جامعه

کلاهبرداری ۱۳۰ میلیاردی در تهران لو رفت

رئیس کل ایستگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار که قصد داشت با سند جعلی 400 متر مربع زمین به ارزش 130 میلیارد دلار بفروشد ، خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، سرهنگ سجاد علی شریف در این رابطه اعلام کرد: در 29 مرداد ، پرونده جعل و کلاهبرداری و دستگیری متهم به نام بهرام ، 49 ساله ، برای تحقیقات تخصصی به پلیس آقایی تحویل داده شد.

وی افزود: این پرونده حاکی از آن است که متهم مالکیت زمین در حدود 400 متر مربع از اراضی شمال تهران را جعل کرده و نقشه کشور خود را به عنوان مالک زمین ارائه کرده است و برای فروش زمین قصد دارد. بهرامس ، مشاور املاک و مستغلات ، دستگیر و تحویل پلیس آقایی می شود.

رئیس پایگاه اول پلیس آقایی اظهار داشت: بهرام با اذعان جعل و استفاده از اسناد جعلی و فروش وسایل اشخاص دیگر ، گفت: مرد 39 ساله ای به نام امین به وی کارت شناسایی جعلی داده بود و وی برنامه نویس این طرح بود. به واحد 6 شعبه منطقه 1 تهران داده شد و به بهرام دستور داد تا زوایای پنهان پرونده را فاش کند.

یک مقام پلیس توضیح داد: بهرام گفت که پس از دریافت اسناد جعلی از امینا ، به یک شرکت املاک و مستغلات مراجعه کردم و خود را به صاحب زمین معرفی کردم و تصمیم بر این شد که برای من 130 میلیارد ریال زمین خریداری کنم و مشتری را معرفی کنم که همان است. روزی که برای امضای منشور به بنگاه رفتم ، فهمیدم که رئیس بنگاه صاحب اصلی زمین را پیدا کرده است و با هماهنگی دادگاهها و مراجع انضباطی مرا بازداشت کرد.

سرهنگ کارآگاه اظهار داشت: در مرحله بعدی تحقیقات پلیس ، دستگیری امینا در دستور کار قرار گرفت و مخفیگاه وی در خیابان مقدس اردبیلی شناسایی شد اما مشخص شد متهم پس از اطلاع از دستگیری همدست خود از صحنه فرار کرده است.

براساس وب سایت پلیس ، رئیس پایگاه اول پلیس آقایی در پایان گفت: “به دلیل فرار امینا ، این پرونده هنوز در پلیس آقایی باز است که با دستورالعمل های موجود و تلاشهای کارآگاه برای دستگیری سایر همدستان متهم در دستور کار قرار دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا