بین الملل

هنیه: عادی‌سازی روابط با دشمن خطای سیاسی و خنجری به پشت ملت فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد: عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی یک اشتباه بزرگ سیاسی است که منافع و امنیت ملی عمان را تحت تأثیر قرار می دهد ، گویی خنجری در پشت ملت فلسطین و اهم است.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، اسماعیل چانیا روز چهارشنبه در بیانیه ای خطاب به بیش از 30 رهبر اسلامی و عربی گفت: خطرات و چالش های پیش روی مسئله فلسطین امروز ، آینده و موجودیت آن را تهدید می کند. در همین حال ، تروریسم و ​​جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم و سرزمین فلسطین روزانه در حال افزایش است و محاصره وحشیانه غزه همچنان ادامه دارد و رژیم در حال انجام نقشه های جنایتکارانه خود در کرانه باختری از جمله اسکان و مصادره اراضی فلسطین ، یهودیت و مسجد الاقصی است. ، تخریب آثار و نمادهای عربی و مسیحی ، تخریب و جابجایی خانه های فلسطینیان و جنایات علیه اسیران فلسطینی همچنان ادامه دارد.

چانیا گفت جنبش وی از نزدیک توافق های مورد حمایت ایالات متحده برای عادی سازی روابط عرب با رژیم صهیونیستی را دنبال می کند و از لغو پیش نویس قطعنامه فلسطین علیه عادی سازی روابط در اتحادیه عرب ، که رژیم اشغالگر را به تشدید جنایات علیه فلسطینی ها ترغیب می کند ، ابراز تاسف کرد او انجام می دهد

وی گفت كه اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی روابط با دشمن مطابق خواست ملت های عرب است.

اسماعیل چانیا خطاب به رهبران کشورهای اسلامی و عربی گفت که برخی از کشورهای عربی از جمله امارات ، بحرین با یک مبارزه روبرو هستند. سودان و مراکش برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و ادامه تجاوزات و جنایات این رژیم در سایه سرزمین های فلسطین ، مردم و مقدسات ، جنبش حماس و مردم فلسطین و جریان های فعال و پویای آن برای عادی سازی روابط با این رژیم اقدام کنند. برای رفتارهای خطرناکی که رهبران رژیم اشغالگر سعی در تسریع در حل و فصل و سیاستهای یهودیت و جنایات علیه مردم فلسطین دارند.

وی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی همچنان دشمن اول و مشترک کل چتر اسلامی و عربی خواهد بود و عادی سازی روابط با آن ضربه بزرگی به اجماع عرب و اسلامی و نقض قطعنامه های صادر شده توسط اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تنها طرفی که از عادی سازی روابط بهره مند می شود رژیم صهیونیستی است و آنچه در این بین شکست خورد عادی سازی روابط با این رژیم بود.

هانیه گفت: روش اعلام عادی سازی روابط ، گاه از طریق اخاذی سیاسی و گاه تحت توهم منافع اقتصادی ، گواه ضعف و ناتوانی دشمن صهیونیستی و دولت افراطی آن از یک سو و خطر جنایت است. این حقوق مردم فلسطین و هدف عادلانه آنها و همچنین منافع و آینده ملت است.

وی گفت: توجیه کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کنند و ادعا می کنند که این توافق نامه ها به نفع فلسطینیان است توجیهات بی اساس ، توجیهات سیاسی و استراتژیک است که به هیچ وجه درست نیست و دیر یا زود چهره واقعی رژیم اشغالگر و اهداف سو ab آن است روابط را عادی کنید. برای همه قابل مشاهده خواهد بود و کشورهایی که روابط را عادی می کنند به زودی متوجه می شوند که چه اشتباهی مرتکب شده اند.

اسماعیل چانیا از کشورهای اسلامی و عربی و همچنین همه دولت ها و پارلمان ها خواست تا برای مقابله با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ، جبهه ای واحد اسلامی و عربی تشکیل دهند.
چانیا همچنین از دولت ها ، پارلمان ها و سازمان های مختلف خواست تا قوانینی را تصویب کنند تا عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را جرم انگاری کنند و جبهه داخلی این کشور را تقویت کرده و هویت و ارزش های اصلی آن را در برابر رژیم اشغالگر ، حقوق مشروع مردم فلسطین و مبارزه حفظ کنند. در راه آزادی فلسطین بود.

وی از موقعیت همه کشورها و احزاب مخالف عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

از این گذشته ، هانیه گفت که جنبش حماس و مردم فلسطین کشورهای اسلامی و عربی را طرفداران خود در جنگ برای آزادی و بازگشت فلسطین و ایجاد کشور مستقل خود در پایتخت کشور مقدس می دانند.

وی گفت: ملت فلسطین متحد باقی خواهد ماند و از حقوق و اصول خود دفاع خواهد کرد و به شدت با عادی سازی روابط یا به رسمیت شناختن دشمن غاصب صهیونیست در این کشور مخالفت خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا