سلامت و تندرستی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان در حال مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی هشدار داده می شود که سیلوزیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایش های علمی، از شکل مصنوعی این دارو در شرایط بسیار سخت پزشکی استفاده می شد. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از توصیه های روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان در دانشگاه کالج لندن، گفت: اکتشافات جدید در مورد سیلوزیبین “مهیج” و “مهم” هستند.

او می‌گوید که افسردگی می‌تواند باعث شود که مغز به افکار خاصی «پیوسته» شود تا آنها نتوانند از چارچوب منفی اجتناب کنند.

اما هنگام استفاده از سیلوزیبین، او گفت که بیماران منفذی در مغزشان داشتند که تا سه هفته “انعطاف پذیرتر و سیال تر” بود.

این امر در طول اسکن مغز به عنوان افزایش پیوند بین نواحی مختلف مغز مشاهده شد. این بیماران پس از ماه‌ها به احتمال بیشتری خلق و خوی بهتری داشتند.

هیچ تغییر مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین ممکن است جایگزین مناسبی برای درمان افسردگی باشد.”

نورون های مغز

عملکرد مغز

داروهای روانگردان گروهی از مواد توهم زا هستند که تمام حواس را تحت تأثیر قرار می دهند. آنها نگاه، حس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

اگر چه داروهای ضد افسردگی منظم باید روزانه مصرف شوند، یک یا دو بار مصرف سیلوزیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری در طول زمان روی بیماران بیشتری نیاز است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، برای دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوزیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند و برخی دیگر داروهای ضد افسردگی را تجویز کردند.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در عملکرد مغز تا چه زمانی پس از قرار گرفتن در معرض سیلوسیبین ادامه خواهد داشت و برای درک این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز در حال بازگشت به الگوهای خشکی است که در افسردگی می بینیم.

46

دکمه بازگشت به بالا