استان ها

وقوع ۱۰۵ مورد حریق در اصفهان/پیش بینی افزایش آتش سوزی در نصف جهان

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار تیتر اول ، با اشاره به تدوین استراتژی و نقشه کنترل آتش در استان اصفهان اظهار داشت: 32 درصد از اراضی استان اصفهان کویر است و حفاظت از زیستگاه های گیاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: در سال گذشته در 568 هکتار در استان اصفهان 105 مورد آتش سوزی رخ داده که 430 هکتار آن در مراتع طبیعی و 138 هکتار در جنگل بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به ایجاد 75 گشت و تیم نظارتی برای جلوگیری از آتش سوزی در استان اصفهان گفت: بیشتر آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی در غرب و جنوب استان اصفهان رخ داده است.

وی افزود: بیشتر آتش سوزی ها در مراتع و جنگل های طبیعی از شهرهای فریدن ، بوینا میانداشتا ، تیرانا و کرونا ، خوانسار ، چادگان ، نطنز ، سمیرما و دهاگان رخ داده است ، در حالی که در مناطق بیابانی ، آتش سوزی در مزارع زالزالک رخ داده است.

شیشفروس با اشاره به تهیه نقشه منطقه بندی آتش سوزی در استان اصفهان گفت: تیم های محلی به همراه یگان حفاظت منابع طبیعی به طور دوره ای سایت های پر خطر و آتش سوزی را بازرسی و نظارت می کنند.

وی با پیش بینی افزایش آتش سوزی در اصفهان به دلیل خشکسالی گفت: با توجه به کاهش 35 درصدی میانگین بارندگی در استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکسالی در زاینده رود ، مراتع و جنگل های استان اصفهان در معرض آتش سوزی هستند.

48

دکمه بازگشت به بالا