جامعه

کلنگ‌زنی احداث بزرگ‌ترین بوستان بانوان غرب تهران در منطقه ۲۱

آئین کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین بوستان بانوان غرب تهران؛ عصر امروز با حضور شهردار و معاونین منطقه ۲۱، بانوان شهروند، فعالان اجتماعی و ساکنین شهرک استقلال برگزار شد.

به گزارش تیتر اول، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه در ابتدای این مراسم گفت: توسعه زیرساخت‌های اجتماعی با محوریت بانوان، نیاز اصلی جامعه شهروندی امروز است؛ در منطقه ۲۱ باتوجه به درخواست‌های متعدد شهروندی درباره ساخت بوستان ویژه بانوان، این مهم را برای سال آینده مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: وجود بوستان ۵.۵ هکتاری انرژی در شهرک استقلال ناحیه دو، زمینه‌ساز ایجاد بوستان ویژه بانوان منطقه ۲۱ شد و هم اکنون در چهل و پنجمین بهار انقلاب شاهد کلنگ‌زنی این محل جهت ساخت بزرگ‌ترین بوستان بانوان غرب تهران هستیم.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان می‌تواند مکانی را جهت گذران اوقات فراغت و استراحت مادران و بانوان فراهم آورد؛ این بوستان بزرگ با امکاناتی متنوع نظیر استخر روباز و روبسته، مجتمع شهربانو با انواع خدمات ورزشی و هنری، گذر سلامت و رینگ پیاده‌روی، آلاچیق‌، اتاق مادر و کودک، کلاس‌های آموزشی اجتماعی و فرهنگی و … با هدف بهره‌مندی مادران و کودکان در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری خواهد شد.

پوریافر تاکید کرد: ایجاد لحظاتی مفرح و شاد برای مادران و بانوان این سرزمین می تواند در انتقال حس آرامش به خانواده‌ها بسیار موثر باشد و نقش بوستان‌های تخصصی بانوان و مجتمع های شهربانو در سطح کلانشهر تهران با همین هدف است.

مدیریت ارشد شهری منطقه ۲۱ تصریح کرد: بوستان فعلی بانوان منطقه در محله تهرانسر پس از افتتاح این بوستان بزرگ تخصصی با کمی تغییرات و ایجاد زیرساخت‌های جدید، به بوستان خانواده تبدیل خواهد شد. بوستان فعلی بانوان منطقه ۲۱ باتوجه به اشرافیت، با کمی محدودیت بانوان همراه است که این مورد برای بوستان آینده با دیوارهای ۳.۵ متری برطرف می‌شود.

پوریافر یادآور شد: بوستان بانوان منطقه ۲۱ پس از افتتاح می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری دیار پیشرفت و نوآوری تبدیل شود و علاوه بر بانوان شهروند ساکن در محلات سیزده‌گانه این منطقه، پذیرای بانوان شهرهای اقماری تهران نیز باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در قالب اجرای این مراسم از مادر گرانقدر شهید محمد حیدری کاشی تجلیل به‌عمل آمد و کلنگ‌ احداث بزرگ‌ترین بوستان بانوان غرب تهران در منطقه ۲۱ به دست مادر گرانقدر این شهید بر زمین زده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا