استان ها

نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های چادگان است/ زیرساخت‌های جاده‌ای شهرستان مشکل دارد

تیتر اول/ اصفهان فرماندار چادگان گفت: جمعیت چادگان جدید است بنابراین معتقدم بزرگترین ظرفیت و سرمایه شهرستان وجود نیروی کارآمد و جدید است.

جواد شمشی پور در گفت وگو با تیتر اول درباره مهمترین مشکلات و فرصت های شهرستان چادگاناشاره شده: برخی از روستاهای چادگان به دلیل نبود زیرساخت شبکه آب در حال حاضر با تانکر آبرسانی می شوند قسمت پروژه را مشخص کنید.

وی افزود: در شهرستان چادگان برای تامین آب شرب مردم مشکلی نداریم اما در سطح شهر مشکلاتی وجود دارد به همین دلیل در تامین آب شرب برخی از روستاها با مشکل مواجه هستیم. البته در برخی مناطق به دلیل کارهای عمرانی که قبل از منابع صورت گرفته با افت فشار آب مواجه هستیم که در نتیجه باید شبکه آب را توسعه دهیم.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه به ظرفیت بالای گردشگری این شهرستان توجه کافی نشده است، گفت: این مشکل به دلیل بی برنامگی و بی بصیرتی مشخص است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام های خوبی برداریم.

شمسی پور گفت: سند چشم انداز شهرستان چادگان در دو دسته کشاورزی و گردشگری تعریف شده است و ما در این دو موضوع کار زیادی داریم و چادگان از این نظر پتانسیل بالایی دارد. ما طرفدار این هستیم که بخش خصوصی برای انجام کارها وارد شود، اما سوال اصلی این است که این صنعت به کجا خواهد رفت؟ به همین دلیل، باید یک طرح پهنه بندی شهری تهیه شود تا مشخص شود چه کسانی از هر قطعه زمین سود می برند. و پس از روشن شدن این موضوع از سرمایه گذار دعوت شود.

وی ادامه داد: شهردار چادگان جزء هیئت مدیره و شورای سازمان عمران و نماینده شهروندان دهکده مدنی محسوب می شود. پول پروانه های ساختمانی در سازمان عمران در اختیار شهرداری قرار می گیرد، بنابراین بخشی از جمعیت روستای عمران به وضوح قابل مشاهده است و این ادعا که مردم این روستا بخشی ندارند صحت ندارد.

فرماندار چادگان در خصوص نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال در این شهرستان گفت: مشکلی که در بحث اشتغال داریم این است که در فصل زمستان در این مقوله مشکل داریم اما در تابستان با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستیم. ” این عدم تعادل در نرخ نیروی کار باید در چادگان برطرف شود و برای رفع این مشکل باید حوزه کشاورزی، دامپروری و گردشگری را توسعه دهیم تا علاوه بر گردشگری تابستانی، گردشگری زمستانی را نیز تعریف کنیم.

شمشی پور افزود: اکنون 300 چادرنشین در دهکده تفریحی و عمرانی این شهر کارگران، کارگران و مدیران را استخدام می کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مهاجرت در چادگان زیاد نیست و حتی در دو سال اخیر تغییر کرده است. البته به دلیل کمبود صنایع در این شهر نمی توانیم جوانان را در شهری مضطرب نگه داریم. تعدادی از جوانان در شهرهای فعال تیرانا، نفف آباد و اصفهان جویای کار هستند.

فرماندار چادگان گفت: ضعف این یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در زیرساخت های جاده ای شهر با آن مواجه هستیم. جاده اصلی چادگان به اصفهان دو بانده نیست. در برخی از نقاط شهر نیز مشکل تامین آب داریم. چادگان از شبکه فاضلاب شهری محروم شده و بنا داریم به تدریج این کار را انجام دهیم.

شمسی پور ادامه داد: کیفیت جاده های چادگان نسبتا خوب است و در 85 درصد موارد مشکلی نداریم. اما راه های داخل روستاها جای کار زیادی دارد. جمعیت چادگان جدید است به همین دلیل معتقدم بزرگترین ظرفیت و سرمایه این شهر تامین نیروی کار کارآمد و جدید است. مشارکت این نیروی کار در امور صنعتی، فرهنگی و اجتماعی ضعیف است. فرصت های فرهنگی و ورزشی چادگان نیز در حد متوسط ​​است.

وی افزود: هر چند در کنار سد و رودخانه زاینده رود هستیم و برای اخذ مجوز آب مشکل داریم و توسعه این شهرستان به بخش کشاورزی بستگی دارد. غلات، گندم و جو از مهم ترین محصولات کشاورزی چادگان هستند و ما در شرایط مناسبی برای پرورش دام سبک هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا