بهترین های کسب و کارعمومی

علت خوردن آب طلا چیست؟

طلا یا زر از دسته فلزات گرانبها دارای رنگ سفید و زرد طلایی است که در تقویت اعصاب، تنظیم دمای بدن انسان، بهبود زخم ها و بهبود جریان خون مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ، طلا یک شیء ارزشمند و گرانبها است که در دسته علاقه‌مندی های بانوان ایرانی جای دارد. اکثر مردم سال‌های سال به این فلز ارزشمند بیشتر نگاهی سرمایه گذار یا زینت بخش داشتند اما یکی از مواردی که بسیار در استفاده از طلاها خصوصاً برای بانوان فارغ از بحث مادی آن اهمیت دارد، خاصیت طلا در سلامتی بدن انسان است. از نظر طب سنتی، طلا یکی از ارزشمندترین فلزها برای بانوان بوده که می‌تواند به سلامت آنها کمک کند.

ارزش طلا

طلا، فلزی نرم و شکل پذیر است که رنگی روشن و طلایی دارد. این فلز در تماس با آب و هوا زنگ زدگی پیدا نمی‌کند و در طبیعت یافت می‌شود. در میان سنگ‌ها، آبرفت‌ها، رگه‌ها و یا در ترکیباتی با عنصر نقره می‌توان طلا را پیدا کرد. معمولاً طلا را به صورت آلیاژ همراه با دیگر فلزات مانند مس، نقره و نیکل استفاده می‌کنند. کمیابی طلا، تصفیه کنندگی راحت، مقاوم در برابر آب و هوا، مقاوم در مقابل زدگی، رنگ متمایز و واکنش ناپذیری از مواردی است که باعث ارزشمندی فلز طلا شده است. طلا می‌تواند به اندازه رشته‌ها برای استفاده در جواهرات نازک شود و این موجب می‌شود که آن از دیگر فلزات متمایز شود.

تاریخچه طلا

طلا یک فلز ارزشمند است که از معادن و طبیعت استخراج می‌شود. این فلز در ساخت سکه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آغاز تاریخ مکتوب، طلا یک فلز ارزشمند و گرانبها به شمار می رفته است که سیاست‌های مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این میان تولید کنندگان زیادی وجود داشتند که از جمله آنها می‌توان هند را بزرگ‌ترین وارد کننده طلا در این دهه‌های اخیر دانست که تولید کنندگان با افزایش تقاضای طلا رو به رو هستند. لازم به ذکر است که پیش از هند، چین بزرگترین وارد کننده این فلز گرانبها بوده است. طلا برای بدن انسان بسیار سودمند است به همین دلیل در ایام قدیم یک الی دو دندان را طلا می‌کاشتند تا فرد با خوردن ساییده های آن به سلامت بدن خود کمک کند.

طلا یک فلز گرانبها است که علاوه بر سرمایه گذاری مادی، برای بدن انسان پرخاصیت است. این خواص بیشتر برای بانوان، استفاده کنندگان اصلی طلا صدق می‌کند. بر مبنای طب سنتی، طلا یک داروی قوی برای تقویت مغز و اعصاب است بنابراین برای افراد دارای ناراحتی عصبی مانند ام‌اسی ها بسیار توصیه می‌شود. این فلز گرانبها گرمای بدن انسان را تنظیم می‌کند و از بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان و نارسایی قلبی انسان را رها می‌کند. خرید طلا با تخفیف ویژه  همین حالا کلیک کنید

ویژگی‌های طلا

طلا ویژگی‌های متمایز کننده‌ای دارد. از مهمترین ویژگی‌های این فلز ارزشمند، شکل پذیری آن است. علاوه بر آن، همراهی این فلز با دیگر فلزها به صورت آلیاژ، مقاومت در برابر رطوبت و بعضی از اسیدها را می‌توان از دیگر ویژگی‌های فلز طلا دانست. طلا یک رسانای خوب است و این یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر این فلز است.

کاربردهای طلا در جواهر سازی، هنری، الکترونیک، پزشکی و خوراکی

طلا مانند دیگر فلزات کاربردهای مختلفی از گذشته تا الان دارد. ضرب سکه یکی از کاربردهای اساسی و قدیمی این فلز است. همچنین در طول این سال‌ها توانسته اند طلا را در صنعت خوراکی و هنری مورد استفاده قرار دهند. ساخت انواع جواهرات، تولید شیشه‌های رنگی، دندانپزشکی و صنایع الکترونیک از دیگر کاربردهای فلز طلا بوده است. جهت خرید و قیمت جواهر فروشی حقانی در مشهد اینجا کلیک کنید

فواید آب طلا

یکی از فواید و خواص اساسی طلا، کاهش استرس و اضطراب است. به همین دلیل توصیه می‌شود که به افرادی که ناگهان با خبری ناگوار رو به رو می‌شوند و یا از چیزی ترسیده خاطر شده اند، کمی آب طلا داده شود. آب طلا به افراد مبتلا به دل‌شوره، دلواپسی و نگرانی به کنترل اعصاب و ایجاد آرامش کمک می‌کند اما با اینکه این رسم از قدیم‌الایام وجود دارد، هنوز تأییدی بر استفاده از این قضیه وجود ندارد چرا که طلاها آغشته به انواع میکروب‌ها بوده است و این روش برای استفاده از طلا در جهت کاهش استرس نادرست به نظر می‌رسد. هرچند از نظر طب سنتی طلا میکروب نمی‌گیرد و دلیل استفاده از آن در زیارتگاه‌ها همین ویژگی است.

مضرات طلا برای آقایان

طلا دارای گرمای بسیاری برای بدن انسان است اما از آن جایی که بدن آقایان گرما و حرارت زیادی دارد، استفاده از طلاها مانند انگشتر و یا گردنبند طلا برای آنها توصیه نمی‌شود. به این علت که با افزایش گرمای بدن مردان، آسیب به سلول‌های آنها وارد می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا