استان ها

کیفیت آب شرب طرح غدیر به استاندارد‌های اروپا رسیده است/ بهره مندی ۹۱۳ روستا از آب جدید

استاندار خوزستان: کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپایی رسید/ 913 روستا از آب جدید بهره مند شدند

استاندار خوزستان از رسیدن کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپایی خبر داد و گفت: مردم قبل از اجرای طرح آبرسانی غدیر می خواستند آب شرب منتهی الیه شمال استان به جنوب برسد. خوزستان و با اجرای برنامه میان مدت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

به گزارش خبرنگار تیتر اول از جانب اهوازصادق خلیلیان در بازدید از ایستگاه شماره 2 تصفیه آب اهواز با بیان اینکه ابر پروژه آبرسانی گدیرا یکی از پروژه های بزرگ خاورمیانه است، گفت: تصمیمات لازم در خصوص این پروژه بزرگ پس از ورود گرفته می شود. دولت سیزدهم پس از سفر رئیس جمهور استاندار در خوزستان برای حل مشکل آب شرب نیمی از جمعیت استان پذیرفته شد.

وی با اعلام اینکه پس از دریافت مسئولیت ستادهای مرتبط با اجرای این طرح مستقر شدند، گفت: ابر پروژه گدیرا در سطح ملی و استانی وزارت علوم پیگیری شد تا بتوانیم کار را تسریع کنیم.

استاندار خوزستان مدت اجرای طرح جامع آبرسانی غدیر را دو سال اعلام کرد و در خصوص اجرای طرح میان مدت اضطراری بر اساس طرح جامع، افزود: طرح جامع گدیر باید تا دو سال دیگر تکمیل شود. اما طبق طرح جامع اصلی ترین آن برنامه میان مدت اضطراری است ما سعی کردیم مشکل آب شرب را حل کنیم، خوشبختانه این کار در مدت 10 ماه به پایان رسید و میزان شوری آب که قبلا حداقل 1800 بود. و نه بیشتر از 3000 در منطقه پروژه گدیرس، به 600 کاهش یافت.

خلیلیان از رسیدن کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپایی خبر داد و اظهار داشت: قبل از اجرای طرح آبرسانی غدیر مردم تمایل داشتند آب شرب از منتهی الیه شمال استان به سمت جنوب برسد. خوزستان.

نماینده ارشد دولت در خوزستان به مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و ادامه داد: طرح میان مدت گدیر دو و نیم میلیون نفر از ساکنان استان را تحت پوشش قرار می دهد و طرح جامع آن در سال 1389 تکمیل می شود. دو سال آینده

وی با اشاره به وجود پنج طرح بزرگ در خوزستان که همه مردم استان را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: طرح گدیر مناطق مرکزی، غربی و بخشی از شهرهای اصلی جنوبی استان را پوشش می دهد، طرح های دیگری نیز در حال تدوین است. اما مشکل اصلی استان مشکل شوری آب در مناطقی است که طرح گدیرا اجرا شد.

استاندار خوزستان در خاتمه از بهره مندی 1500 روستا در طرح غدیر ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه موفق شدیم 1500 روستای دیگر را تحت پوشش قرار دهیم که برخی از آنها آبرسانی خود را تثبیت کرده اند و 913 روستا نیز تحت پوشش قرار گرفته اند. ” از آب نو استفاده می کنند و در طرح غدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا