جامعه

گسترش ورزش؛ امری راهبردی در برنامه‌ریزی نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد مسائل نظام سلامت مربوط به نهادهای غیر از نظام سلامت است، اظهار کرد: گسترش ورزش یک امر راهبردی در برنامه‌ریزی نظام سلامت است و با ترویج فعالیت‌های ورزشی در جامعه می توان هزینه های درمانی ناشی از ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داد.

به گزارش تیتر اول، دکتر حسین قناعتی در حاشیه مسابقات چهارجانبه «تشکل‌های مردم‌ نهاد با محوریت بیماری‌های نادر» گفت: گسترش ورزش یک امر راهبردی در برنامه‌ریزی نظام سلامت است و با ترویج فعالیتهای ورزشی در جامعه می توان هزینه های درمانی ناشی از ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مسائل نظام سلامت مربوط به نهادهای غیر از نظام سلامت است، اظهار کرد: برای رفع مشکلات مهمی مانند بیماران خاص، آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، کودکان کار و موارد دیگر، همکاری نهادهای غیر دولتی با نهادهای دولتی که بخشی از آن وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، تاثیر بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران افزود: امیدواریم این جام‌ها و همکاری‌های ورزشی، شور و نشاط را در جامعه ایجاد کند و حضور شخصیت‌های بانفوذ اجتماعی منجر به راهکار مؤثری در اصلاح الگوهای رفتاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

 وی به اهمیت نقش ورزش در جامعه تأکید کرد و گفت: گسترش ورزش یک امر راهبردی در برنامه‌ریزی نظام سلامت است. با ترویج فعالیت‌های ورزشی در جامعه می‌توان هزینه‌های درمانی ناشی از ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داد؛ زیرا تأثیر ورزش در تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های ویروسی ثابت شده و این امر مستلزم سرمایه‌گذاری بهینه در حوزه ورزش است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، قناعتی با اشاره به رابطه مستقیم ورزش در سلامت و افزایش کارایی کارکنان افزود: سلامتی کارکنان، افزایش کارایی و بهره وری را به همراه دارد و موجب رونق اقتصادی می‌شود؛ از این رو باید تشویق به ورزش در دانشگاه بیشتر تقویت شود و به عبارت دیگر همه باید به میدان ورزش بیایند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا