سلامت و تندرستی

۴ مطالبه اصلی جامعه پرستاری به بهانه روز پرستار

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بیچستی ضمن یادآوری تلاش ها و فداکاری های پرستاران در تمام سنین ، برخی از مطالبات جامعه مدنی کارمندان دولت ، به ویژه در دوران کرونا را توضیح داد.

فروغ مولا درباره هفته یادبود پرستار با تیتر اول مصاحبه کرد وی با تبریک روز پرستاری به کلیه پرستاران کشور به ویژه پرستاران دانشگاه علوم پزشکی شهیده بستی گفت: شاهد تلاش و فداکاری کادر پزشکی به ویژه پرستاران در امر مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب و ارائه خدمات به بیماران هستیم.

وی ادامه داد: جامعه پرستاری بدون هیچ امیدی و حتی قبل از اینکه به مطالبات و تأخیرهای خود بیندیشد ، وارد حوزه کنترل بیماری شد و اکنون نیز به تلاش ها و مبارزات خود ادامه می دهد. بدون شک ایثار و از خودگذشتگی پرستاران باعث خواهد شد که این گروه ایثارگر در نظر مردم افتخار کنند و خداوند به خاطر این تلاش پاداش خواهد گرفت.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بتستی همچنین گفت که بحران کرونا منجر به بررسی خواسته های پرستاران و اجماع بیشتر در میان آنها شده است. می شود.

تعیین کادر پرستاری در تختخواب مطابق با استاندارد ملی

وی تعیین نسبت کارکنان پرستار به تختخواب را یکی از استانداردهای اصلی پرستاران در کشور و همچنین در دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بگشتی دانست و ادامه داد: خوشبختانه این نسبت به دلیل تلاش های وزارت بهداشت است. ، سرعت بخشیدن به روند استخدام با استفاده از نیروها برای خرید خدمات و تغییر شرایط ادامه طرح ، اما هنوز از تخصیص نیروی کار به استاندارد ملی فاصله داریم.

وی افزود: با انجام آزمایشات استخدامی و پرسنل بیشتر می توان اقدامات طولانی تری در جهت ارائه خدمات بیشتر به بیماران انجام داد ، بنابراین امیدواریم این آزمایشات در اسرع وقت انجام شود

نیاز به افزایش تعداد پرستاران

وی کمبود دستیار پرستار را یک مشکل جدی در بیمارستانها خصوصاً در شرایط بحران بیماری کرونا دانست و ادامه داد: ” پرستاری از اهمیت فزاینده ای برخوردار شده است ، بنابراین ما انتظار داریم وزارت بهداشت اجازه استفاده از دستیاران پرستاری در دانشگاه ها را بدهد و همچنین منابع لازم را برای کمک به جذب این کارکنان به دانشگاه ها برای تقویت مجموعه پرستاری و ارائه خدمات فراهم کند. بیماران همچنین بیش از گذشته در حال بهبود هستند.

با توجه به تحقق خواسته ها و وعده های پرستاران از ابتدای شیوع کرونا ، مولا اظهار داشت: با توجه به پرداخت حق امتیاز یا مشکلات شدید بخش های عروق بیماری کرونا ، تعدادی از پرداخت ها به دانشگاه ها انجام شده است و ما انتظار داریم این وعده ها به طور کامل محقق شود. ما پرستاران را استخدام و هزینه می کنیم.

اجرای قانون ویژه اضطراری گامی بزرگ در جهت تأمین نیازهای پرستاران است

مولا با بیان اینکه اجرای قانون ویژه گام بلندی در جهت تأمین نیازهای پرستاران برداشته خواهد شد ، اظهار داشت: معرفی قانون ویژه کارکنان پرستاری یکی دیگر از الزامات جامعه پرستاران است که چندین سال محاکمه شده است. معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت به این درخواست پاسخ داده و در اجرای این قانون کمک کرده است.

وی با بیان اینکه این درخواست توسط شورای دانشگاه مطرح و تأیید شده است ، افزود: در همین راستا وزارت بهداشت قول یک فوریت ویژه از ابتدای دی را داده است و امیدواریم با بودجه وزارت بهداشت و معاونان ، مدیریت محترم و دانشگاه توسعه منابع به عنوان پرستار از ژانویه اجرا می شود.

