سلامت و تندرستی

منافذ باز صورت را چگونه درمان کنیم؟

وقتی در مورد منافذ باز صحبت می کنیم ، افرادی که روزانه چندین بار به آینه می روند تا سوراخ های بزرگ و کوچک اطراف گونه ها و بینی های خود را ببینند ، می دانند که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

منافذ باز کنید

وقتی در مورد منافذ باز صحبت می کنیم ، افرادی که روزانه چندین بار به آینه می روند تا سوراخ های بزرگ و کوچک اطراف گونه ها و بینی های خود را ببینند ، می دانند که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. برای مبتلایان به این بیماری مانند این است که یک پرتقال را انتخاب کرده و به پوست دونات نگاه کنید ، در حالی که بسیاری از این افراد پوست صاف را دوست دارند.

علاوه بر زیبایی باعث ایجاد جوش هایی در پوست سر و سرهای سفید می شود ، همچنین در هنگام استفاده از آرایش ، ظاهری بد و غیر دستی به پوست می بخشد. منافذ پوست باز معمولاً مجاری طبیعی هستند که از طریق آنها چربی ترشح شده توسط غددهای چربی از طریق فولیکول های مو وارد سطح پوست می شود. این منافذ روی پوست سالم معمولاً به اندازه ی كوچكی هستند كه برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

چه عواملی باعث ایجاد منافذ باز روی صورت می شود؟

اینها برخی از دلایل منافذ باز است:

روغن بیش از حد پوست

وراثت

فشار

استفاده بیش از حد از محصولات و لوازم آرایشی روغنی یا غیر استاندارد

بلوغ

یائسگی

شستشوی بیش از حد پوست

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

قرار گرفتن در معرض بیش از حد در معرض نور خورشید

و ..

ماسک خانگی برای بستن منافذ باز روی صورت

برای بستن منافذ چندین روش خانگی وجود دارد که می توان از آنها برای کنترل و بهبود این وضعیت استفاده کرد ، اما قبل از استفاده بهتر است مطمئن شوید که ماسک یا مواد غذایی نسبت به آن حساس نیست.

سرکه

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک عسل ، آب لیمو ، سرکه سیب

ماسک جوانه گندم

ماسک جوش شیرین

ماسک آب زردچوبه و آب لیمو

و …

برخی از داروهای خانگی برای بستن منافذ باز است

از یخ استفاده کنید

ماساژ با گلاب

بخور دادن روی صورت

به اندازه مورد نیاز پوست چرب در طول روز بشویید

و …

بهترین درمان منافذ

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که این بیماری را تجربه کرده و به دنبال یک درمان منافذ قطعی هستید. بنابراین با ما همراه شوید تا شما را با برخی راهکارهای درمانی مؤثر آشنا کنیم.

پاکسازی پوست (اصلاح صورت)

یکی از موثرترین راه های کنترل منافذ باز تمیز کردن پوست است. Face-up آخرین نسل از میکرودرم ابریژن است که در آن سر الماس همزمان با تمیز کردن ، میکرو پالس ها ماساژ می شود. در این روش سر هر فرد از هم جدا می شود و قرنیه قشر به همراه چربی و خاک روی سطح پوست برداشته می شود. در این روش علاوه بر کنترل و بهبود منافذ باز ، چرخش سر باعث افزایش جریان خون می شود و در عین حال لایه برداری پوست بسیار تازه می شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوان سازی است که علاوه بر کاربردهای زیادی که در درمان جوش ها ، زخم ها و جوش ها دارد ، در کاهش و کنترل منافذ باز نیز مؤثر است. سوزن های قلم جای زخم های کوچکی روی پوست ایجاد می کند که در این حالت پوست کلاژن جدید ایجاد می کند. همزمان با این فرآیند ، سلولهای چربی تجزیه می شوند و منافذ کوچکتر می شوند.

مزوتراپی

در این روش ترکیبی از ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ، مواد معدنی و داروها به لایه میانی پوست تزریق می شود.

پوست را برای ترمیم و جوانسازی پوست تحریک می کند. در این شرایط ، پوست تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد. این دو ماده نقش مهمی در شکل دادن به ساختار پوست دارند. در نتیجه ، بافت پوست منسجم و الاستیک می شود.

اخرین حرف

به گفته دکتر مهسا سعیدیان ، یکی از پزشکان مجموعه پوست تهران ، اگر بتوانیم فعالیت غدد چربی را کاهش دهیم ، منافذ باز صورت به طور قطع کوچکتر خواهد شد. به خاطر داشته باشید که مانند تمام روشهای آرایشی که 100٪ قابل درمان نیستند ، این روشها قابل کنترل هستند و بعد از انجام این روشها ، وضعیت پوست بسیار بهتر از روش اصلی است. بسته به تعداد جلسات و راه حل مناسب ، پزشک معالج بعد از معاینه پوست تجویز می کند. گاهی اوقات بهترین پاسخ ترکیب این روش ها خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا