اقتصادی

کاهش قیمت تخم مرغ در روزهای آینده

جهاد ، وزیر کشاورزی گفت: اقدامات انجام شده باعث کاهش قابل توجه قیمت تخم مرغ در روزهای آینده می شود.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، کاظم خاوازی افزود: ما به اندازه کافی تخم در کشور داریم و کشور سالانه یک میلیون و 30 هزار تن تخم مرغ تولید می کند که 60 هزار تن آن بیش از مصرف داخلی است. هست یک.

وی ادامه داد: تقاضای صادرات در هفته های اخیر بسیار زیاد بوده و صادرات بی رویه بازار تخم مرغ را مختل کرده و منجر به افزایش قیمت ها شده است.

آقای خوازی گفت: “در همین راستا ، رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور دستورالعمل این كار را داد و سرانجام تصمیم بر این شد كه وزارت كشاورزی در جهاد مجوز صادرات تخم مرغ را صادر كند تا تعادل بین تولید و صادرات برقرار شود.”

وزیر جهادکشاورزی افزود: در این زمینه تخم مرغ به حدی صادر می شود که قیمت تخم مرغ در بازار داخلی متعادل است.

وی گفت: “قیمت تخم مرغ در بازار باید هم برای مردم مقرون به صرفه باشد و هم به صنعت مرغ آسیبی نمی رساند.”

خاوازی افزود: جلسات مختلفی با سازمان های مربوطه تشکیل شده و اقدامات لازم برای کاهش بی دلیل قیمت و بازگشت آن به حالت تعادل انجام شده است.

وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به شدت در حال کاهش است ، خاطرنشان کرد: صادرات به حدی انجام می شود که بازار داخلی اشباع شده و قیمت ها در تعادل است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: طی هماهنگی های انجام شده تصمیم گرفته شد که وزارت صمت و جهاد کشاورزی قیمت تخم مرغ را به صورت ماهانه تجزیه و تحلیل کنند تا هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان از نظر قیمت نگرانی داشته باشند.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به تأمین اعتبار واردات مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان و مرغداران گفت: تا 10 روز آینده بار عظیمی از مواد اولیه به ویژه کنجاله سویا وارد کشور می شود و بلافاصله به کشاورزان و مرغداران تحویل می شود.

خاوازی افزود: این سرمایه گذاری ها کاملاً مطابق با نیاز کشاورزان و مرغداران است و واردات آنها بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این مواد اولیه با ارز 4200 گوجه وارد شده و با قیمت مصوب به تولیدکنندگان تحویل داده می شود.

خاوازی گفت که روند تأمین مواد اولیه دامی به صورت هفتگی در دفتر معاون اول رئیس جمهور کنترل می شود.

جهاد ، وزیر کشاورزی گفت: “ما یک برنامه دقیق برای توزیع دام داریم. قوه قضائیه ، تعزیرات و زندانها و ادارات با ما در این بخش خصوصی کار می کنند و ما می توانیم درآمد کشور را از امروز دریابیم.”

خاوازی افزود: سیستم بازار دستخوش تغییرات چشمگیری شده و ملاحظات نظارتی بازار و اتحادیه صنفی اعمال شده و مشکلات آن برطرف شده است ، به طوری که محصول دامی ورودی تا زمان مصرف همیشه کنترل می شود.

وی ادامه داد: برای گروه هایی که توزیع دام را تخلف کرده اند پرونده ای تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال می شود و قطعاً تخلف آنها پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا