استان ها

کلید طلایی نقش‌جهان در دستان فولاد مبارکه/زنگ خطر تداوم تیم‌داری در فوتبال بانوان/فقط یک نفر، سهم اصفهان از پارالمپیک

به گزارش خبرگزاری متولد اصفهان ، به طور کلی کرونا سایه بسیار سنگینی روی ورزشهای فعال اصفهان انداخت و فعالیتهای ورزشی را بسیار کند و یا متوقف کرد. باشگاه های ورزشی تعطیل و ورشکسته شدند و مسابقات ، به ویژه در ورزش هایی مانند تکواندو ، کاراته و مانند آن ، به طور کامل متوقف شد. لیگ ورزش های توپی بالاخره تحت شرایط بسیار ویژه و پایبندی به پروتکل های ویژه برگزار شد ، اما انتقادات زیادی برای نگهداری یا عدم نگهداری آن در چنین شرایطی مطرح شد.

0

البته ، برای برخی از ورزشکارانی که در مجاورت المپیک آسیب دیده بودند یا به دلایلی آماده مسابقه نبودند ، این وقفه یک ساله ، که همه را تهدید می کرد ، یک فرصت عالی بود. اما به طور کلی ، تاکنون فقط علیرضا مختاری وزنه بردار ملی ایسیراها توانسته است سهمیه پارالمپیک اصفهان را کسب کند.

تغییرات عمده در سرپرست ورزش استان

مصاحبه خبرگزاری با مدیرکل ورزش و امور جوانان استانداری اصفهان

با این وجود ، در سال 1399 ، ورزش اصفهان خبر چندانی نداشت و تا آنجا که ممکن بود به کار خود ادامه داد. این اخبار و وقایع شامل انتخاب سید محمد طباطبایی به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان است که 7 سال بعد جانشین محمد سلطان حسینی در آن اداره شد.

طباطبایی عضو اداره ورزش و جوانان استان بود و پیش از این ریاست اداره ورزش و جوانان نجف آباد را بر عهده داشت. وی از ابتدای کار خود ، اجرای و بهره برداری از مقاله راهبردی استان اصفهان با شعار “اصفهان الگوی ملی پیشرفت و توسعه ورزش و جوانان” را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این برنامه ذکر کرده است. دفتر در سال 1399 و 1400. کرد وی از این طریق سعی داشت تا ستاد جوانان استان اصفهان را حفظ کند و سعی داشت قولهایی مانند اهدای خانه به سهراب مرادی قهرمان المپیک اصفهان را تا رسیدن به نتیجه پشت سر بگذارد.

رشد سرانه ورزش اصفهان

1

از جمله ، سال گذشته ، شهرداری اصفهان میزبان تعدادی از برنامه های حفاری و ساختمانی به نام “هر یکشنبه ، افتتاحیه” بود که شامل پروژه هایی برای استخرهای چند منظوره و سالن های ورزشی در مکان های مختلف در اصفهان بود. سرانه ورزش استان اضافه می شود.

ورزشگاه نقش جهانی

انتقال ورزشگاه نقش جهان به سپاهان

اوایل سال گذشته ، پس از فراز و نشیب های فراوان ، طبق گفته های ماهفود گودرزی ، وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ، سرانجام به کارخانه ذوب آهن اصفهان تحویل داده شد.

از بالای جدول “A” تا پایین جدول “B” فوتبال

4

در فوتسال دو تیم اصفهان حضور خود را در جدول فوتسال لیگ برتر A و B کشور اعلام کردند. جهان وطنی که با پرداخت میلیاردها و جذب بازیکنان رده بالا ، مثل همیشه برای حضور پرقدرت تیمی یک قهرمانی را از آن خود کرد ، اما شکست در اولین بازی پلی آف مقابل تیم مس سونگون آنها را کمی باز داشت. با این حال نمی توان این مسئله را امری مسلم دانست زیرا تیم فوتسال گیتی پسند حداقل روی کاغذ همیشه درخواست قهرمانی کرده است.

5

دیگری تیم تازه تأسیس “بازار کوار روز” بود که در آخرین دقایق قبل از شروع مسابقات تشکیل شد. این تیم در واقع همان تیم هایپر شاهین شهر بود که سال گذشته از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و تلاش شد تا عملکرد این تیم در استان حفظ شود. با توجه به تشکیل دیرهنگام تیم توسط مسئولان ، مربیان و حتی بازیکنان تیم ، اعلام شد که بومی گرایی و جوانی از دیگر اهداف مهم تعیین شده در سیاست هیئت مدیره تیم و با توجه به شرایط و ضعف های کلی تیم است. هماهنگی و جذب بازیکنان. تنها امید حفظ موقعیت این تیم در جدول و قرار نگرفتن در پایین ترین رده است.

با وجود این ، تیم کوثر روز بازار گرچه پشت سر هم شکست می خورد ، اما در هر بازی پیشرفت قابل توجهی از خود نشان می داد ، اما از ذخایر تیم کاسته نمی شد و در اواخر فصل دوم خبر استعفا یا اخراج سر مربی ، و به طرز عجیبی – انتخاب مدیر باشگاه. این تیم سال گذشته با ذخیره های مشابهی روبرو شد و اکنون برای بقا در لیگ برتر باید در مرحله پلی آف انتهای جدول بجنگد.

فوتبال زنان بدون چنین مقاماتی

دیدار تیم های فوتبال بانوان کردستان و چان - سپاهانا اصفهان

صحبت از رقابت های بانوان باید به این نکته اشاره شود که تیم والیبال بانوان ذوب آهن یکبار دیگر نایب قهرمان این کشور شد و هندبال سپاهان به مقام سوم رسید در حالی که تیم ذوب آهن به لیگ دسته اول صعود کرد. سپاهان همچنین قهرمان والیبال صندلی شد و ذوبایس دوم شد. ووشو سپاهان نیز به مقام قهرمانی دست یافت و دو و میدانی سپاهان قهرمان شد. بسکتبال به مرحله پلی آف راه پیدا نکرد و مرحله قبل از بازی فوتسال هنوز ادامه دارد ، اما علاوه بر این ، دو تیم و نماینده فوتبال زنان اصفهان از جمله سپاهان و ذوب آهن در مسابقات ملی فوتبال زنان شرکت کردند ، اما هیچ یک از آنها یک کرسی به دست آورد در واقع سپاهان تنها امید فوتبال زنان اصفهان برای صعود به مرحله پلی آف بود اما در نهایت نتوانست از سد شهرداری سیرجان عبور کند. در حالی که تیم فوتسال جدید زنان اصفهان در گروه سختی قرار داشت ، عملکرد قابل توجهی از خود نشان داد اما همچنان امیدوار است که به پلی آف راه یابد. از طرف دیگر ، تیم فوتسال بانوان شورای فوتبال اصفهان همچنان درگیر این رقابت ها است و عملکرد بسیار ضعیفی را ادامه می دهد ، در حالی که هیچ یک از هیئت های فوتبال مسئول شرایط نیستند.

در زمین فوتبال مردان حاشیه بازی کنید

6

سال گذشته تیم های فوتبال سپاهان و ذوب آهن نیز بیش از هر کس دیگری درگیر زردپوشان بودند از جمله اینکه بازگشت محرم نویدکیا به سمت سرمربی باعث خوشحالی هواداران شد و البته سپاهان با وجود انتقاد از محرم و مربی اش علیرز مرزبان ، نتایج.

ساکت

بازگشت محمد رضا ساکتا به ریاست باشگاه سپاهان نیز یکی از پر سر و صداترین اتفاقات فوتبال و ورزش اصفهان بود. به طور کلی ، هر دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان اصفهان در سال گذشته تغییرات زیادی داشته اند.

رحمانز رضایی

ذوب آهن همچنین سمت مدیرعامل باشگاه را تغییر داد و مجتبی فریدونی جایگزین مدیر اجرایی جواد محمدی شد. رحمان رضایی که در ابتدای فصل به عنوان یکی از بنیانگذاران تیم فوتبال ذوب آهن معرفی شد نیز آزاد شد و مجتبی حسینی به عنوان مربی سابق ذوب آهن جایگزین رضایی شد.

شورای فوتبال ، مهمترین مجمع انتخاباتی در اصفهان

8

از آنجا که سجده محمد طباطبا به ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان انجام می شد ، اقدامات زیادی برای سازماندهی موارد از جمله تنظیم مجالس انتخاباتی انجام شده است که مهمترین آنها انتخابات شورای فوتبال است. در این انتخابات که امیر مسعود هراتیان رئیس جمهور سابق همراه بود ، با کاندیداتوری به همراه عباسعلی اخوان ، علیرز جهانشاهی ، علی طاهری ، محمودو مجیری و سرانجام و به طرز باورنکردنی علی طاهری ، باشگاه خوب جیتی پساندا و فولادا ماهانا توانستند برای پیروزی در انتخابات چهره آشنا.

لیگ متمرکز و جمع و جور توپ و تور

بازی هندبال ذوب آهن اصفهان و سپاهانا فولاد مبارکه

در زمین های هندبال و والیبال این افراد سربازانی بودند که توانستند مقام سوم را کسب کنند و هندبال ذوب آهن در وسط جدول کافی بود. امسال ، لیگ توپ و تور به دلیل تاج ، با شرایط خاص و متمرکز ، فشرده و مطابق با پروتکل های سلامتی برگزار شد.

مرگ باورنکردنی چهره های ورزشی اصفهان

متأسفانه ، از همان ابتدای شیوع ، کرونا بر روح مردم اصفهان افتاد ، به طوری که استان اصفهان از نظر شیوع و مرگ کرونا به زودی به یکی از شهرهای سرخ تبدیل شد. در همین حال ، اصفهان همچنان در تاج سرخ و نارنجی است ، زیرا سال گذشته دو شخصیت شناخته شده و تأثیرگذار را از دست داده است ، که مرگ آنها هنوز برای بسیاری از افرادی که آنها را می شناختند باورنکردنی است.

پاکروان

محمود یاوری ، سرهنگ بازنشسته و مربی سرشناس فوتبال در کشور و اصفهان ، و همچنین محمد پاکروان ، عضو ارشد ستاد در اداره کل ورزش و جوانان ، مربی بسکتبال و گزارشگر توانمند و مهربان ، اصفهان ، هر دو دچار یک بیماری جدی شده اند. آنها سرانجام بر اثر تاجگذاری جان خود را از دست دادند.

مرگ باورنکردنی آنها ظاهراً کافی نبود و مهران نصری ، مربی تیم تکواندوی ITF ایران در اصفهان نیز در اواخر مارس سال گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت.

10

نمی توان گفت این همه آنچه در سال گذشته در ورزش اصفهان اتفاق افتاد بود ، اما می توان گفت این گوشه ای از مهمترین رویدادهایی بود که شاهد آن بودیم و امیدواریم که امسال ، در حالی که واکسیناسیون بر علیه تاج آغاز شده است ، ما رشد بیشتری در ورزش و پویایی خواهیم دید. ما نیمی از جهان هستیم.

دکمه بازگشت به بالا