پرستار گفت که درخواست دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بتستی و جامعه ملی پرستار تغییر وضعیت استخدام خریداران خدمات و پیمانکاران و ادامه پروژه است. امتیازات باید به عنوان ادامه یک شرکت ، قرارداد ، داوطلبانه یا پروژه در Covid تلقی شود. البته این امتیازات توسط وزارت بهداشت وعده داده شده است و همه ما منتظر آزمون جایابی و معرفی این امتیازات هستیم.

40٪ از پرستاران دانشگاه به طور مستقیم در تاج کار می کنند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بستیستی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی های اضافه کاری و اضافه کاری در دانشگاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد (متوسط ​​تاخیر 3 ماهه) ، خاطرنشان کرد: حدود 5500 پرستار ، حدود 40٪ از این افراد مستقیماً در بخش های بیماری کرونا کار می کنند ، اما این تعداد با تعداد بیماران متفاوت است و با تعداد بیماران کم یا زیاد می شود.

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در مراحل مختلف بیماری متفاوت است و بر این اساس وضعیت بخش ها نیز تغییر می کند ، به عنوان مثال ، یک بخش جراحی یا سایر بخش ها می توانند به حفره تبدیل شده و پس از بهبود موقت بیماری به حالت طبیعی برگردند. قبل از بازگشت این مسئله و تغییر شرایط بیماری ، نیاز به جذب بیشتر پرستار و پرستار به بیمارستانها را دوچندان کرده است.

شهادت دو پرستار دانشگاه

مولا با اشاره به تعداد زیاد پرستاران دانشگاهی در کرونا گفت تعداد پرستاران با مراحل مختلف بیماری متفاوت است. وی گفت: “تعداد زیادی از پرستاران دانشگاه به این بیماری مبتلا شدند و از طریق قرنطینه بهبود یافتند و در خانه استراحت کردند.” برخی از آنها در بیمارستان بستری و در شرایط بحرانی بودند ، اما خوشبختانه بهبود یافتند. اما متأسفانه دو همکار عزیز به نامهای “علی صفرلو” از بیمارستان شهید مدرس و “مهناز صالحی” از بیمارستان لبافی نژاد در خدمات بیمار کرونا مورد شکنجه قرار گرفتند..

کمبود مزمن کارکنان مراقبت در دانشگاه علوم پزشکی شهیده بستی

مدیر دانشگاه پرستاری با اشاره به اینکه در دانشگاه پزشکی شهیدا بتستی کمبود پرستاری مزمن وجود دارد و شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب افزایش یافته است ، گفت: 14 روز مرخصی پزشکی شرایط دشوار هم برای پرسنل پرستاری و هم برای بیماران ، و کمبود پرسنل بارزتر و مشهودتر است که باید در نظر گرفته شود

پرهیز از دوره های قاعدگی م theثرترین راه جلوگیری از شیوع بیماری است

مولا گفت: تحقیقات معتبر نشان داده است كه دوره های كوتاه مدت نقش مهمی در شیوع بیماری عروق كرونر قلب دارند ، ضمن توصیه به جلوگیری از پریود ، به ویژه در موارد مختلف ، گفت: “این سنت منطقی است اگر قلب را به هم نزدیك كند تا سلامت انسان را تضمین كند. بنابراین ، اگر سلامتی انسان را به خطر می اندازد ، بهتر است آن را از راه دور ، به صورت مجازی یا غیر آن تنظیم کنید. بنابراین ، توصیه جامعه پرستاری به عموم مردم این است که ضمن رعایت پروتکل ها و جلوگیری از دوره های درمانی ، از کاهش بار بیماری کادر پزشکی و سیستم بهداشتی در شب یلدا یا در موارد دیگر به دلیل شیوع و فعالیت بیماری بکاهند.

سرانجام ، مدیر پرستاری دانشگاه اظهار داشت: شهیدا بستی از طرف جامعه پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ، من اعلام می کنم که ما هنوز به طور کامل در خدمت مردم هستیم. اما ما از مردم عزیز می خواهیم پروتکل هایی را برای محافظت از سلامتی خود و خانواده خود رعایت کنند. باید بدانیم که این یک تصمیم شخصی نیست ، زیرا آلوده شدن به همه به معنای به خطر انداختن سلامتی و زندگی خانواده ها و سایر افراد جامعه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا