فرهنگ و هنر

چگونه با Corona تمرین کنیم؟

بیماری Covid-19 وضعیت پیچیده ای در جهان ایجاد کرده است و به نظر می رسد که افراد باید به آن عادت کنند و با حضور طولانی مدت آن سازگار شوند. در همین راستا ، محققان کشور توصیه هایی را برای آموزش گروه های مختلف افراد تحت این شرایط ارائه داده اند.

به گزارش تیتر اول ، در دسامبر سال 2019 بود که تعدادی از افراد در شهری به نام ووهان در چین نوع جدیدی از پنومونی را ایجاد کردند که تحت تأثیر واکسن ها و درمان های موجود قرار نگرفت و در نتیجه این بیماری به دلیل نوع جدیدی از کرونا ویروس ایجاد شد که می تواند در انسان گسترش یابد. . ذکر شد. از آنجایی که بیش از 1000 نفر درگذشت ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام رسمی 19-COVID را برای این بیماری انتخاب کرده است که به Corona ، Virus و Disease اطلاق می شود. و سرانجام سال 2019. آمارها نشان می دهد كه كورونویروس جدید از 28 مه 2009 بیش از 200000 نفر را كشته و بیش از 3 میلیون نفر را آلوده كرده است.

به گفته کارشناسان ، شیوع ویروس جدید و خطرناک برای زندگی ، مراکز عمومی ، سالن های ورزشی و رویدادهای مهم را از جمله سطوح مختلف مسابقات ورزشی و حتی المپیک 2020 در سراسر جهان بسته است. از سوی دیگر ، WHO و وزارت بهداشت در کشورهایی که میزان آلودگی بالایی دارند ، مانند آمریکا ، چین ، آلمان ، ایران ، اسپانیا و ایتالیا ، خواستار داشتن یک قرنطینه منزل هستند. اکنون مهمترین سؤال این است که آیا افراد حتی برای حفظ تناسب اندام مجاز به شرکت در فعالیت های ورزشی هستند. و اگر آموزش در بعضی از افراد در هنگام شیوع کورو ویروس بدون مانع است ، چگونه باید این کار را انجام داد؟

در همین راستا محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مطالعه مروری را انجام داده اند که در آن تلاش شده است تا به این سؤالات پاسخ صحیح داده شود.

براساس یافته های این مطالعه ، افراد مختلفی که در معرض ویروس هستند براساس علائم احتمالی می توانند به گروه های مختلفی تقسیم شوند و برای هر یک از آنها می توان از مشاوره ورزشی خود استفاده کرد.

حسین شیروانی از مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی ، انستیتوی تحقیقات سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ، و همکارانش می گویند: تولید آنتی بادی ، تکثیر لنفوسیت ها ، تولید گاما اینترفرون ، سلول های NK و سلول های ایمنی و G ایمنی را افزایش می دهد. همچنین پاسخ های قوی تر و ماندگار تری در مورد واکسیناسیون آنفلوانزا در بزرگسالان ارائه می دهد.

براساس بررسی پیشینه تحقیق موجود در این زمینه و با توجه به شباهت بین برخی از عوارض بیماری کووید 19 و آنفولانزای H1N1 ، این محققان موارد زیر را برای آموزش در هنگام شیوع این ویروس توصیه کرده اند:

1. از نظر منطقی ، افراد باید در این زمان تمرینات شدید و سخت را محدود کنند ، زیرا فرضیه “پنجره باز” می تواند حساسیت به عفونت ها را افزایش دهد.

2- افراد سالم و بدون علامت می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، آموزش را با شدت متوسط ​​ادامه دهند و از تقویت سیستم ایمنی بدن که نتیجه آن است ، بهره مند شوند.

3 – افرادی که علائم خفیف بیماری تنفسی فوقانی دارند (مانند: آبریزش بینی ، سینوزیت و گلودرد جزئی) ممکن است با در نظر گرفتن فعالیت های ورزشی را تسهیل کرده باشند.

4 – افرادی که علائم گسترده تر و مشکوک Quaid-19 دارند (مانند: تب ، سرفه خشک ، گلو درد شدید ، درد در بدن ، تنگی نفس ، خستگی عمومی) باید از فعالیت های ورزشی تا بهبودی کامل خودداری کنند.

این یافته های علمی ، که ممکن است در روشن سازی تفکر عمومی در مورد نحوه ورزش در روزهایی که تحت تأثیر تاج قرار گرفته اند ، مؤثر باشد ، در مجله علمی “پزشکی نظامی” منتشر شده است. این انتشارات توسط دانشگاه بقیه الله و مؤسسه تحقیقات پزشکی منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا