استان ها

تیم ها مجاز به ۹۰ دقیقه تمرین هستند

تیتر اول / اصفهان رئیس اداره ورزش استان اصفهان گفت: به تیم های فوتبال اجازه داده می شود 90 دقیقه تمرین کنند.

در مصاحبه با تیتر اول ، احمد باقری مقدم اظهار داشت: شرایط برای از سرگیری تعدادی از فعالیت های ورزشی فراهم است و این مجوز به تدریج و شرط توسط ستاد ملی مبارزه با تاج گذاری وزارت بهداشت و اداره ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی صادر شده است.

وی افزود: در مرحله اول 30 رشته انفرادی می توانند زیر پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند به شرط اینکه فرم ها را در وب سایت های وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی بررسی کنند و فرم های تعهد را به شوراهای پزشکی استان ورزشی خود ارائه دهند. با این حال ، همه باشگاه ها باید فرم های اعلامیه مشتری و لیست چک سلامت را رعایت کنند.

وی افزود: در جلسه آنلاین و سراسری با سرپرستان و بازرسان فدراسیون پزشکی ورزشی ، کلیه روش ها و جزئیات کار ابلاغ شد و در اولین فرصت سرپرستان و بازرسان شروع به بازرسی از باشگاه ها می کنند. مدیران مجاز باید کلیه الزامات را رعایت کنند تا باشگاه و سایر رشته ها بتوانند فعال تر باشند. ایجاد اختلال و عدم رعایت پروتکل ها می تواند ما را به گذشته برگرداند و منجر به تعطیلی باشگاه هایی شود که به نفع هیچ کس نباشد و در عوض می تواند راه را برای از سرگیری سالن های بدنسازی در رشته های تیمی و حتی استخرها هموار کند. بازکردن.

با توجه به شرایط تمرین تیم های فوتبال ، رئیس گروه پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: به عنوان اولین قدم و در قالب تمرین از 3 ژوئن ، مجوزهایی به تیم های لیگ برتر و لیگ دسته یک صادر شد که با رعایت موارد انطباق و مسائل بهداشتی ، لیگ برتر از 12 ژوئن از سر گرفته می شود. .

وی ادامه داد: در تمام این مراحل ، سلامتی بازیکنان بسیار مهم است و برنامه ها و مسابقات آموزشی برای حفظ سلامتی ورزشکاران طراحی شده است ، بنابراین صدور گواهینامه های سلامت برای ورزشکاران الزامی است و باید توسط فدراسیون پزشکی ورزشی یا شوراهای پزشکی انجام شود. با این حال ، هنوز هیچ راهنمایی برای لیگ برتر فوتسال صادر نشده است ، جایی که تیم دوستانه گیتی در فینال قرار دارد.

باقری مقدم با اشاره به مدت زمان محدود جلسات تمرینی تیم فوتبال اظهار داشت: “در طول آموزش ، بازرسان شورای پزشکی ورزشی حضور دارند و پیروی از پروتکل ها و موضوعات بهداشتی را رصد می کنند. مدت زمان تمرین برای هر جلسه 90 دقیقه است.” در صورت عدم رعایت این شرایط ، بازرسان ممکن است تمرینات را لغو کنند.

وی اظهار داشت: “باشگاه های فوتبال باید آزمایشگاه های خود را در آزمایشگاه های اعلام شده و مورد تأیید فدراسیون انجام دهند. هر دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان دیروز این مرحله را انجام دادند و این تست ها در مرحله بعدی انجام خواهد شد.” این موضوع باید در شورای پزشکی ورزشی استان تصویب شود ، در صورت عدم تایید این آزمایش ، به ورزشکار اجازه آموزش داده نمی شود و نیاز به آموزش مجدد دارد.

وی اضافه کرد: “قوانین سختگیرانه ای برای حفظ سلامت فوتبالیست ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم همه ما برای رعایت آنها تلاش کنیم.”

باقری مقدم در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی در تیم ها گفت: این بازیکنان نیز باید دارای گواهی سلامت باشند. آزمایش های کرونا را انجام دهید. البته شرایط کنترل آنها بسیار سخت تر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا