته شده از سایت در حال بازرسی است.” ابتدا باید مشخص شود که آیا این اقدام راهی برای تقسیم و تخریب جاده یا تعمیر جاده است یا خیر.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همکاری هیئت راه و شهرسازی در حال بررسی این موضوع هستیم. اگر این جاده سازی راهی برای تقسیم و نابودی عرصه نشان داده شود ، اقدامات قانونی صورت می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در پاسخ به سؤالی از تیتر اول مبنی بر اینکه آیا این تخریب با نصب کابل های اتومبیل در یک مسیر کوهستانی ارتباط دارد ، گفت: “تا زمانی که تحقیقات خود را به اتمام نرسانیم ، نمی توانیم علت دقیق این حادثه را بیان کنیم”.

به گزارش تیتر اول ، به گفته فعالان میراث فرهنگی همدان ، این سانحه در پیاده رو معروف زیگزاگ اتفاق افتاد که کوهنوردان از میدان میشان به سمت قله حرکت کردند. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مقامات مختلفی از جمله مسئولان کابل هلال احمر و گنجنامه در حال پیگیری این پرونده هستند اما هر بار که توسط برخی آژانسها مانند شورای شهر یا سایر مقامات مخالفت می کردند. گفتنی است بخشی از کوه الوند در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا