جامعه

مشکلات سلامت روان همه گیری بعدی پس از بحران کووید-۱۹

نتایج مطالعه نشان می دهد: پس از بحران Covid-19 ، مشکلات بهداشت روانی اپیدمی بعدی است که جهان با آن روبرو خواهد شد.

طبق مطالعه منتشر شده توسط موسسه بهداشت جهانی بارسلونا ، مشکلات بهداشت روانی ناشی از بحران جهانی Covid-19 اپیدمی بعدی است که جهان با آن روبرو خواهد شد.

محققان گفتند که سلامت روان افراد به طور همزمان توسط چندین مکانیسم مورد حمله قرار می گیرد و برای رفع این مشکل نیاز به اقدامات فوری است. هزینه اقتصادی جهانی مشکلات بهداشت روان سالانه به یک تریلیون دلار رسیده است و 85٪ از افراد دارای معلولیت ذهنی در کشورهای فقیر با درآمد متوسط ​​قادر به دسترسی به خدمات درمانی نیستند و این امر منجر به یک بحران جهانی بی سابقه می شود.

به گفته محققان ، بیماری Covid-19 نه تنها بر سلامت روان بلکه بر اهداف شخصی ، پویایی خانواده و نقش آنها در کار و ثبات اقتصادی تأثیر می گذارد. از دیگر عواملی که بحران را تشدید کرده اند می توان به تغییر برنامه های خانوادگی ، خشونت خانگی ، انزوا ، تنهایی ، غم از دست دادن خانواده یا دوستان ، اضطراب عمومی ، فرسودگی شغلی و اختلال استرس پس از سانحه اشاره کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیستم عصبی مرکزی و محیطی در 30 تا 60 درصد بیماران مبتلا به Covid-19 تحت تأثیر قرار گرفته و باعث مشکلات مختلفی می شود. اختلالات روان پریشی شایعترین و حادترین سندرم عصب روانپزشکی است که در بیماران مبتلا به Covid-19 دیده می شود و به دنبال آن افسردگی و اختلالات اضطرابی مشاهده می شود ، در حالی که افسردگی و خستگی از اختلالات طولانی مدت هستند.

کارشناسان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا خواستار راه حل های مراقبت های اجتماعی برای حل مشکلات ناشی از بیکاری ، از دست دادن خانواده یا دوستان و احساس تنهایی شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا