بین الملل

آثار یورش شبانه اشغالگران به اردوگاه جنین+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، نظامیان رژیم اشغالگر قدس، شامگاه گذشته و بامداد امروز با خودروهای زرهی و تک تیراندازها وارد اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری شدند و طی درگیری با جوانان فلسطینی چهار تن از آن‌ها را به شهادت رساندند.

به نوشته وبگاه خبری شهاب نیوز، آثار تخریب و ویرانی که نظامیان صهیونیست از خود به جا گذاشتند صبح امروز خود را نشان داد؛ از تخریب خودروهای ساکنان تا شکستن شیشه مغازه‌‌ها و آتش زدن خانه‌ها که به شکل بی هدف و گویا برای تفریح انجام شده بود، بخشی از اقدامات وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه است.

در این یورش چهار جوان فلسطینی به نام‌های محمود السعدی، ۲۳ ساله؛ رأفت خمایسه ۲۲ ساله، محمود عرعراوی ۲۴ ساله و عطا موسی ۲۹ ساله به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند که بعد ازظهر امروز هزاران نفر از ساکنان اردوگاه و شهر جنین و مناطق اطراف در تشییع جنازه آن‌ها حضور یافتند.

 

 وزارت بهداشت فلسطین نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «از عصر سه شنبه تا صبح امروز چهارشنبه شمار شهدا به شش نفر رسیده که چهار نفرشان از جنین، یک نفر از نوار غزه و یک نفر از اریحا است». 

از شب گذشته نیروهای ارتش اشغالگر رژیم موقت اسرائیل یورشهای خانه به خانه را در مناطقی از کرانه باختری آغاز کرده‌اند که در برخی نقاط با آنان درگیر میشوند. تاکنون شماری از فلسطینیها بازداشت شده و این وضعیت متشنج ادامه دارد. 

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، سخنگوی ارتش رژیم موقت امروز اعلام کرد که طی حملات شب گذشته تاکنون، دوازده فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند. ارتش رژیم همچنین تأیید کرده که نیروهایش هدف شلیک گلوله و بسته‌های انفجاری و حتی پرتاب سنگ قرار گرفته‌اند اما تلفات یا مجروحی نداده است.

طبق گزارش مرکز فلسطین «معطی» درباره اقدامات رژیم صهیونیستی و شمار شهدای فلسطینی، طی ماه آگوست (ماه گذشته میلادی)، ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که شش نفرش کودک (زیر هجده سال) هستند. همچنین در ماه آگوست ۵۹۱ نفر نیز در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا