بهترین های کسب و کارعمومی

چگونه برچسب لباس ورزشی را بکنیم؟

معمولا روی بسیاری از لباسها مانند تیشرت برچسب با شکلها و یا حروف مختلفی وجود دارد. این برچسب ها باعث زیبایی و تنوع لباس نیز می شود. در ادامه این مطالب ما به را ههای پاک کردن برچسب از روی لباس می پردازیم؛ در صورت تمایل با سایت اینترنتی همراه شوید. بر چسب ها انواع مختلفی دارند که شامل حرارتی یا اتویی و دوختنی می باشند. این بر چسب ها همانطور که از اسمشان پیداست با حرارت اتو و یا بوسیله دوختن به لباس وصل می شوند. برای پاک کردن برچسب از روی لباس می توانید آن را در فریزر قرار داده و پس از چند ساعت بااحتیاط و بوسیله کاردک برچسب را از لباس جدا کنید.

راه دوم برای پاک کردن برچسب قرار دادن لباس در آب گرم است؛ پس از آن با استفاده از یک شوینده مناسب و برس برچسب را از لباس جدا کنید. برای از بین بردن باقیمانده لکه روی لباس می توان از الکل استفاده کرد. برخی از برچسب های حرارتی روی لباس را هم می توان براحتی با دست جدا کرد. روش دیگر برای پاک کردن برچسب استفاده از اتو است؛ به این ترتیب که ابتدا پارچه ای با جنس نخ و یا دستمال توالت ضخیم را روی برچسب لباس قرار دهید و از پشت لباس را حرارت داده تا برچسب به دستمال منتقل شود. استفاده از شوینده های شیمیایی و حلال های موجود در بازار از دیگر روش ها می باشد.

How to label sportswear

پاک کردن چسب از روی لباس مخمل

پارچه های مخمل از زیبایی و جذابیت زیادی در بین خانمها برخوردارند. اگر با جنس مخمل شما با چسب لکه دار شده راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می کنیم. در صورت نداشتن حوصله و وقت کافی آن را به خشکشویی و افراد متخصص بسپارید. در اولین قدم با توجه به نوع چسب،  حلال مناسب با آن را انتخاب کنید. چسب هایی که پایه آنها آب می باشد به راحتی با آب پاک می شوند مانند چسب چوب. قدم بعدی پس از ریختن چسب روی لباس اجازه داده تا چسب کاملا خشک شود؛ بعد از خشک شدن بوسیله دست و تا جایی که به بافت پارچه آسیب نرسد چسب ها را جدا کنید.

باقیمانده لکه چسب را می توان با استون، الکل، یخ و مواد شوینده مناسب با لباستان از بین برد. راه دیگر برای پاک کردن چسب روی لباس مخمل استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید را کمی گرم کرده و با کمک اسفنج به آرامی روی محل لکه چسب بمالید. در پایان می توانید باقیمانده لکه چسب را با مایع لباسشویی شستشو دهید. توجه داشته باشید آب سرد تثبت کننده چسب است و تا از بین رفتن کامل لکه از آب سرد استفاده نکنید. به عنوان مثال اگر آغشته به چسب شد بهتر است از روش های گفته شده برای پاک کردن آن استفاده کنید.

پاک کردن چاپ روی کیف برزنتی

برزنت به پارچه ای گفته می شود که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. دسته ای از کیف ها، کوله پشتی ها و کیف های اداری با پارچه برزنت دوخته می شوند. دسته ای از کیف های برزنتی ضد آب بوده و برای مدتی طولانی می توان از آن استفاده کرد. داشتن اطلاعات لازم برای شستشوی کیف با جنس برزنت نکته مهمی می باشد. دمای مناسب برای شستشوی کیف برزنتی زیر ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد. برای از بین برون چاپ روی کیف می توان از مواد طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین به همراه محلول آب و مایع صابون استفاده کرد.

برای قسمت های کثیف تر مانند زیر کوله پشتی و یا بند آن از از یک شوینده و مسواک کمک بگیرید. کیف های برزنتی را با توجه به ظرافت و یا استحکام آنها می توانید با لباسشویی و یا دست بشویید. اگر کیف شما برزنتی ظریف است و یا روی آن عکس و یا گلدوزی شده با احتیاط بیشتری عمل کنید. ابتدا مایع شوینده مناسب با رنگ و جنس کیفتان را در آب حل کرده و به مدت نیم ساعت کیفتان را در لگن خیس کنید؛ پس از آن به آرامی شسته و آبکشی کنید.

حلال چسب رازی روی پارچه

چسب ها علاوه بر مفید و کاربردی بودن می توانند در برخی مواقع دردساز شوند. گاهی ممکن است در حین کار با چسب که به تن داشته اید چسبی شده باشد. اگر چسب شما رازی و یا مشابه آن بود می توانید از یکی از روش های پایین برای از بین بردن آن استفاده کنید. اولین اقدام این است که اجازه دهید تا چسب به طور کامل خشک شود. یکی از راههای خانگی و آسان روغن مایع می باشد، پنبه ای را به روغن مایع آغشته کرده و روی محل چسب بمالید و پس از آن با شوینده مناسب شستشو و آبکشی نمایید.

نمک نیز از حلال های چسب روی لباس می باشد. اگر خمیر دندان نیز در دسترس دارید مقداری از آن را روی چسب ریخته و زمان بدهید تا به چسب نفوذ کند؛ پس از آن با دستمال خمیر و چسب را پاک کرده و اگر به طور کامل لکه از بین نرفت از آبلیمو نیز کمک بگیرید. از حلال های شیمیایی چسب رازی مانند استون یا پد لاک پاک کن، الکل صنعتی و ژل پترولیوم می توان استفاده کرد.

کندن برچسب از روی پلاستیک

برای پاک کردن چسب روی پلاستیک کافیست از یک شی کاردک مانند که برنده نباشد استفاده کنید؛ از کارت های اعتباری غیر قابل استفاده نیز می توان کمک گرفت. با توجه به اینکه یکی از حلال های چسب الکل است برای از بین بردن برچسب روی پلاستیک الکل نیز کاربردی می باشد. برای استفاده از الکل یک دستمال آغشته به الکل را روی برچسب و یا باقیمانده چسب گذاشته و کمی صبر کنید؛ پس از آن چسبهای خیس خورده توسط الکل را به آرامی بتراشید. بسته به مقاومت برچسب اینکار را می توان مجددا تا پاک شدن کامل تکرار کنید.

یکی از حلال های طبیعی مناسب برای پاک کردن برچسب از روی پلاستیک سرکه است.سرکه را نیز با روش بالا که برای الکل گفته شد برای از بین بردن برچسب بکار ببرید. محلول آب گرم وصابون از راههای دیگر برای رفع برچسب و یا جای چسب روی ظروف پلاستیک است. روش طبیعی دیگر استفاده از انواع روغن های خوراکی و یا سس مایونز می باشد؛ لاک پاک کن را هم می توان به عنوان یکی از روشهای شیمیایی به کار برد.

پاک کردن چاپ روی لباس ورزشی

معمولا چاپ های روی لباس ورزشی، تیشرت و یا لباس هایی مانند را می توان پاک کرد. اگر چاپ لباستان کهنه و یا قسمتی از آن کنده شده آن را پاک کرده و یا چاپی دلخواه جدید جایگزین آن کنید. با توجه به نوع جنس لباس و چاپ روشهای مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. اگر یکی از روش ها تاثیر زیادی نداشت می توانید روش های دیگر را به کار گیرید. در ابتدا نوع چاپ لباستان را مشخص کرده و در مرحله بعد حلال مناسب با آن چاپ و یا جوهر را برای از بین بردن مصرف کنند.

از حلال های مطمئن و بدون خطر خانگی می توان به محلول ترکیبی لیمو  با سرکه اشاره کرد. پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و روی قسمت چاپ لباس بگذارید. پس از خیس خوردن به آرامی با دست و یا کاردک پلاستیکی از لباس جدا کنید.اگر چاپ روی لباستان از جنس های سیلک اسکرین باشد کار شما بسیار راحت است. ابتدا لباس را در آب گرم بخیسانید و پس از آن با کمک یک برس نرم و یا کاردک پلاستیکی چاپ را از روی لباس بکنید.

انتخاب مناسب ترین کفش برای والیبال

با وجود کمپانی های مختلف تولید کننده کفش والیبال مخصوص مانند اسیکس، میزانو، نایک و … انتخاب کفش مناسب برای والیبال آن هم به عنوان بهترین کفش، کمی دشوار است زیرا که هر کدام از این برندها با یک دیگر در رقابت هستند که محصولات استاندارد و با کیفیت تری را روانه بازارهای ورزشی کنند به همین دلیل نمیتوان گفت کدام برند بهترین کفش والیبال جهان را طراحی و تولید می کند.

اما میتوان با در نظر گرفتن مشخصات کفش مخصوص والیبال و ویژگی های که باید دارا باشند یک کفش مناسب با برند دلخواه انتخاب کرد عوامل موثر درانتخاب کفش مناسب والیبال شامل  وزن و سبکی، مقاومت و دوام، قابلیت جذب و دفع ضربه، زیره مناسب، و قابلیت تنفس کفش است که به شرح آنها پرداخته ایم در هنگام خرید اگر این مشخصه ها را در نظر داشته باشید مطمئنا مناسب ترین کفش برای ورزش والیبال، متناسب با سلیقه و برند دلخواه خود را میتوانید انتخاب از جمله تجهیزات مهم که یک ورزشکار رشته والیبال باید به آن دقت کافی داشته باشد، کفش والیبال است.

در واقع کفش والیبال اگر به درستی انتخاب شود می تواند موجب بهبود عملکرد شما شود و همچنین به خوبی از پاهای شما پشتیبانی کند و در نتیجه احتمال آسیب را کاهش می دهد. اما آیا می دانید که کفش والیبال چگونه باید باشد و به عبارتی بهتر یک کفش ورزشی چه ویژگی هایی را باید حتما داشته باشد؟ در این مقاله و در ادامه قصد داریم ویژگی های ضروری یک کفش والیبال را برای شما ارائه دهیم تا شما بتوانید با مطالعه آن ها کفش مناسب خود را برای پرداختن به این ورزش انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا