استان ها

کمبود پزشک متخصص و پرستار در اصفهان/ضرورت دریافت واکسن بوستر برای کادر درمان

بفروز کلیداری ، معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با تیتر اول اظهار داشت: در استان اصفهان در مجموع 58000 پزشک در بیمارستان های دولتی ، خصوصی ، موسسات و مطب ها مشغول به کار هستند که از این تعداد 31000 نفر در بیمارستان های دولتی مشغول به کار هستند. این در حالی است که مراکز درمانی استان اصفهان با کمبود پزشک متخصص روبرو هستند. به عنوان مثال ، صاحبان بیمارستان ها با 80 بیمار کرونری و 100 بیمار سرپایی روزانه مجهز به دو پزشک داخلی هستند و کمبود پزشک در استان اصفهان یک چالش جدی است.

بستری 3600 بیمار مبتلا به عروق بیماری کرونا در بیمارستانهای اصفهان

وی افزود: طی 18 ماه گذشته ، شیوع بیماری کرونا فشار زیادی را بر کادر درمانی استان اصفهان وارد کرد تا در روزهای سخت پنجمین موج بیماری کرونا ، تمام بیمارستان های کرونری بیمارستان اصفهان را به بیماران کرونری اختصاص دهند. روند خوبی در کرونا پنجم وجود دارد. در حال حاضر 3600 بیمار در استان اصفهان بستری هستند و 1500 بیمار به صورت سرپایی درمان می شوند.

کلیدری خاطرنشان کرد: اگرچه تمام بیمارستان های استان اصفهان به درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا اختصاص دارد ، اما شاهد صف بیمارستان ها هستیم. همچنین می بینیم که این امر در اورژانس های بیماری کرونا اتفاق نمی افتد ، بنابراین صف بیماران قلبی در بیمارستان شهید چمران وجود دارد.

بودجه کادر درمانی کمترین تشکر آنهاست

وی با تاکید بر فشار مضاعف بر کادر درمانی اصفهان ، گفت: بیش از یک سال و نیم است که کادر پزشکی چشم ندارند و با حداقل دستمزد به بیماران مبتلا به عروق بیماری کرونا خدمت می کنند. در هفته های اخیر ، مرخصی پزشکی لغو شده است و دو تا سه درصد از کادر پزشکی در ماه به دلیل خستگی شدید و دستمزد پایین ، تصمیم به توقف کار در بیمارستان ها می گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وزیر دولت سیزدهم انتظارات جامعه پزشکی اصفهان را اینگونه توضیح داد: بودجه باید به ما این امکان را بدهد که رضایت مالی بیشتری را برای همکاران خود فراهم کنیم و کمبود نیروی کار در درمان را جبران کنیم. برای بیماری عروق بیماری کرونا قلب

ضرورت واکسیناسیون تقویتی برای کادر درمانی اصفهان

وی همچنین به ضرورت واکسیناسیون تقویت کننده برای کادر درمانی استان اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: انتظار می رود جهان شش ماه پس از دریافت واکسن کرونا ، که به سازمان ملی نیز ارسال شد ، دوز تقویت کننده (سومین واکسن کرونا) از متخصصان مراقبت های بهداشتی را دریافت کند. دفتر مرکزی کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.

کمبود پزشک متخصص و پرستار در اصفهان وجود دارد

کلیدری همچنین از کمبود پرستار در اصفهان اجتناب کرد و گفت که در شرایط استاندارد ، به هر بیمار در بخش مراقبت های ویژه باید یک پرستار اختصاص داده شود ، که در شرایط بحرانی کنونی به سه بیمار با یک پرستار و بخش کاهش یافته است. سرویس استاندارد

وی گفت: ساکنان بخش داخلی هنوز هم امروز به بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب خدمات رسانی می کنند و در همه شیفت ها دوبار وظایف خود را انجام می دهند.

تبدیل تخت CCU به ICU در اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بیمارستان های اصفهان تخت های CCU نیز به ICU تبدیل شده اند زیرا ما چاره ای نداریم و بسیاری از بیماران منتظر خدمات بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی با تأکید بر اینکه این هفته و هفته آینده سخت ترین روزهای بیماری کرونا است ، گفت: موج وحشتناک بیماری کرونا هنوز در حال رشد است و متأسفانه بیماران جوان هدف مرگ ویروس قرار گرفته اند ؛ از مردم می خواهم دستورالعمل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند. جلوگیری از غفلت و عادی سازی کروناویروس..

48

دکمه بازگشت به بالا